Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18621 til 18640 af 70316
-
Kvote 2 - Omregning af snit?
ForumindlægHej allesammen, Håber I nyder vejret. Jeg var inde på mit.au.dk og der stod mit kvote 2 snit. Det mærkelige er, at når jeg selv regner mit snit ud, så får jeg et andet og højere tal end det, som er oplyst på mit.au.dk .. Hvordan regner de egentlig ens snit ud? -
Brydningsindeks
ForumindlægHej alle, jeg er lidt i tvivl om hvorfor brydningsindekset ikke ka være under 1 eller over 10, hvorfor dette? -
opløselighed
ForumindlægHej Har en opg hvor jeg skal beregne stofmængden af AgBr, der ved 25 grader kan opløses i a)100 ml vand?? b)100 ml 1,0*10^-4 M NaBr Nogen der kan give et lille hint? Jeg har slået opløselighedsproduktet for AgBr op som er 5,3*10^-13 M^2 men så ved jeg ikke helt hvordan jeg kommer videre -
Pigen
ForumindlægHeyJeg er lige startet på gym i sidste uge, og er vildt glad for det. Der er bare et lille problem. Jeg har set mig utrolig varm på en pige fra min klasse, som ser utrolig sød ud. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med hende. Jeg har aldrig været den helt vilde scorehaj, så je... -
Kirkegaard(Lykke)
ForumindlægJeg skal have styr på, hvad Kirkegaard mente var lykke. Altså, hvilken størrelse lykke er. Mit bud: For at opnå lykke, er det en nødvendighed at man tager kontrol over sit eget liv(modsat spidsborgeren fx) Lykke er selvbevidsthed, forstået på den måde at for at mærke oprigtig lykke, må man også s... -
Solensenergi! Gider DU rette?! :)
ForumindlægHvis du finder noget dramatisk forkert -må du meget gerne sige til....! :) Solens energiproduktion er på 3,90 · 1026 W, og den stammer som nævnt fra omdannelse af hydrogen til helium. Hver gang der dannes et heliumatom, frigøres der en energi på 3,95 · 10–12 J, og hvert heli... -
Videregående matematik - lære det selv ! - Hvordan ?
ForumindlægHej SP :-) Jeg bliver snart student. Som mange andre, vælger jeg at tage et år fri fra uddannelsessystemet. Det betyder ikke at jeg vil vende ryggen til alt det som bare lugter af "uddannelse"... Jeg tænkte på at læse lidt videregående matematik for mig selv, og i den anledning har... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers -
faktorernes orden
ForumindlægEr det lige meget om jeg siger x/y/z eller z/y/x ? Og hvis, er der da så en forkjlaring på hvorfor? -
Areal
ForumindlægHejsa, jeg skal løse en opgave der hedder---> En funktion f er bestemt ved f(X)=x^2-10x+30 Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligningen x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) Bestem arealet af M b)Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme,... -
Herr Witzak, bitte können sie Mir helfen? Vil de være meget søde at kigge min stil igennem for fejl, knuser XXXXX
ForumindlægEs war einmal eine Frau. Sie und ihrem Mann wollte sehr gern ein Kind haben, aber es war unmöglich. Sie hatten für lange zeit versuchten ein Kind zu bekommen ohne Glück. Die Mann und Frau hatten nicht viel Geld und sie mussten jeden Tag arbeiten um Essen zu bekommen. Sie arbeiteten beide in dem W... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHmm... Er der nogen der ved, hvorfor man ikke kan udtrykke fx. (-1)^(kvrod(2)) som et reelt tal?Og hvordan regner man manuelt noget som 2^1,46? Et link er fint :) -
Ligning igen.
ForumindlægNogen der kan løse denne ligning? 119=x(x+10) -
Medicin på KU - sted?!
ForumindlægHej Jeg skal starte på medicinstudiet på KU, og til det kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor man som regel har undervisning (klasse og hold) og forelæsninger på medicinstudiet? Og er der nogle, der ved, hvor man kan tjekke og læse mere om det.. For jeg har kigget på KU's hjemmeside og SU... -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
Latex; Symboler
Forumindlæg\documentclas[a4paper,12pt]{article} \begin{document} \large Defintion Lad $(X,?,\mu)$ v\ae re et m\aalrum og lad p\in (0,\infty). Da defineres klassen ? af reelle funktioner på $X$ ved ? \end{document} Jeg kan ikke komme videre med koden.. Det skal se ud som i pdf-filen.. Nogen der kan hjælpe... -
Højden på en Keglestub.
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg har målene på en keglestub: h = 10 cm r = 5 cm R = 10 cm Det vil sige at rumfanget er 1832.595715 cm3. Hvis der så bliver hældt 1000 cm3 vand i, hvor højt ville vandet så stå ? -
Eksamenssæt..?!
ForumindlægHejsa!Idet jeg har en lærer, som ikke helt burde være lærer, da hele klassen ikke rigtigt har lært noget, vil jeg høre om der er nogen, som har nogle gode eksamensopgave- besvarelser i kemi..? Jeg er igang med at regne opgaver, for at træne mig til den skriftlige eksamen - ved godt at det er feri... -
er kommaet sat rigtigt???
Forumindlæghej. er kommaet sat rigtigt i dette?: En af byggestenene, til et venskab, er tillid. Men det mener jeg, er helt omvendt, når det kommer til venskab. Det kan godt være jeg har 4 dukker, men kun 1 af dem kan jeg lide, og betarakter som min yndlings . Lige netop de, fik mit til at undre mig ov...
