Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18621 til 18640 af 99855
-
Problem
ForumindlægEr der nogen herinde der er rigtig god til matematik?? -
Momsen
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=10494 Hej.. Kunne I hjælpe mig med dette er ikke så god til matematik.. -
ligning.. hjælp
ForumindlægHej.. jeg går i 9 og vil have hjælp til en ligning.. som ser sådan her ud.. 3x(4x-1)-4x(2x-3)-1=5+2x(2x+3) jeg vil blive rigtig glad hvis i også skrev mellemregning...og hvordan man kommer til resultat.. håber på i hjælper.. -
Hjælp til en opgave om en cigarformet bygning
ForumindlægHej alle derude. Jeg sidder med denne opgave (der er vedhæftet som et billede) og er ikke nået langt. Jeg har beregnet maksimim til at være 50, men så ved jeg ikke hvordan jeg skal komme videre med opgaven. -
Partiel Integration
ForumindlægTil orientering står S for et integral tegn.. jeg skal integrere følgende funktion vha. partiel integration S 2x* e^2x dx, hvor F(1) = 1 Det er så her jeg kommer lidt i vanskeligheder, for e^2x er jo en sammensat funktion og 2x * e^2x er en produkt funktion.. Hvordan skal jeg gribe det an? på... -
Kemi årsprøve, Forberedelse
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi årsprøve i morgen og ville høre, om I kunne komme med nogle tips til hvilke opgaver der kunne komme i opgavesættet? Altså hvilke der typisk forekommer til eksamen osv. På forhånd tak. -
integrere
Forumindlæghey havde lige et spørgsmål. nogen der kan fortælle mig, hvad F(x)=5*sin(x) bliver hvis man integerer det?? -
Stamfunktion
ForumindlægHalløj Jeg har denne funktion: f(x) = 4 ln(x) - e^(2x) som jeg skal finde stamfunktionen til... F(x) = .... - (1/4)^(4x) + c er mit gæt. Men ved simpelthen ikke hvad jeg kan differenciere for at få 4 ln(x).. Kun den omvendte vej :/ Nogen som kan hjælpe? -
Hvor er alle matematikerne henne ?
ForumindlægHvor er alle matematikerne henne når man har brug for hjælp ? -
Diff. ligninger og stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en matematik aflevering, og der er et par opgaver jeg ikke kan finde ud af.. det er nr. 4,5 og 6b. Opgaverne er her på linket http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/MED0581.pdf med nr 4, kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg skal starte opgaven. Ved... -
differentialligning
ForumindlægHej... Er der nogle der måske har lyst til at hjælpe mig med en opgave jeg ikke helt forstår?? En funktion f er løsning til differentialligningen: y'' = 1/4 y Bestem em forskrift for f, idet det oplyses, at f(0) = 2 og f'(0)=0 Hvordan differentierer jeg den to gange, for det er da... -
Please hjælp med opgave 2-2.a kan virkelige ik komme igang og den skal afleveres i morgen ved slet ik hvordan jeg kommer frem til resultatet og hvordan jeg g...
ForumindlægKit på vedhæftet fil mvh. Camilla -
Procent
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål der lyder følgende: I 2010 var resultatet før skat 3699 ( tkr) i 2011 var resultatet før skat 2266 ( tkr) Dermed er forskellen/tabet på 1433 ( tkr.) Hvis jeg skal lave det tal om til procent (1433) er det så bare 14,33% ? ( 1433/100=14,3%) Dermed er des fald på... -
Lineær funktion
ForumindlægHalløj ;) Jeg har en forskrift for en lineær funktion der ser sådan her ud: P(t) = 0.83*t + 226.75. - P svarer til trykket målt i Pa - t er temperaturenmålt i °C Så skal jeg beskrive betydningen af de konstanter, der indgår i forskriften. Ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det. Nogen der... -
Noter til Matematik A
ForumindlægHej alle sammen! Er så heldig at skulle op til mundtlig matematik på A niveau. I den forbindelse ville jeg lige høre jer, om der eventuelt var nogen som lå inde med nogle noter til dette fag? Mvh. Søren -
Den årlige rente?!
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor man skal udregne den årlige rente. Opgaven lyder følgende: Et forbrugslån kan fås til 2,1 % i rente pr. måned. Hvilken årlig rente svarer det til? Har INGEN idé. Nogle bud? -
Vektorregning
ForumindlægHeeej, er der nogen som kan hjælpe mig med opg. a og c i vedlagte opgave? -
Vægten på en kugle (10 cm diameter)
ForumindlægHejsa Jeg har brug for at få at vide, hvad en kugle på 10 cm i diameter med blod vejer. Hilsen Majse -
En funktion f er givet ved f(x)=ln(x)+x4, x>0. Bestem f'(x).
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe? :) En funktion f er givet ved f(x)=ln(x)+x4, x>0. Bestem f'(x). -
Endnu et spørgsmål til differentialligninger
ForumindlægAngiv den løsning til differentialligningen, der går gennem punktet (0, 3): f '(x) = x + 9 - 1/(x+1) Hvordan bære jeg mig ad med at løse denne opgave? Jeg ved det må være noget med integralregning, men hvordan integrere jeg 1/(x+1)? Jeg ved at det først bliver (1/2)x^2+9x, men ved ikke...
