Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18621 til 18640 af 60202
-
Rektangel ABCD! 3.001
ForumindlægArghhh, jeg kan ikke huske hvordan jeg løser sådan en opgave? Opgaven er 3.001 !!!!! Figuren viser et rektangel ABCD, hvor AB = 9,12. Punktet E ligger på DC, således at det for trekant ABE gælder, at vinkel E = 110 grader og AE = 4,52. M er midtpunktet af siden AB. - Beregn vinkel B i trekant A... -
Redegør for, hvordan vinkler og sider bestemmes i en retvinklet trekant
ForumindlægEr der nogle, som kan give et råd i, hvordan man redegør for, hvordan vinkler og sider bestemmes i en retvinklet trekant Det er til den mundtlige prøve -
Saccharin
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? :) Indholdet af saccharin i sødetabletter ønskes bestemt i et kemilaboratorium. i sødetabletter findes sødemidlet som natriumsaltet af saccharins baseform. 20 tabletter pulveriseres og blandes med 20,0 mL 0,0818 M sølv(I)nitratopløsning. Søde... -
Atom
ForumindlægHvordan er det nu et atom er opbygget, jeg ved der er en elektron(negativ ladning), en proton(positivt ladning), og en neutron (neutral ladning). Men hvordan er det man finder ud af hvor mange neutroner der er? og er der altid det samme elektroner som protoner? Hvis vi tager udgangspunkt ... -
hvordan løses denne
Forumindlægse vehæftet fil -
Statistik og chi2-test HJÆLP ://
ForumindlægHejj Jeg har fået en eksamensspørgsmål og noget af det lyder således "Redegør for begrebet bekræftende statistik".... Hvad er bekræftende statistik? Mener min lærer ikke "beskrivende statistik"? er helt lost, fordi har aldrig hørt om det før :D nogen der kan hjælpe? -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre ligninger med tre ubekendte. -Hvordan løser jeg opgaven? d1=(300.000m/s)*t d2-d1=(24.000m/s)*t 2=(d2-d1)/d1 -
Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg løser. Det drejer sig om rødforskydningen for kvasaren PC 1158 + 4635. Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_08.html -
Afbrænding af kobberioner?
ForumindlægHej Sker der noget hvis man brænder træ eller strå, der har adsorberet kobberioner? Det er i forbindelse med en miljømæssig vurdering af en sådan afbræding. -
trigonometri
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål? "Gør rede for regnereglen for ensvinklede trekanter, udled hældningstallet for den rette linje." Tak på forhånd :) -
Potentiel energi
ForumindlægI et eksamens spørgsmål skal vi redegøre for elektrisk energi samt mekanisk energi. Jeg undrer mig lidt over, om en ladnings potentielle energi har nogen sammenhæng med E_pot = mgh -
Hjælp til ligninger!
ForumindlægSkal man finde diskriminanten? Løs ligningen: x2+3x-10=0 -
Eksamen imorgen! Hjæææælp
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i eksamen imorgen klokken 10:40 og mangler at svare på nogen af de mulige spørgsmål jeg kan risikere at trække. Det ville være fantastisk hvis nogen ville have lyst til at hjælpe hvis de ser det her :) 2. Procent og rentesregning Du skal gøre rede for en gældsannuit... -
f'
ForumindlægHej Opgaven lyder: bestem f'(x) til funktionen f'(x) = sqr(x) Den er jo f', så jeg forstår ikke hvad jeg skal. En der kan hjælpe? -
Esterficering af trifluorethansyre
ForumindlægVi har et skema: t/s 60 120 240 360 480 600 [C2H5OH]/M 0,791 0,626 0,392 0,246 0,154 0,096 Så skal jeg finde hastighedskonstanten ved 53 oC og den finder jeg til at være negativ, kan det godt være rigtigt selvom en hastighedskonstant er negativ? Så fortælles om en... -
differentialligning
ForumindlægEn funktion f er løsning til diff.ligningen dy/dx = 1/x*y , x>0 Og grafen for f går gennem p(1,-2) Bestem forskrift og definitionsmængde for f Jeg er kommet frem til: y = +/- sqrt(2ln(x) +2k) Men hvad er grundlaget for at man kan fjerne enten + eller -? Hvis der nu havde stået x>0 og ... -
Optimering på lang sigt.
ForumindlægLang sigt optimering under fuldkommen konkurrence: Når jeg skal finde ligevægts pris/mængde på lang sigt skal jeg da bruge LMC? Hvis, hvordan finder jeg den? De eneste oplysninger jeg har er MC=2+0,05Q samt P=90-0,05Q Jeg har optimeret på kort sigt ved at sætte MR=MC, og den er vel god nok? ... -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
Reducering / Integral
ForumindlægHey derude :) Vil hører hvordan man reducerer følgenden. Helst beskrivende svar så jeg også selv lærer lidt :) Intregralet af: sqrt(x) - sqrt(2x-6) dx .. Mange tak -
Shakespeare - sonnet
ForumindlægSkal til eksamen på mandag, men har et problem med Shakespeare. Hvordan analyserer man egentlig en sonnet?
