Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18601 til 18620 af 99855
-
Differentielligninger og wordmat
ForumindlægHej Folkens! Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan man eksempelvis skal udregne opgave a med wordmat? -
forskrift til differentialligning
Forumindlæg5y'-2y=0g(0)=3Bestem en forskrift for g: -
planens ligning
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en ret linje m parameterfremstillingen (x,y,z)=(3,2,1)+ t(1,2,-2) bestem en ligning for den plan er indenholder m og punktet C(4,4,2) har fået at vide at jeg har to retningsvektorer for planen: 1) Linjen m's retningsvektor. 2) Vektoren mellem det faste punkt ... -
Terminsprøve - matematik PLEASE HJÆLP MIG!!
ForumindlægHej. Jeg skal have terminsprøve efter juleferien i matematik.. Jeg er ikke dårlig til matematik, men jeg har brug for råd til hvordan man kan forberede sig til færdighedsregningen og problemregningen på den bedste måde. Hvad burde man øve sig på? Hvad burde man kunne uden ad? Hvordan kan jeg undg... -
EKSAMEN :S !!
ForumindlægHey St .Ville lige hører om folk ikke vil hjælpe mig sidste gang :Det drejer sig om eksamen, har i nogen tips & tricks til følgende eksamner: 1. Retstavning ( Diktat )2. Matmatik ( gerne noter osv )3. Dansk skriftlig fremstilling (Tips & tricks4.Fysik/kemi & biologi ( multichoice )Og nogen der h... -
2 små opgaver - mat!
ForumindlægDenne opgave har drillet mig lidt:løs ligningen:logx + log(x+3) = 1mit bud:log(x+x+3) = 1log(3x) = 13x =10^1x = 10 /3 ???er sikker p¨å jeg har regnet den forkert, håber nogle vil hjælpe...Og den anden opgave er så denne:Løs uligheden|x-2|jeg kan godt prøve men det ser så ure... -
Anden orden differentialligning
ForumindlægHey!Sidder med følgende opgave:7b - det sidste spørgsmålhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-7.pdfNår jeg regner den, så får jeg de to c1 og c2 til -2,59, men det kommer ik til at passe.Nogen der kan hjælpe mig? -
Differential regning
ForumindlægEn genstand slippes i en højde af 100m over jorden, hvorefter den falder lodret ned. Efter t sekunders fald befinder genstanden sig i højden f(t), målt i meter over jorden, hvorf(t)=139,2-19,6t-39,2*0,607^tGenstandens fart, målt i meter pr. sekund, efter t sekunders fald er givet ved -f'(t).B... -
Sekskant
ForumindlægNogen der ved hvordan jeg beregner arealet af en regulær sekskant som er 5 cm i sidelængden -
Integral
ForumindlægHvordan integrerer man udtrykket:200*sin(x)Nogle der kan forklarer hvad man skal gøre og hvorfor?Og eventuelt gøre det samme med dette udtryk:200*sin(pi*x/900 -200)+2700Kan ikke helt forstå hvad der sker når et integreres. -
Nem, men kan ikke se det
ForumindlægHvordan løser man en opgaver der lyder: 1. (1/4)^(-4) 2. (1/3)/(1/4) nogle bestemte regneregler? -
omdrejningslegmer
Forumindlæghejsa jeg har en opgave hvor jeg skal bestemme volumet af et omdrejningsemne.( først om x-aksen derefter om y-aksen) så er det jeg ikke lige kan huske om det betyder noget hvilken funktion man integrerer først? tak for hjælpen. :) -
hjælp til at regne afstanden fra et punkt til en plan.
Forumindlægjeg har formlen for afstande mellem et punkt og linje hjælp til at regne afstanden ud. jeg gør noget forkert under vejes. oploder filen -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
Konstruér en trekant
Forumindlægkonstruér en trekant med siderne 6 cm, 8 cm og 4,5 cm. mål vinklerne. tegn trekantens vinkelhalverings linie Kan nogen hjælpe mig please. En eller anden jeg søger virkelig meget hjælp. Kan en tegne den og send den ned i kommentar feltet tak. Jeg vill sætte en stor pris på hvis i svarer, og hj... -
Korrekt differentieret?
ForumindlægKorrekt differentieret?F(x)=-2ln(x+1)f(x)=1/(x+1) -
separable ordinære førsteordens differantiale ligninger
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en bog der prøver at forklare mig af differantiale ligningen y' = 1 + y2 er seperabel fordi den kan reduceres til: dy/1+y2 = dx (den del forstår jeg godt...) ved integration til arctan y = x +c --> hvilket ved rokering bliver til y = tan (x + c) (denne del... -
Vektor....hvordan?
ForumindlægHåber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig... Udtryk i(i-hat) og j(j-hat) ved vektor i og vektor j, der som sædvanligt er koordinatsystemts basisvektorer. Udtryk derefter a(dobbelt a-hat) ved vektor a. Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er kommet ingen vegne. Derfor håber jeg nogle ... -
Terminsprøver 2012 for 8. klasse :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til terminsprøve om en uges tid og jeg kom bare til at tænke på, hvilke sæt de vælger. Er det forudbestemt eller vælger de forskellige skoler selv hvilke sæt de vil bruge? Og en anden ting er, om nogen af jer har nogle gamle sæt jeg kan øve på? Jeg skal op i: ... -
Nyttevirkning
ForumindlægHåber på lidt hjælp til denne opgave! Solcellerne på et skib har et samlet areal på 536 m2, og de kan levere en maksimal elektrisk effekt på 93,5 kW. Den maksimale effekt leveres, når den indstrålede solintensitet er 930 W/m2. a) Beregn solcellernes nyttevirkning. Jeg har omregnet d...
