Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18141 til 18160 af 19441
-
Hjælp til matematikopgave
ForumindlægEr der nogen, der kan være søde at hjælpe mig med opgave b? -
Bionomialfordeling
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave? -
Knæk koden matematisk
ForumindlægHej jeg har fået stillet denne opgave af min lærer, og jeg er gået helt på bar bund. Måske nogle af mine svar også er forkerte, men jeg er desparat efter hjælp!! Opgave 1: Hvad er kubikroden af 216? 6 Opgave 2: Hvad er en fjerdedel gange en halv divideret med en ottendedel? 1 Opgave 3: I en ... -
Kvote 2
ForumindlægDer er planer om, at optagelsessystemet til de videregående uddannelser skal ændres. Det bliver formentlige mere besværligt at komme ind via kvote 2 i fremtiden, men er det en ønskelig udvikling?Personligt mener jeg ikke, man skal ændre på antallet af personer, der bliver optaget gennem kvote 2, ... -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en fyr hvis snit stærkt ser ud til at ende på 8,7 (dvs. en HEL karakter mindre end snittet af de ansøgere der kom ind sidste års karaktergennemsnit). Det gik desværre først op for mig, at det er umuligt at ændre på sit snit når først man har overstået sin sidste studentereks... -
dumpede stx i dag
Forumindlægjeg står i den forfærdelige situation at jeg dumpede min studentereksamen i dag. JEg skulle ha et 9-tal i spansk, men fik 6.Jeg ved slet ik hva jeg skal gøre ved mig selv, har grædt hele dagen.Jeg ved ik om jeg skal køre med i vognen og komme til translokationen, hvad ville i gøre?Min klasse sige... -
Eksamensrekord
ForumindlægMin nysgerrighed påbød mig at undersøge, hvem der gennem tiden har fået de højeste eksamenssnit indenfor de sidste 15 år.Her er svaret:"Bedste gennemsnit:2003: Isabel Laude, Espergærde Gymnasium12,12002: Jacob Lolck, Rosborg Gymnasium11,72001: Andreas Lønborg, Øregaard Gymnasium12,11996: Cam... -
Geometri
ForumindlægJeg har en opgave med to trekanter i en. Stor trekant: Siden D-B er ukendt Siden D-A (grundlinje) er oplyst til 15,0 cm Siden A-B (Hypotenuse) er oplst til 10,0 cm Lille trekant: Siden A-C (gruyndlinje) er ukendt Siden A-B er 10 Siden B-C (hypotenuse) er 9,4 a) Bestem vin... -
Fransk oversættelse, 100 ord
ForumindlægHej Er der nogen, der vil være venlig at rette dette? Det fylder 100 ord. Den danske tekst står også i word-filen Hilsner PS. Jeg vil sætte stor pris på, hvis det blev vedhæftet som en word-fil, da jeg ikke har lyst til at komme i kambulage med min lærer igen angående denne side. -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
ABORT! :) Medicinsk eller kirugisk?
ForumindlægHej, jeg har en veninde som lige er blevet gravid.. Og hun skal så bestemme sig for, om det skal være en kirugisk abort eller en medicinsk abort. Nogle af jer (piger, hehe :)) der har prøvet af få en abort, og har nogle erfaring eller råd til hvilken af dem er bedst at fortrække.. Jeg er ik til s... -
HVA SÅ ? kom du ind på drømmestudiet ?
ForumindlægHvad er I så kommet ind på ? Fik du dit 1 prioritet eller blev det noget andet ? -
Polære og upolære stoffer
ForumindlægHej! Hvordan kan man redegøre for hvad der forstås ved stoffers polaritet? Skal man bare skrive noget med at molekyler deler elektroner, og elektronegativitet?? Jeg er helt lost og er heller ikke særlig god til kemi... På forhånd tak!! -
Matematik A STX eksamen 27/5/14
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvor godt det er gået. Uploader min opgave, så kan folk sammenligne med deres egen, og resultaterne kan diskuteres -
Stil - Eventyr
ForumindlægVi har fået til opg. at omforme Charlotte Weites novelle "Villy" til et eventyr.Jeg har fået skrevet en del, men der er noget af det som jeg ikke synes fungerer særlig godt. Her er det jeg har skrevet indtil videre:Der var engang to unge elskende. De boede i det sødeste lille hus med de... -
Brobygning på Aalborg Universitet
ForumindlægNår en bro bygges kræver det, at mange parametre er til stede og går op i en højere enhed. Et stabilt fundament skal sørge for, at broen står solidt på begge sider og ikke falder sammen. Sjakket skal samarbejde med hinanden og entreprenørerne efter de angivne plantegninger for at opnå det endelig... -
Studiepraktik: forbered dig på valget
ForumindlægEthvert valg indebærer altid et fravalg. Hele livet igennem tager vi det næste skridt og udvikler os på baggrund af de valg, vi foretager. Af og til vender fravalgene tilbage og spøger i vores tanker - for var det nu det rigtigt valg vi foretog? Det findes ingen helgardering, du kan ikke tippe en... -
Motivation
ForumindlægBedst som man var blevet lullet hen i pebernødder, julesalmer, familiehygge, god mad og nytårsløjer, ja så kom året til sin ende, og skoleårets sidste halvdel blev skudt i gang. Skoletrætheden banker måske for alvor på med de lange udsigter til sommerens befriende verden uden lektier, afleveringe...
