Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18161 til 18180 af 75430
-
Sætninger
ForumindlægHej,Jeg skal oversætte følgende sætninger:a) Han har båret hende gennem livet.Er hat ihn durch die leben ihr trägt.b) Katten har fanget en mus.Die Katze hat ein Mouse gefängt.c) Priserne er ikke steget.Die Preisen sind nicht gesteigen.d) Fuglen er fløget.Der Fugel ist geflogen.e) Han har skudt bå... -
Folkeskolen - skriflig eksamen - fysik/bio
ForumindlægHej :)Er der nogen der har været oppe i Skriftlig eksamen i naturfag (fysik/biologi) som kan fortælle hvad den handler om, så jeg nogenlunde ved hvad jeg skal læse på.Og måske nogle af spørgsmålene.Jeg skal til den på tirsdag, d. 16/5.På forhånd tak :D -
Hvad søger i?
ForumindlægEr nysgerrig....så vil lige spørge hvad folk derude søger/har søgt? Selv har jeg kun søgt Jura, da jeg er sikke på optagelse. -
Hjælpppppp
ForumindlægJeg har en opgave her som jeg ikke helt aner hvordan jeg skal løse håber i vil hjælpe, så hurtigst så muligt. Opgaven: Jeg skal beregne lågets areal, og rumfang. Lågets højde er: 5 cm bredde 15 cm g længde 40 cm Beregn areal af låget = ?? beregn rumfang = ?? Tak. -
Meget lille oversættelse
ForumindlægHej nogen som vil hjælpe med følgende tekst, som skal oversættes?Kære RitaDet er vigtigt at følge sit hjerte og de følelser du har for denne mand.Jeg forslår, du arrrangerer en familiesammenkomst hos dig, hvor du forinden har talt med dine forældre og søster om nogle af hans positive og gode egen... -
Sjov opgave
Forumindlæg... ifg. min lærer. Den er nok kun sjov når man har løst den.http://peecee.dk/?id=1986Cirklens radius er 1 og arealet af trekantens areal er 2. Selvom det ikke er det på tegningen, så er de stykker uden for cirklen fra trekanten lige store (x), det samme med de cirkelstykker, der rager ud over tr... -
Statistik - Hurtig spørgsmål - Hvilken sandsynlighedsfordeling?
ForumindlægHejsa, jeg har en opgave der lyder som følger: I Bakketivoli er der 14 restauranter. Ledelsen ved, at restauranternes kvalitet er meget vigtig for parkens omdømme. Især lægger gæsterne vægt på, at der er glade smileys på fødevaremyndighedernes kontrolrapporter. Bakketivolis ledelse har derfo... -
aaaaerg, fysik eksamen 9;
Forumindlæghej alle . jeg skal til folkeskolens afgangseksamen i fysik, og er lidt på bar bund, så hvis der er nogen der har tid til at hjælpe mig, ville jeg blive lykkelig .. hvad ville være nogle gode forsøg at lave, hvis man træk emnerne: (hvis man helst skal score en god karakter, 8-9-10) - vekselstrø... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun... -
Find hypotenusen i retvinklet trekant.?
ForumindlægHej Matematikere. Jeg har fået stillet en opgave der lyder således: /| a / | \ b a+b = 24 / |7 /___|___ c = ? Lad ikke tegningen snyde, det er bare umuligt at lave det som en retvinklet herinde :) Jeg skal finde c i en retvinklet trekant. Jeg ved at a ... -
Ingen afleverede ting og pjække fra prøven
ForumindlægHvad gør en lærer, hvis en elev ikke har afleveret noget skriftlig produkt i år, og hvis den elev så pjækker til prøven før karaktergivningen? PS Jeg taler ikke om mig selv :) -
Matematik, 5-takkede stjerne
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med denne opgave, jeg er lidt ude af den. En 5-takket stjerne indeholder 5 spidse vinkler. Hvor stor er vinkelsummen af disse 5 spidse vinkler? Er det sådan her det gøres: 180*5? Er det så enkelt? -
oso??
Forumindlægnogle der vil rette tegnsætningerne i min oso? -
hjælp
Forumindlægjeg skal til mundtlig matematik. og jeg vide, at vi selv skal lave sprøsmål til vores opgaver. kan i eller du hjælpe mig, med at finde ud af hvilken vigtig sprøsmål det skal være. det er min førte gang jeg skal til mundtlig mate... *********************************************** gider i hjælp... -
Løsning af ligninger
ForumindlægHej Jeg har i virkelig lang søgt på nettet, men jeg kan stadig ikke fundet noget med hvordan man løser en tredje og fjerdegradsligninger. Kender I en eller anden program der kan gøre, eller bedre endnu vise mig hvordan man kan gøre uden programmer der regner det ud for en? Tak på forhån... -
matematik
Forumindlæghvordan laver jeg det i maple ? I et område lever en bestand af rensdyr. I en model kan udviklingen i antallet af rensdyr i bestanden beskrives ved en løsning til differentialligningen dy =0,23·y·??1− y ??−s·y, dt 1073 hvor y betegner antallet af rensdyr i best... -
Kan man klage over mundlig årskarakter?
ForumindlægJeg har her i slutningen af 3.g fået 4, som årskarakter i religion C. Dette er jeg ret utilfreds med, da jeg er forberedt til alle timer, samt siger noget og følger med hver dag. Jeg føler mig uretfærdigt bedømt, da dem som jeg har arbejdet i ... -
High school
ForumindlægHej. Jeg er netop vendt hjem fra USA hvor jeg har gennenført et 3 årigt high school forløb. Nu er jeg lidt i tvivl om hvad jeg har af muligheder i Danmark. Jeg føler ikke umiddelbart for at skulle til at læse igen, så er der nogen der kunne fortælle mig hvad der er af jobmuligheder? Jeg håber d... -
Jeg skal bruge dine 12-taller
ForumindlægKære alle! Jeg er ved at samle alle de afleveringer, jeg kan, som vel og mærket har fået karakteren 12. Jeg er ved at undersøge forskellen på karaktergivningen landet over, og det ville være helt perfekt, hvis I ville være så venlige at sende mig alle de afleveringer, I har fået 12 i. Det vil, ... -
please hæææælp det haster (fysik)
Forumindlægjeg har fået det her spørgsmål! hvad sker der med atomnummer og massetal, når et radioaktivt stof udsender beta stråler? hvorfor? og hvad sker der med atomnummer og massetal, når et radioaktivt stof udsender gamma stråler? hvorfor? og hvad sker der med atomnummer og massetal, når et ...
