Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18661 til 18680 af 21415
-
Sekanthældning
ForumindlægJeg er helt lost i de her opgave: a) Numerisk differentiation: beregn sekanthældningen a_s = f(4+h)-f(4-h)/2h for h = 0,1 b) grafisk differentiation: indtegn på øjemål tangenten i punktet P (4, 1) og mål denne tangents hældning a. c) Sammenlign og kommenter de to a- værdier fra a) og b) (fors... -
Uni: uendelig potensrækker og komplekse funktioner
ForumindlægHej alle! 1) Jeg har en opgave, hvor jeg har fundet ud af, at \large \sum_{n=1}^\infty e^{nx} konvergerer punktvist på mængden I=]-uendelig,0[. Derudover har jeg vist, at \large \forall x\in I: \sum_{n=1}^\infty e^{nx}=\frac{e^x}{1-e^x} Jeg skal så vise, at rækken \large \sum_{n=1}^\infty n... -
hvordan finder jeg normalkraften?
ForumindlægHejsa jeg er igang med at skrive en rapport. For at kunne lave en graf på Excel, skal jeg først finde normalkraften af alle målinger. Hurtig: middelværdi (lod 98,82+ klods) - 0,5 afvigelsen 0,08 Middelværdi (98,82+40,56+ klods) - 0,65, afvigelse 0,06 Middelværdi (98,82+40,56+64,76+klods) - 0,9 a... -
nærdemokrati
ForumindlægEr der en der kan jeg hjælpe mig med hvad et nærdemokrati i store træk går ud på? skal skrive en synopsis over det, så kan godt bruge lidt hjælp (: -
Beregn ved hjælp af stamfunktion arealet af M3
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at gemmenskue mit afgrænsede område. f(x) = cos (x) M3 er afgrænset af grafen for f(x) , y-aksen samt linjen med ligningen y= ½. Bestem ved hjælp af stamfunktion volumet af det omdrejningslegeme der fremkommer når M3 roteres 360 grader om y-aksen. Jeg kan slet i... -
Dumpet til kemi eksamen
ForumindlægHeej alle sammmen. Jeg er idag (d. 11. juni) dumpet til min kemi eksamen. Det værste ved det hele er, at jeg nok nu ikke kan komme ind på universitet og læse biologi (der står med adgangskrav, at man ska ha kemi B, men burde det så ikke osse være bestået ?) Er der nogen som ved hvad jeg kan gø... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
Burde stoffer legaliseres?
ForumindlægBurde stoffer legaliseres, hvorfor / hvorfor ikke? Personligt går jeg ind for legalisering af alle stoffer, da jeg synes man skal have retten til at gøre hvad man vil med sin egen krop. Også rimelig underligt at de lader stoffer være der er blevet bevist et utal af gange til at være minde skaden... -
Hvad skal jeg gøre for at blive læge?
ForumindlægHej jeg går til dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive læge:) Men jeg er meget i tvivle om hvordan man bliver det, mange har bildt mig ind i at man skal ha et stort snit for at komme ind på et universitet. - hva hvis man ikke får et højt snit? - og hvad mener de med et snit? - er det forskelligt f... -
Nietzsche -nihilist eller humanist
ForumindlægJeg sidder i religionskritik, og har læst tekster der modsiger hinanden om Nietzsche. Den ene kalder ham nihilist, den anden humanist... Og der er jo nu engang en god stor forskel på disse to ting.. håber at der er nogen der kan hjælpe.. -
Cand merc/cand Oecon
ForumindlægSå skal også jeg til at vælge uddannelse og efter mange timers undersøgelse sidder jeg nu tilbage med to. Cand merc og can oecon. Jeg vil derfor høre om der er nogen, som kender forskellen på at læse til økonomi på handelshøjskolen Ha almen og dermed senere blive cand merc og økonomi uddanelsen... -
vi er igang med en undersøgelse og skal have ca 10 udlændinge og 10 danskere til at svare på dette spørgeskema:
ForumindlægSpørgeskema Er du en pige ___ dreng___ født i Danmark? _____ hvis nej, hvor så? _______________________________ Hvilken religion har du? :__________________________________________________ Hvilket flag synes du der repræsenterer dig? Det danske flag ____ eller fra det land du kommer fra _____? Gå... -
Hvad menes der med "DE-GENERATION" ?
ForumindlægHej. :) Er i gang med at analysere et Strunge digt, men der er et udtryk jeg ikke kan forstå. Strofen med pågældende udtryk: DECAY 1978 JEG LEVER I DK I 1978 TILHØRER DE-GENERATIONEN DER BLEV FØDT FOR SENT. OG FIK ET SLAG FOR AT SKRIGE FIK TIDEN TIL AT GÅ MED AT SIDDE OG GLO PÅ TV. Altså h... -
God bog ?
ForumindlægEr der nogen der kender nogle gode bøger? Helst nogle der er skrevet af gde forfattere? -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi... -
Tobak
ForumindlægHej Jeg skriver i dansk om tobak. Jeg ville lige høre om i havde nogle ideer til hvor jeg kan få fat i nogle reklamer om tobak. Det er jo ikke tilladt at reklamere for tobak nu til dags, men før år 2002 var det tilladt, så hvis i har nogle links så må i gerne sige til. mange tak på forhånd -
Billige bøger til læge og tandlægestuderende
ForumindlægHej alle.... TILLYKKE med optagelsen. Jeg har læst tandlæge (ku) og er nu skiftet og har dermed alle bøger som de læge og tandlægestuderende skal bruge det første år dvs. på 1. og 2. semester. Da jeg selv skal købe bøger til mit nye studie så sælger jeg bøgerne RIGTIG billigt så jeg hurtigst mul... -
Jødedommen, Kristendommen, Islam - fokus i de tre religioner?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at lave en komparativ analyse af henholdsvis 2. mosebog kap 20.1-20 (de 10 bud), Matteheus kap 5-7.13 og koranen, sura 17.22-39. Dernæst skal vi ud fra 'lovene' i de enkelte religioner sige, hvad disse forskelligartede/ens love siger om de tre religiøse samfun... -
sygdom-risiko haster
Forumindlæg3. Hvor stor er risikoen for at Generation 5 individ 1 er bærer af sygdomsgenet? Begrund svaret. Generation 4 individ 1 og 2, har Aa A a A AA Aa a Aa aa Risikoen er vel 2/4, dvs 50%. Hvordan kan man ellers bergrunde? ... -
Optimering med f `(x)
Forumindlægjeg sidder med den opgave og har bruge for hjælp. 1) en cylinder er indskrevet i en kugle med radius 3 som vist på figuren.Hvilken højde h skal cylindern have, for at dens rimfang bliver størst muligt? se figur i vedl fil Cylinder.
