Søgning på: amish folket. Resultater: 18701 til 18720 af 19974
-
eksamensresultater?
ForumindlægHar nogle kloge hoveder resultaterne til dagens eksamen i A niveau fysik? -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk? -
Bestemt tangentligningen
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)= -x^3+1.5*x^2+6*x-1 a) bestem ligningen for tangenten t til grafen f i punktet P((3),f(3)) b) Gør rede for, at grafen for f har en anden tangent med samme hældningskoefficient som tangenten t, og bestem koordinatsættet til røringspunktet for denne tangent ... -
Geometri
Forumindlæghej jeg har brugt næsten 2 dage for den opgave uden held !! er der nogle der kan hjæple lidt I et koordinatsystem er givet en trekant med hjørnepunkter A(8,0) A(8,0) , B(5,6) B(5,6) og C(−2,0) C(−2,0) a) Du skal bestemme koordinaterne til centrum for trekantens indskrevne cir... -
Er medicinstudiet så hårdt?
ForumindlægHej Jeg står i den herlige situation, at jeg har afsluttet min HTX-uddannelse med et snit på 13,5 (I know, kæmpe nørd og stræber, men har altid haft let ved eksaminer og givet materiale). Jeg har derfor frit valg på alle hylder med hensyn til uddannelse, så at sige. Jeg har altid set mig selv i... -
har jeg oversæt rigtigt på dansk HJÆLP????????
ForumindlægOVERSÆTTELSE PÅ DANSK .. har jeg oversat det rigtigt Los jóvenes de hoy en día sólo escuchan sus propios anhelos y dejan atrás toda enseñanza de vida de sus padres y familiares por querer vivir una vida light, esto es, una vida sin compromisos. Para ellos la... -
Kan det virkelig være rigtigt??
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt, at det er forbudt at bede fredagsbøn på sit gymnasium? Hvad er der galt i at man beder sin bøn? I dag har vi fået af vide af rektoren, at det er forbudt, at bede fredagsbøn på vores gymnasium. -
Evolution - Livets udvikling.
ForumindlægSå har jeg lige det sidste spørgsmål, inden min rapport skal afleveres som hedder "Kan en art leve evigt, hvad med vores egen (homo sapiens)" Det her spørgsmål irriterer mig græseløst, fordi jeg ved det er nej. Men hvorfor nej? Håber mindst en af jer klogeåger kan svare på det..... -
Grammarfejl
ForumindlægHej En der kan hjælpe med min engelsk stil? Det er specielt kongurens. -
Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)
ForumindlægHej alle, Jeg synes selv, og nogle af mine kammerater, at jeg har skrevet en virkelig god SRP, selvom jeg endte med at få 4. Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk opgaver, men det skyldes primært, at jeg en time før opgaven skal afleveres (i dansk) eller et kvarter før (i ... -
Gymnasier i Gentofte
ForumindlægHej med jer Jeg går i 9. klasse, og skal til at beslutte mig for en videregåendeuddannelsen. Mit gennemsnit er nuværende på 9,5 og min UPV har fået et kryds i parat til en gymnasial uddannelse. Min studievejleder er afsindig uengageret, så jeg... -
case
ForumindlægJeg har fået en case om en person med: Lavt BT 90/60, høj puls 115, lav Hgb 6,0mmol/l Det jeg har tænkt mig at tag fat i er det lave blodtryk eftersom hun har fået revet en arterie over, og derefter vil jeg bruge formlen BT=MW*PM og forklare hvorfor pulsen er steget og hun måske har en tenden... -
hvad er budskabet i bogen "jeppe på bjerget" ?
Forumindlæg -
Elektrisk energi
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forstå begrebet elektrisk energi, som kan forstås som en genstands elektriske ladning. Men hvis denne energi skal ændres, så ændres fordelingen af elektriske ladninger i systemet. Herefter kommer min fysikbog med et eksempel: "fx et batteri, hvor positiv og negativ ... -
FACIT: Matematik A STX 23. maj 2017
ForumindlægMatematik A, 23 maj facit. Hvis jeg har overset en opgave, eller lavet en afrundingsfejl så må I gerne kommentere det! Jeg kar kun løbet sættet hurtigt igennem. Jeg ved, at Studienet uploader løsninger med metoder osv, så dem kan I kigge på når de er færdige. Delprøve 1 Opgave 1 a) Toppunktet e... -
FS10 Operaen
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN. - ER DU NOGLE SOM GIK I TIENDE KLASSE 2006/2007 OG KOM TIL EKSAMEN I FS10 OPERAEN. HVIS JA, SÅ SKRIV VENLIGST, har brug for lidt hjælp med hensyn til den. -
Rentesregning
ForumindlægHej Jeg har formlen for rentesregning: K = Ko · (1 + r)n 1) Jeg er vant til at bruge formlen, hvor jeg betragter n som antal år i forhold til en kendt rente pr. år. Jeg har dog set flere steder, hvor n betragtes som antal måneder. Kan man det? I så fald, i hvilke sammenhænge? Kom ger... -
Cons & Pros til KU og AU
ForumindlægHej alle. Jeg er endt i lidt af en suppedas. Jeg bor i Århus og lige siden jeg gik i 1.G, har jeg villet studere på KU. Min mor og far har studeret der, og jeg har to søskende der lige nu færdiggører deres kandidater der. Således har hele min familie lidt en fortid med KU, og jeg har altid fø... -
Jura adgangsvkotienter 2010?
ForumindlægHej... Ønsket er at komme ind på KU - jura til sommer 2010... Nu lå den på 7,5 på SDU... og mit snit ligger på 7,2, tror i jeg vil have nogen chance for at komme ind på SDU til sommer? tror i den vil falde den på de 7,2? På forhånd tak Ellee -
8 klasses matematik.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp , men den er lidt svært at finde. Julie har fået 1000 kr. i gave. Hun sætter pengene i banken og får en rente på 2% p.a a) Hvor mange penge har hun fået i rente efter et år? Mellemregning: 1000/100*2= 20. Hun får 20 kr. I rente ...
