Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18421 til 18440 af 152759
  • logaritme-ligning

    Forumindlæg
    Hej.Jeg behøver lige lidt hjælp med at komme fra en ligning til det næste led.Jeg forstår ikke hvordan man kommer fra:a= log(y2/y1) / log(x2/x1)til:a= (logy2 - logy1) / (logx2 - logx1)På forhånd tak:)
  • Vektor

    Forumindlæg
    Vektor a = (2,-4,6) Vekotr b = (1,3,-5) Hvordan bestemmer jeg vektor c, der står vinkelret på både a og b?
  • Vektorer

    Forumindlæg
    hej.. Håber der er en som kan hjæle mig med denne opgave. vektor a (2,3) vektor b (t,1) beregn t når det oplyses at (vektor a, vektor b) = -10
  • ligning for tangent

    Forumindlæg
    Vi vil bestemme en ligning for tangenten til punktet P(0,f(0)) vi vil gerne bruge formlen: y-y0=a(x-x0) hvad er a, y0 og x0 ?
  • differentiabilitet 2

    Forumindlæg
    Jeg prøver igen, for jeg formulerede mit spørgsmål dårligt sidste gang. Definitionen på differentiabilitet: Dersom grænseovergangen lim(x->a)[(f(x)-f(a))/(x-a)] eksisterer er f differentiabel i a. Jeg forstår bare ikke helt det her "eksisterer". Lad os antage, at f(a) ligger som ...
  • Isolér Variablen t

    Forumindlæg
    Opgave 3 Isolér variablen t i hver af følgende formler: a) I = Q/t b) s = 1/2 · a · t2
  • funktionsfamilie

    Forumindlæg
    fa(x) er givet ved = x^2+2ax+(a+1)^2 Det oplyses også at at f(-0.5)=2, hvordan finder jeg a??
  • Argumentet

    Forumindlæg
    Har jeg forstået rigtig at hvis den imæginære del er 0, så arg(w) w = a+bi enten 0 grader eller 180 grader, afhængig af fortegnet på a.
  • vektor i planen

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i planen er to vektorer bestemt ved a= (t+3,1) og B= (2,5) hvor t er et tal. Bestem t, således at a er vinkelret på b
  • at finde vinkel C

    Forumindlæg
    hvis man ved at siden a=7 og siden b=5 og vinkel A=68,71 og vinkel B=41,72 hvordan finder man så vinkel C ??
  • trigonometri, cos sin tan

    Forumindlæg
    er der nogen der kan svare mig hvordan følgende hænger sammen -1/2 g•(x/(z•cos(a) ))^2= -g(1+tan^2(a) )/(2z^2 ) x^2 jeg forstår ikke hvordan cos^2(a)^-1 bliver til tan^2(a). Jeg har lidt styr på sammenhængenen mellem de trigonometriske funktioner, bla. cos^2(x)+sin^2(x) = 1 og sin(x...
  • vinklen mellem 2 vektorer

    Forumindlæg
    eksamensopgaver i matematik opg. 3.056 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt, skal afleveres i morgen mandag d. 18 oktober.. om 2 vektorer a og b gælder, at|vektor a|=2|vektor b|=3vinklen(vektor a, vektor b)=60Ber...
  • Naturfagseksamen! Check this out!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig...
  • Humanbiologi

    Forumindlæg
    Hej kære med-biologere og andre studerende indenfor det naturvidenskabelige og sundhedsvidenskabelige område :) Jeg går på Biologi studiet på KU, og jeg har fået en stor interesse for molekylær biologi, immunologi osv., da jeg synes, at disse fag er meget spændnde. Derfor vil jeg rigtig g...
  • Relative afvigelse.

    Forumindlæg
    Hvor går den acceptable grænse procentmæssigt?
  • HHX eller Gymnasiet

    Forumindlæg
    HHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak
  • Optagelsesprøve-gymnasiet!!

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik.
  • ang. årskarakter og eksamenskarakter

    Forumindlæg
    Hej. Tæller både årskarakter og eksamenskarakter med i ens gennemsnit ? altså hvis jeg nu får 7 i Samf C i årskarakter og jeg har får 7 til eksamen, tæller så begge mine karakter med i mit gennemsnit ? Mia
  • Medicin med 8.7 i gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin.
  • engelsk

    Forumindlæg
    Hej..bare et enkelt spørgsmål...hvad vil det sige at skrive "a commentary of a text"??på forhånd tak!!