Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18341 til 18360 af 29788
-
Spilteori og steroider
ForumindlægHejsa Jeg skriver SRP i idræt og matematik, hvor jeg skal skrive om steroider og spilteori. Jeg skal opstille en spilteoretiskmodel om unges overvejelser til at tage steroider. Jeg er i tvivl om hvordan det skal se ud og hvilke værdier jeg skal indrage. Hvis der er nogle der har eksempler vil de... -
Fordele og ulemper der er ved at bruge procent.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp med denne opgave. → Hvilke fordele og ulemper der er ved at bruge procent til at beskrive, hvor meget man sparer, når der fx er udsalg. -
Holocaust
ForumindlægHej har et spørgsmål i forhold til Holocaust,,Hvilke konsekvenser fik Holocaust for eftertiden. -
tysk stil
Forumindlæghej jeg mangler inspiration til en tysk stil om et uventet venskab nogle der har nogle forslag -
målestokforhold
Forumindlæghar brug for hjælp til den har opgave så hurtigt som muligt har brug for hjælp til opgave (4.4) (tegn tværsnittet på svararket i målestoksforholdet 1:100) opgaven hedder at tunellen er 2600 m lang og tværsnittet har et areal på 63,16m2 jeg skal tegne tværsnittet på svararket i målestok forh... -
Tysk eller fysik/kemi på efterskole???
ForumindlægHej allesammen har meget brug for hjælp og råd! Jeg går lige nu i niende klasse og jeg skal snart i tiende klasse på en efterskole. Efter efter efterskole regner jeg stærkt med at tage en STX. fra efterskolen har vi fået et brev ud om at vi skal vælge ekstra fag hvor man kan vælge imellem fysik/k... -
Hjælp med forsøg pls
ForumindlægHejsa om nogle få uger har vi nemlig fremlæggelser om drikkevandsforsyningen i danmark og hvad der egentlig truer den. Det der truer den er nemlig gødning og pesticider især gødning der bliver plantet i jorden men så siver den endda også ned til søer hvor der sker eurofering, og derfor vil jeg s... -
Vis at x er 0,67
ForumindlægHar hurtigst muligt brug for hjælp til en matematik aflevering til i morgen!! Ifølge arbejdsmiljøloven skal rumfanget kun beregnes af den del af klasselokalet, der har en loftshøjde på mindst 2,50 m. På skitserne er n det antal meter af klasselokalets bredde, hvor loftshøjden er mindre end 2,50 ... -
Differentiere brøk
ForumindlægJeg har fået følgende funktion: F(x)=2050/(1+395*e^-0,628x) Jeg skal så bestemme f'(10) og f'(14). Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal differentiere funktionen. Jeg kan sagtens finde ud af at taste det ind på lommeregneren og få den til at differentiere det, men jeg tænker at det ikke vil... -
differentialligning og væksthaastighed
ForumindlægHej nu får i hele opgaven, men skal egentlig kun bruge hjælp med nr. b:) Prøver at forklare nedenunder og så kan i fortælle om mit endelige resultat er rigtigt:) tak på forhånd. I en model betegner N antal traner i en tranebestand i Hokkaido området i Japan. I modellen antages det, at N som funk... -
Syre og baser
ForumindlægEr dette korrekt læst ift. syre og basereaktioner. Billede vedhæftet. Tak. -
Udregning af sider og vinkler i trekant
ForumindlægHar vedlagt opgave:) -
Roterende maskindel 2
Forumindlægsender her hele opgaven men har løst spørgsmål 1. men tjek endelig efter hvis i har lyst. PÅ FORHÅND TAK -
Mat eksamen
ForumindlægHey allesammen, Jeg skriver for jeg er i tvivl omkring beståelse af matematik på b niveau stx. Der er mange videregående uddannelser efter gymnasium som kræver at man har bestået matematik på b niveau. Pt står jeg med karaktererne 4 skriftlig og mundtlig og fik til seneste terminsprøve 00 Jeg v... -
Hjælp mig med at finde en god bog/artikel???? DET HASTER
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe eller anbefale nogle kilder, som jeg kan perspektivere ud fra? Det skal være om kønsdebaten, som fandt sted i datiden, omkring 1970’erne og lignende, da jeg skal oerspektivere det til Vita Anderesen samling af digte.. -
Redoxreaktioner Plss hjælp
Forumindlæghej venner. Jeg siddeer med denne reaktion, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor der skal et 2 tal foran Cu2+ R-CHO (aq) + 2Cu2+ (aq) + 5OH- (aq) --> R-COO- + Cu2O (s) + 3H2O (l) Jeg har fundet et svar der siger at antallet af optagende og afgivne elektroner skal være ens, men jeg forstår det... -
Parallelforskydning
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Hjælp til at tegne en graf!!
ForumindlægHej, jeg har siddet og kæmpet med at skulle tegne en graf for opgave a, og har kigget på andres opgaver for at se hvordan de har tegnet den og er blevet vejledt igennem, men kan slet ikke få min Ti-Nspire til at hjælpe mig. -
Grammatik
ForumindlægHej derude jeg er en smule forvirret, jeg skal bestemme hvilken tid denne sætning står i “Han synes filmen var god” Jeg vil mene at det var nutid da man bruger synes i nutidssætninger, men det det “var” snyder mig lidt. Da det refererer til datid. Kan i hjælpe? -
f(x)=(x^2+2x-2)·e^(-x)
ForumindlægHvordan finder jeg monotiforholdene for f(x)=(x^2+2x-2)e^(-x)?
