Søgning på: kemi b. Resultater: 18161 til 18180 af 96568
-
Reduktion - uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Hvordan reduceres: (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) Det skal reduceres til 2b^2+ab, men hvordan kommer jeg dertil? -
bevis tangenthældning
Forumindlæghej jeg har en opgave om andengradspolynomier hvor jeg har til opgave at bevise at, b er tangenthældningen i x=0. Hvordan gør jeg det?? -
Logaritmeregneregler
ForumindlægHejsa. Hvordan isolerer man x i udtrykket y=b*a^2x vha. logaritmer? Tak på forhånd. -
aflvering COS osv.
ForumindlægHey allesammen... Jeg har en matematik aflevering men jeg kan ikke rigtig forstå opgaven det lyder : Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. Nogle af målene fremgår af figuren (p.s trekanten ser således ud A til venstre B til højere C i toppen B har en grad på 34grader og fra ... -
Opgave i potens funktion
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan jeg laver opgave a, i den her opgave. http://imgur.com/BipzGpg Hvordan finder jeg a? Jeg ved at i en potensfunktion er b altid y-værdien udfra X1 Men jeg ved ikke hvordan koordinat systemet ser ud, de 69 cm kan ved godt være X1? Eller skal regne det ud ved at bruge ... -
opstilling af lignings system
ForumindlægSidder fast på den opg! Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan man skal gå til den? Har prøvet at opstille (I) 200= 2*(x+y) (II) B= L-5 Men i alt ærlighed er jeg ikke sikker på hvad jeg gør, på forhånd mange tak! opgavebskrivelse: Nu skal du selv opstille et ligningssystem ud fra n... -
Negativt tal i diskriminantformlen
ForumindlægHej Jeg er pludselig blevet i tvivl, om jeg skal anbringe et negativt tal i parentes på b's plads i diskriminantformlen? Mvh. Emil -
Kugleligning
ForumindlægHejsa :) Jeg er lidt usikker på spørgsmål b. Jeg tror det er noget med at sætte y = 0 i ligningen, men jeg kan ikke helt se beregningen for mig. -
Beregning
ForumindlægHejsa. Har jeg udregnet dette korrekt. Opgaven er vedhæftet. Min besvarelse er følgende: a) 5,6 b) ca. 12% -
vektor
ForumindlægHej! --> jeg har et problem med følgende opgave. I en orienteret plan er givet en vektor a, hvis længde = 5. Vektor b er bestemt ved b= ((3/2)*a) + (2*(a's tværvektor)).Opgaven består i at beregne vinklen mellem vektorerne a og b, samt beregne arealet af det parallelogram, der udspændes af... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
Hurtig hjælp til en reaktion!
ForumindlægJeg vil høre hvordan i vil besvare dette spørgsmål:I en kolbe overhælder man et stykke kobber med saltpetersyre, hvorved der blandt andet sker en gasdannelse. opskriv reaktionskemaet for reaktionen:jeg skrev:3Cu (s) + 8HNO3 (aq) -> 3Cu(NO3)2 (s) + NO2 (g) + 4 H2OVil i ikke give mig ret i det? ... -
Humanbiologi
ForumindlægHej kære med-biologere og andre studerende indenfor det naturvidenskabelige og sundhedsvidenskabelige område :) Jeg går på Biologi studiet på KU, og jeg har fået en stor interesse for molekylær biologi, immunologi osv., da jeg synes, at disse fag er meget spændnde. Derfor vil jeg rigtig g... -
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt? -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
- Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse?
ForumindlægHej! mit spørgsmål er : - Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse? Disse stoffer er f.eks. : alkohol og kaffe.
