Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18341 til 18360 af 19366
-
Ellære
ForumindlægHej SP Jeg har nogle spørgsmål omrking nogle småting inden for ellære, og det er: 1. Hvorfor skal spændingsfaldet måles over komponenten, mens strømstyrken skal måles i komponenten? 2. Hvordan kan resistiviteten ændre sig, hvis det er en tabelværdi? Bør den så ikke være konstant? For der finde... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne mig til nogen resultater i opgaven som jeg har vedhæftet. Jeg får blandt andet ligevægts konstanten i den første til at være 1.318*10^-3. Men jeg er rimelig usikker på dette resulatet. Håber nogen der kan hjælpe. -
Analyse af digtet "Dæmring" - Rudolf Broby-Johansen
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder med digtet "Dæmring" skrevet af Rudolf Broby-Johansen i 1922. Fra hans digtsamling "BLOD". Hvis der er nogen der har analyseret og fortolket den, kunne jeg rigtig godt bruge noget hjælp. Jeg synes specielt at den er svær at tolke. Alt kan bruges. Mvh... -
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget
ForumindlægHvilke problematikker er der inden for "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget", hvis både fagene biologi, geografi og fysik/kemi skal indgå i problemstillingen? Tak -
Styrkekonstanten!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Opskriv et udtryk for styrkekonstanten for følgende syrer: H3PO4 H2CO3 HCO3- Opskriv et udtryk for styrkekonstanten for følgende baser: PO43- HPO42- H2PO4- HCO3- -
Hjælp pH
ForumindlægBeregn pH i en blanding af 50 ml 0,015 M HCl og 75 ml 0,020 M HI. n_((HCl) )=0,050L·0,015M=0,00075 n_((HI) )=0,075L·0,020M=0,0015 n_ialt=0,00075+0,0015=0,00225 [?OH?^- ]= 0,00225/0,125L=0,018 pOH = -log( 0,018)=1,74473 pH=14-1,74437=12,2553 gider i se om det er regnet rigtigt? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte digtet i nedstående link? Jeg fortår virkelig ikke hvad, der står og hvad digtet handler om.. selvom jeg har slået ord op, så giver det ingen mening for mig, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! På forhånd tak! https://www.studieportalen.... -
[H30+]
ForumindlægJeg er igang med en ret træls rapport i kemi, nemlig syre/base ligevægte.Jeg har en opløsning af 0,1 M ascorbinsyre, hvor jeg ved at pH er lig 2,66.jeg skal finde ud af hvad koncentrationen af [H_3o^+], altså oxonium..Jeg har tegnet det her reaktionsskema i hovedet. S + H2O <-----> B + ... -
2 sætninger? :)
ForumindlægHarj, sidder lige og har nogle problemer med at formulere følgende sætninger: (fra dansk til engelsk)Der handles med mennesker - fortrinvis med kvinder og børn - som aldrig før.På tværs af landegrænser, kloden rundt.At handle med mennesker er human trafficking.. og jeg kan sgu ik få det til at h... -
Ligevægte og syre base.
ForumindlægJeg har en del problemer med opgaven vedhæftet. (Jeg beklager at opgaverne er lidt rodet opstillet). Jeg får a til at give PH=8.3. Og b til at give: 1.259*10^-8M. Men kan ikke finde ud af at regne resten ud. Håber nogen kan hjælpe. (c'erne har jeg også posteret tideligere, så den kan i komme... -
VRettelse af min oversættelse.
ForumindlægHej:o) Har lavet min franske afl., men er lidt rusten efter ferien. Er du i topform, og vil du hjælpe mig? Skal afleveres i morgen, sidst´på dagen:)Here goes:Da eleverne kommer hjem fra ferien, har de glemt mange ting. De ved ikke mere, om de stadig kan tale fransk. I begyndelsen kan de ikke ret ... -
Opg. 1 august 1995 elementaranalyse og mængdeberegning
ForumindlægHej. Vil nogle hjælpe mig med følgende opgave?En elementar analyse viser at stoffet A kun indeholder carbon, hydrogen, oxygen og chlor.Der blev afvejet 1,608g af stof Asølvioner reagerer med chloridioner efter reaktionskemaet:Ag+(aq)+SCN-(aq) ---> AgSCN(s)til titreringen blev der brugt 6,4mL 0... -
Tilskud til medicin fra sygesikringen
ForumindlægMatematik c hhx side. 147 opgave 5: Hej jeg skal bruge lidt hjælp da jeg ikke forstår denne opgave. Tilskuddet til medicin fra sygesikringen fremgår af skemaet herunder fra www.levnedsmiddelstyrelsen.dk Lad x = årlig udgift til tilskudsberetiggede lægemidler før tilskud er trukket fra ... -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
Opgaver til bogen "De gale"
ForumindlægHej! Har virkelig brug for hjælp... Håber der er nogen som har læst bogen "De gale" af Kim Fupz Aakeson?!For jeg har fået nogle opgaver for, som jeg simpelthen ikke kan løse: - Hvordan tror du vi skal forså bogen titel "De gale"?- Hvilke egenskaber repræsenterer Topper og Pops... -
differentialligning
ForumindlægEn funktion f er løsning til diff.ligningendy/dx = (y/ln(y))*(x+2) , y > 1, og grafen for f går gennem punktet P(2,e).- Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P- Bestem forskrift og definitionsmængde for f.Nogle der kan give en hurtig løsningsmulighed -
disneyland
ForumindlægOvervejer at søge job i Disneyland.Men nogen her der har prøvet det eller kender andre der har.Er i tvivl om hvorvidt mine franskkundskaber (fik 10 i begynder fransk) er gode nok til at klare mig samt om jobbet egentlig ikke bare er et LORTEJOB og hvor oplevelsen ikke vejer det op -
Dansk opgaven 'Litteratur søgning!!'
ForumindlægHej!Er igang med min dansk opgave, men mangler min sekundære litteratur.. Nogle ideer??Og hvis I tilfældigvis kendte nogle gode sider på internettet ville det også være til stor hjælpe...Skriver om Herman Bang, og "En fortælling om Lykken" - Altså det Moderne Gennembrud.På forhånd tak -
Skriftlig biologi eksamen
ForumindlægHey. nogle der har kommentarer til opgavesættet i skriftlig bio?? hvilke opgaver valgte i?? -
Hvad skulle ikke væk? Barsebäck!
ForumindlægDet er en meget trist dag i dag; især for vores fremtidige miljø...Dags dato lukker Barsebäcks reaktor 2. Dermed lukker den sidste reaktor på atomkraftværket. Hvordan kan dette vanvid retfærdiggøres?Atomkræft er den mest miljøvenlige energikilde, vi kender til. Der findes idag intet bedre alterna...
