Søgning på: fysik noter c. Resultater: 18581 til 18600 af 84814
-
Uddannelse...
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe mig.. Jeg har netop afsluttet 1.g med studieretningen Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi B. Jeg har opgraderet matematik til A og fysik til B, da jeg har en drøm om at blive læge. Men jeg er bange for at jeg ikke får gennemsnittet til at kunne komme ind. Indtil vid... -
Magnetisme
ForumindlægHejsa kloge mennesker :-D Jeg skal op i mundlig fysik om få dage, og jeg er igang med at lave små dispositioner til hvert opgivet emne. Et af de 18 emner hedder magnetisme, jeg ved en del om magnetisme, men jeg har brug for mindst 3 forsøg som skal vises. Jeg har selv to små forsøg, som jeg sette... -
Newtons lov
Forumindlæg1/ En kran skal løfte en container med konstant fart 15 m i lodret retning. Containerens masse er 7,5 t. a Med hvilken kraft skal kranen løfte containeren? b Hvilket arbejde udfører løftekranen? c Hvilket arbejde udfører tyngdekraften, når containeren løftes de 15 m? 2/ Bestem ... -
Bestem stamfunktionen..
ForumindlægHej, jeg har beregnet disse opgaver og vil høre om jeg har gjordt det rigtigt?? (c = konstant) 1) f(x)=4x^2-5x+6 = 4*(1/2+1)x2+1 - 5*(1/1+1)x1+1 + 6x + c = (4/12)x3- (5/10)x2+ 6x + c 2) f(x)=10x^7+2x^5+4x^2+3= 10*(1/7+1)x7+1 + 2(1/5+1)x5+1 + 4(1/2+1)x2+1 + 3x + c = (10/80)x8 + (2/6) x6 + (4/9)x... -
Partiel Brøk
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave og kan ikke lige umiddelbart finde en x-værdi, som kunne gøre jeg fandt frem til A, B, C - så hvad jeg egentlig spørger om er der en anden metode? -
ligninger
ForumindlægJeg synes ogpaven er lidt problematisk: isoler x i udtrykket d+bx= ax+c. For hvilke værdier af a og b, kan det ikke lade sig gøre? -
Trigonometri
ForumindlægI trekant ABC er ha=12,14 & vinkel B =27,4º & vinkel C=58,3º. Beregn siderne i trekanten. Nogle som kan hjælpe?? -
Hvordan vurderer anvendeligheden af det gamle egyptisk metode ifh. at bestemme arealet af en trekant?
ForumindlægJeg har udregnet spørgsmål b og c i vedhæftet. På de gamle egyptisk måde er arealet større end resultatet ved Herons formula. Men hvordan vurderer det? -
at beregne ændring af termisk energi
ForumindlægJeg har løst en opgave følgende, men jeg er ikke sikker på, om det er korrekt: Beregn ændringen i termisk energi, når 10 g granit opvarmes fra 18 C til 28 C Eterm = m * c * (delta)T Granits varmefylde er 800 c i J/kg*C dvs. Eterm = 10 * 800 * (28-18) = 80000 J eller 80 KJ Vil bare vide ... -
Partialbrøkfremstilling
ForumindlægJeg skal bestemme partialbrøkfremstillingen for R(x) = 2/(x+1)(x2+1) Jeg har indtil videre: A/x + (Bx+C)/(x2+1) --> (A(x2+1)+(x+1)*Bx+C)/((x+1)(x2+1)) --> Nu bliver jeg usikker (Ax2+A + Bx2+Bx + Cx + C)/((x+1)(x2+1)) --> ((A+B)x2+(B+C)x + A+ C) / ((x+1)(x2+1))... -
Differentialmodel af absorption (SRP)
ForumindlægHej. Jeg har kigget rundt på nettet i en del tid nu, for at finde et sted hvor den ligning jeg skal bevise er gennemgået. Dog uden held. Jeg skal bevise at at differentialligningen dI/dX = -μ*I(x) har den entydige løsning I(x) = I0 * e^-μx Jeg har kigget herinde på forummet, men synes bare ... -
Inertimoment, rotationelle kinetisk energi
ForumindlægNogen der kan give lidt hjælp til den her opgave? Jeg ved følgende: vi får afvide, at den samlede masse er M/4 for hvert hjul, så M i intertimometet bliver vel M/4. Samtidig kan vi se, at R bare er R og det indsætter vi, så vi får inertimomentet til at give: I = (M/4)R2? Korrekt? Kan det p... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Volt?
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd :) Når man laver er forsøg i f/k med strøm, hvordan ved man så, hvor mange volt forsøget skal være på? Det skal dog lige siges, at jeg går i 8... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
energi
ForumindlægEn kaffemaskine på 1200W brygger en kande kaffe på 1,2 liter. Hvad koster dette? -
Nogle der kan hjælpe mig?
ForumindlægHar vedhæftet opgaven nedenfor , jeg har brug for hjælp til opgave 2 og 3 :((( mvh sofia -
afstand solsystemet
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at isolere udtryk og forklar mig hvad opgave 3 gå ud på -
Rettelse af engelsk
ForumindlægAnalysis of ”The kite”“The Kite” is a short story written in 1947 by William Somerset Maugham. Mr. Maugham is well known for his very popular short stories, which are quite easy read and understood by everyone. The above-mentioned characteristics of Mr. Maugham and his short stories made him grew...
