Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 18561 til 18580 af 22496
-
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
den tilladte neddykningstid for en professionel dykker kan beskrives ved en model af typen
ForumindlægJeg aner, og fatter ikke en dyt af det her.. Jeg har lagt en vedhæftet fil ind så man kan se hele opgaven. -
spørgsmål jeg har døjet med de sidste 3 timer.. billedanalyse... hjælp!!
Forumindlæghey.. har døjet med nogle spørgsmål i over 3 timer som jeg slet ikk ved hva jeg ska skrive til.. hjælp..!! et er til maleriet ´´Det rybergske familiebillede`` Billed : http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg spørgsmål.: 1: Hvad betyder det du ser på bille... -
Romantikken, Romantismen og Idealismen?
ForumindlægHejsa! Jeg er forvirret omkring, hvilken sammenhæng der er mellem romantikken, romantismen og idealismen. Nogle der kan ridse hovedforskellene op mellem periodernes temaer? Er romantisme og idealisme blot "sub-perioder" til romantikken? Efter hvad jeg har forstået er idealisme meget... -
stamfunktion
ForumindlægHej! Jeg hår fået følgende spørgsmål og forstår intet :) a. Bestem en stamfunktion til f(x) = √x / √x +1 (altså kvadratrod x divideret kvadratrod x + 1) b. Beregn ∫ f(x) dx (øverst skal der står 2 og nederst 0 - men jeg kunne inden finde ud af at skrive det herinden... -
ubekendt koordinat
Forumindlæghey jeg sidder her med en opgave til torsdag og jeg er ikke helt sikker på hvordan man løser denne opgave "Beregn x, når P(-2,5), Q(x,5) og |PQ|=6½" håber i kan hjælpe mig lidt med evt. nogle metoder eller noget ;) -
Lorentz-faktoren
ForumindlægHvilke beviser af flere udgaver vil I anbefalde? -
hvordan skriver man en til et 10 tal??
ForumindlægHey folkens.. Jeg synes selv jeg skriver rigtig flot på engelsk... og jeg har næsten aldrig nogen grammatiske eller sproglig fejl når jeg skriver engelske stil... men alligevel får jeg kun 7?? altid... uanset hvor meget jeg gør ud af stilen...altsåå om jeg skriver den kl. 2 om natten eller bruge... -
brøk
ForumindlægHejsa jeg har bruge for hjælp hvordan regner man den brøk 2 3/6+ 5 1/4= hvordan regner man den ud -
HJÆLP! Bedre karakter i mat
ForumindlægFørst og fremmest ville jeg fortælle jer hvordan jeg er i matematik, Jeg er HELT vildt dårligt i matemattik jeg kan nærmest ikke lave noget uden få hjælp. Jeg dumper i terminsprøverne ISÆR i problemløsning jeg er verdens dårligeste til problemløsning jeg fatter ingen skid. I færdighed har jeg ... -
Kemi niv c - turbo- eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med kemi turbo på GSK. Jeg skal om en uge op i kemi c. Det er ikke mit stærke fag. Er der nogen, der ved hvor meget der skal til for at bestå med et 2 tal (6 efter gammel skala). :-) Min lære vil ikke svare på noget ang. eksamen. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst forsvar... -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
Stærk base?
ForumindlægHvis en stærk syre reagere fuldstændigt med vand og afgive sine hydron 100% hvorved koncentrationen af oxoniumioner er et udtryk for pH-værdien er det så også tilfældet for en stærk base? Reagere en stærk base som NaOH også fuldstændigt med vand? OH- koncentrationen er et udtryk for hvor ba... -
diff
ForumindlægHejsa, jeg har lige en opgave her jeg gerne vil have tjekket :) Find ligningen for tangenten til funktionen f(x) = √x i x0 = 36 mit bud: f(x) = √x f(x) = 1/2√x f´(x0) = f´(36) = 1/2√36 = 3 f(x0) = f´(36) = √36 = 6 y = f(x0) + f´(x0) * (x-x0) y = 6 + 3 * (x-36) y = 6 ... -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a. Bestem en ligning for den linje igennem A, som er vinkelret på linjestykket AB b. Bestem en ligning for linjen gennem A og B Jeg er helt blank her :( -
integration ved substitution.
ForumindlægHej,. jeg bestemmer følgenede ubesteme integraler vha. integration ved substitution. (2x+3)^7 dx svaret bliver (2x+3)^8 /16 jeg kan se at jeg har løst opgaven rigtigt. spørgsmålet i bogen er så: Gør rede for, hvorfor ovenstående måde, at bestemme integraler på kaldes lineær substitution -
Funktioner
ForumindlægHej Studi Jeg kender godt nok til funtioner, men denne her driller mig lidt: To funktioner f og er bestemt ved f(x)=√x , x≥0 g(x)=0,5x Bestem kordinatsættene til hvert af skæringspunkterne mellem graferne f og g Hvordan indtagne f ind i kordinat system, er det overh... -
hjælp.. ionisation
Forumindlægheej (: Jeg sidder lige med en fysik opgave, og ved altså ikke hvordan man regner den ud ;s så håber der er nogen der vil hjælpe. opgaven lyder: Ved en ionisation måles elektronens kinetiske energi til 7,3 eV. b) Bestem elektronens fart. c) Bestem frekvens og bølgelængde af lyset, der ionisere&no... -
Restriktionsanalyse af pladsmider
ForumindlægHej! Jeg har en ogpave: www.gratisupload.dk/download/15683 Den første opgave, har jeg allerede svært ved. Det var et emne, vi gennemgik sidste år, men jeg har ingen bog mere, da den blev stjålet med min computer. Altså: Jeg forstår udmærket princippet i, at DNA-strengene bliver klippet over osv....
