Søgning på: fransk noter. Resultater: 18061 til 18080 af 19217
-
En funktion f er bestemt ved
ForumindlægHej. jeg har meget svært ved denne opgave, er der nogen, der kan hjælpe? En funktion f er bestemt ved f(x)=18ln(x)−x2, x>0. a) Skitsér grafen for f . b) Bestem f ′(x) , og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1, f (1)). c) Bestem monotoniforholden... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle, af alt nysgerrighed, vil jeg gerne vide, om denne opgave er løst korrekt. Det handler om at differentierer en sammensat funktion, og det kan I, se, hvordan jeg har gjort, ved at klikke på den vedhæftet fil! Der er en tråd, som handler om dette: https://www.studieportalen.dk/forums/thre... -
Hjælp til titreringsopgave
ForumindlægEtiketten er faldet af et kemikalieglas, som vides at indeholde et rent hydrat af natriumcarbo-nat. Stoffet analyseres derfor ved titrering med saltsyre med henblik på en bestemmelse afvandindholdet, idet 304,6 mg af stoffet forbruger 21,17 ml 0,1004 M saltsyre: CO3 2– + 2H+ → CO... -
Ødelægger nydanskere DK?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en projektopgave, og kunne derfor godt tænke mig at få en debat i gang. Jeg synes tit jeg hører folk sige at nydanskere burde tage tilbage til deres hjemland, fordi man slet ikke har brug for dem til at ødelægge DK. Og så ville jeg bare høre om folk mener det? og h... -
Indskrevne og omskrevne cirkel
ForumindlægNogen der kan hjælpe med vedhæftet fil? Jeg har lagt 6 forskellige ind ud af de 30, så hvis nogle kunne lave dem og forklare ville det være rigtig rart, så jeg kunne lave de resterende. -
Cons & Pros til KU og AU
ForumindlægHej alle. Jeg er endt i lidt af en suppedas. Jeg bor i Århus og lige siden jeg gik i 1.G, har jeg villet studere på KU. Min mor og far har studeret der, og jeg har to søskende der lige nu færdiggører deres kandidater der. Således har hele min familie lidt en fortid med KU, og jeg har altid fø... -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: [email protected] -
Dokumentaren mellem fakta og fiktion
ForumindlægAndre der skrev essayet til studentereksamen i dag? Hvad var jeres hovedpointer/konklusion? Synes det var svært, da min pointerne i den første tekst nærmest var min hovedpointe. Tror jeg får misforstået emne. Hvad med jer? -
Hvilken af disse ord foretrækker i bedst - og hvorfor?
ForumindlægJa, som overskriften stiger: Hvilken af disse sætninger foretrækker i bedst? Og hvorfor? (Selvom de har den samme betydning) 1) gå berserk 2) gå amok -
Mit liv sværste spørgsmål
Forumindlæghej hvad er 1+1(er til examen) håber du kan hjælpe. -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
Bestem ekstrema og monotoni forhold for f
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=x^(4)+((4)/(x)), x>0 a) Bestem monotoniforhold og ekstrema for f. Det oplyses, at linjen med ligningen y = 31x − 44 er en tangent til grafen for f. b) Bestem koordinatsættet til røringspunktet for denne tangent. Nogen der kan hjælpe? -
Udregning af ligevægtskonstant
ForumindlægHej jeg har to opgaver jeg har svært ved. Facit er hhv. 100 og 36 men jeg får noget forkert. Og jeg bruger endda formlen for ligevægtskonstanten men noget må jeg jo gøre galt. OPG.1: I2 er som regel lavet i en vandig opløsnng KI hvor følgende ligevægt indstilles: I2 (aq) + I- (aq) I3- 2.5... -
Sechzehn Jahre af Erich Junge
ForumindlægHej Er der nogen, der har læst den ovenstående novelle og er så sød at komme med guldkorn? Jeg sidder og forbereder mig til eksamen imorgen :) På forhånd tak -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Differentialligning - løsning?
ForumindlægHej alle på SP, Hvordan løses denne her differentialligning: , hvor startbetingelsen er . Kan opgaven løses vha. seperation af variable? Jeg har prøvet at løse udtykket vha. et CAS-værktøj, men det virkede ikke. -
Tidsrejser
ForumindlægDet er 3. gang, så nu skulle det gerne virke. Jeg har rejst i tiden. -
bevis for h(x)=cos x = h'(x)=-sinx
Forumindlæger der nogen der kan give en god forklaring på beviset for h(x)=cos x = h'(x)=-sinx?? min bog hopper kraftigt over hvor gærdet er lavest, og giver ingen fornuftig forklaring, så håber nogen kan hjælpe?? tak tak tak! -
bevis for formel vha rumfang?
Forumindlæghvis nu man skal bevise at areal af en keglestub finde ved π*(a+b)*c kan man godt gøre det ved at dreje den om x aksen i et koordinatsystem og så anvende integralregning (bestemt integral mellem øvre og neder grænse)? eller hvordan er det helt præcist jeg skal gribe opgaven an? -
Hjælp til at forstå sætningens fejl
ForumindlægHe knew he would had to worry about his chances of getting af job later in life. Jeg vil gerne spørger om nogle herinde kan hjælpe mig med hvor fejlen ligger og hvad forklaringen er på fejlen... Jeg er ikke kun interesseret i den korrekte sætning, MEN ligeså meget, hvad der s...
