Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 18601 til 18620 af 18958
-
Fortrudt at have hævet c-fag til b-niveau
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g, og jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C-niveau til B-niveau, så jeg ville komme til at fortsætte med faget i 3.g. Lidt senere på året gik det dog op for mig, at jeg ikke var så interesseret i faget, som jeg troede jeg var, og jeg har derfor fortr... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen, der vil rette min tysk oversættelse? Tak på forhånd. 1. Friedrich og fortælleren har aftalt at mødes i skoven (Wald (m)). 2. De skal ud til badet (Bad (n)) i skoven. 3. På vejen (Weg (m)) møder de en mand med en sølvblank cykel. Han har travlt. 4. Da de er ude i ”s... -
jul
ForumindlægJeg har skrevet lidt om julen, men jeg ville gerne have noget konstruktiv rettelse, så jeg kan blive bedre til tysk. :) Her er min tekst: .................................... Ich liebe Weihnachten. Aber ich hasse November, und seine frühen Dekorationen tion. Weihnachten füllt ein Zwölftel des Jah... -
Retnings hjælp
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at høre om der var en som kunne rette mit tysk? :) På forhånd tusind tak! Dansk: Historien handler om en dreng, som er 13-14 år gammel. Han spiller fodboldt i sin fritid. Han kender ikke sin far. Han har 6 søskende. Den ældste bror er Frank. Frank er et problemdreng ... -
Hilfe :b
ForumindlægHejsa, en der lige vil være sød at se mit tysk igennem? Liebe Grossmutter Wir haben in die Schule mit den deutsche Barock beschäftigen uns, es ist eine sehr spannend Thema, meine gruppe hatte auf die Literatur in der Barock. Aber ich denke das der Präsentation auf die Mode in der barock war sehr... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej! Eftersom tysk ikke er min stærke side vil jeg høre om, der ikke er en venlig sjæl, som vil hjælpe mig med at rette følgende oversættelse: Hr. Schulze er købmand. Han har en god forretning i Kaiser Wilhelm Strasse i Bremen. Bremen er en stor by i Nordtyskland. Byen har ca. 500.000 indbyggere.... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Jeg er ikke den skarpest kniv i skuffen til tysk, derfor håber jeg en venlig sjæl ville hjælpe mig Jeg skal oversætte følgende: Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammeraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturl... -
Bøjning af stærke verber
ForumindlægHej, er der nogle der vil rette noget tysk, hvis der er ville det være virkelig dejligt:D 1) Han tager bogen op på bordet → er nimmt das Buch vom Tisch auf → er hat das Buch vom Tisch aufgenommen 2) Hvad hed den herre → wie hiess der Herr → wie hatte der Herr geheisst 3)... -
Oversættelse - Et plus hvis du er til politik ;)
ForumindlægHej alle sammen, jeg ville sætte umådelig stor pris på hvis der var nogen som ville bruge 20 min på at læse mit tysk igennem og evt. rette med kommentare ude i siden :) Her er et link til at downloade word filen, ellers har jeg kopieret den ind nedenfor, hvis nogen har nogle enkelte rettelser :)... -
Hjælp til rettelse for grammatik fejl
ForumindlægIch habe nicht ein Hobby, aber ich liebe zu zeichne. Ich leibe zu zeichne, weil ich denke es ist spass. Wenn ich nichts zu tun habe zu Hause, sitze ich und zeichne. Ich bin nicht zu gut aber ich versuche, weil Übung macht den Meister. Ich pflege manchmal zu zeichne für etwas und andre zeite, zeic... -
Oversættelse af tekst #2
ForumindlægSpørgsmålet er selvfølgelig, om jeg har oversat rigtigt? Danske tekst: Enhedsskolerne er meget populære. Her er præstationspresset ikke så stort, fordi eleverne ikke bliver delt. Med i de fleste skoler skal eleven allerede efter 6. klasse træffe et valg. Der er 3 muligheder: gymnasiet, realskolen... -
Oversættelse af tekst #1
ForumindlægSpørgsmålet er selvfølgelig, om jeg har oversat rigtigt? Danske tekst: Jung in der Bundesrepublik Det er dejligt at være ung. Man tilbringer megen tid med kammaraterne. De unge går på diskotek, hører musik, taler helt åbent med hinanden - og forelsker sig. Naturligvis er der også problemer, f.ek... -
Das Märchen - fejl?
ForumindlægHej alle sammen :) jeg skal fortælle mit lille tysk eventyr imorgen om et eventyr der gerne vil blive fortalt til klassen 1.y... Håber i har lyst til at rette fejl og spørge til noget der evt. virker uklart... Das Märchen Es war einmal ein Märchen der gern erzählten werden wollte. Aber wer sol... -
Oversættelse!!
ForumindlægHeey er der nogen der vil rette min tysk opgave? Jeg vil helst gerne vide hvor jeg laver fejl :) Dansk Udgave: En familie havde fået en ny ung pige. Den første dag (akk. ) trådte hun ind i stuen uden at banke på døren, og fruen sagde derfor til hende, at hun skulle banke på døren, før hun åbnede ... -
Oversættelse af tekst #3
ForumindlægHar jeg oversat rigtigt? Danske tekst: Die Arbeitslogsigkeit Mere end 5 millioner er ramt af arbejdsløsheden. Især for de unge er arbejdsløsheden en trussel. Af dem har 600.000 ingen arbejds- eller uddannelsesplads fundet. Disse unge keder sig og føler sig ofte ensomme, mindreværdige og overflødi... -
Oversættelse af tekst #7
ForumindlægHar jeg oversat rigtigt? Danske tekst: Die Umweltverschmutzung Forbundsborgerne tilbringer megen fritid i naturen, som de elsker. De vandrer ofte i bjergen eller i skovene. Særligt ved Rhinen er der smukt. Tidligere var vandet in Rhinen så forurenet, at fiskedøden var en kendsgerning. Også skovdø... -
Oversættelse af tekst #8 (sidste)
ForumindlægHar jeg oversat rigtigt? Danske tekst: Die Zukunft I dag glæder de fleste unge sig til fremtiden. Sådan skal det også være. Man glæder sig til en uddannelse, et arbejde, den store kærlighed - eller måske en rejse til udlandet. Det er blevet moderne at rejse. Hvis man lærer hinanden at kende, giv... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
Uddrag af Schumanerklæringen 1950.
ForumindlægHey:) Nogle der kan hjælpe med at svare på de her spørgsmål udfra teksten nederst? A) Hvad kræves der ifølge Schuman-erklæringen, for at de europæiske nationer kan samles? B) Hvad vil en "fælles kul- og stålproduktion" sikre? C) Hvorfor bliver en fremtidig krig me... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr...
