Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 18701 til 18720 af 153440
-
Hjælp til opg.
ForumindlægHey, Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved at denne her opgave har været oppe forummet, men jeg forstår ikke hvordan de kommer frem til svaret. En trekant ABC er inskrevet i et kvadrat med sidelængden 1. a) Når jeg skal opstille en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x, skal jeg så ... -
Hjælp til blæk
ForumindlægNogle der ved hvordan de her opgaver laves? Opgave 2 Johans ejendom, der lå i landzone, blev ved årsreguleringen 1. April 1985 sat til 690.000kr. Heraf var grundværdien 139.700kr I 1984 var ejendommem sat til en værdi af 660.000 kr, heraf var grundværdien 134.400 kr. Opgav... -
HjæLPp
ForumindlægNogle der vil rette? Der er givet to funktioner: f lineær med hældingskoefficient a = -3 og punkterne (x, y) = (0, 16) ligger på grafen for f. g er eksponentielt aftagende med forskriften g(x) = 20 · 0,5x. Bestem en forskrift for f svar = f(x)=-3x+16 Hvilken af funktionerne har den største f... -
ligning
Forumindlæger der nogen der kan vise hvordan denne ligning løses step by step: f(x) = (ln(x))^2 - ln(x) - 2 når jeg løser den i hånden gør jeg følgende, hvad er der galt? ln(x^2/x) = 2 x^2/x = e^2 ( forkorter x ud) x = e^2, men cas siger der også er en løsning der hedder e^-1, hvorfor? hilsen morten -
arealet funktioner
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe mig med at løse dette , synes det er en indviklet opgave. En funktion f er givet ved: f(x)= (10x)/x2 +1 , x≥0 punktmængden M er afgrænset af grafen for f, x-aksen og linjen x=a. a) bestem arealet af M udtrykket ved a. b) Bestem konstanten a, således at arealet bliver ... -
Binomialfordeling i excel
ForumindlægOpgaven lyder: Der gennemføres en prøveproduktion på 1000 pakker med literis. Antag at andelen af pakker med literis, hvor der er problemer med emballagen, er på 0,5%. Beregn sandsynligheden for at man registrerer færre end 5 pakker med literis, hvor der er problemer med emballagen. ifølge facitl... -
Hvad er sandsynligheden for, at mindst en klasse trækker faget ”tysk”, når ovenstående gælder?
ForumindlægHvordan regner jeg det ud? Er der nogen der har en simpel formel jeg kan følge? Der skal trækkes 1 fag ud af en pulje på 7 fag, hvor et af de 7 fag er "tysk". Der er 4 klasser i årgangen. Klasserne trækker uafhængigt af hinanden, så en, to, tre eller fire klasser kan trække faget, ud... -
Hvorfor har (x^4-x^3) ingen kompekse rødder?
Forumindlæghar f(x) komplekse rødder? Så vidt jeg kan huske så skal en 4. grads polynomium har 4 rødder, ikke? Når jeg bruger software til at beregne rødder for f(x) så er svaret: x=0, x=1. Hvorfor kommer der ingen komplekse rødder? Den skal jo have to rødder udover det? https://www.mathportal.org/calcu... -
Carbonylforbindelser
ForumindlægFem mL af opløsningen af stoffet 2,4-dinitrophenylhydrazin hældes op i hhvert af en række af reagensglas, også sættes nogle få dråber til hvert af de glas af disse: (navnene i parentes er systematisk), 1) Acetone (Propanon): 2) Acetaldehyd (ethanal): 3) Benzaldehyd: 4) Ethanol: Hvis et stof ... -
Energi - Opgaver
ForumindlægHej dejlige forum Jeg har regnet følgende opgaver: 1. En kolbe med vand er placeret henover et stearinlys. Vandet opvarmes 60.52 grader, ved forbrænding af 10 g (0,01 kg) stearin. Brændværdien for stearin er 38 MJ/kg - Bestem hvor mange kilo vand der er i kolben? Jeg fik facit til at være... -
Ligninger med x^2
ForumindlægHej. Jeg sidder med en aflevering til Matematik B hvor jeg har denne ligning jeg skal løse: 3x^2 = 2x^2 + 1 Jeg har forsøgt at regne den ud på flere forskellige måder, både som en almindelig ligning og en andengradsligning, men jeg kan bare ikke se mig ud af den. Er der nogen der kan hjælpe mig ... -
To funktioner er givet ved f og g er givet ved
ForumindlægTo funktioner er givet ved f og g er givet ved f(x)= x2 - 7x + 16 og g(x)= x + 1 a) Bestem f(8) Grafen for f er en parabel b) bestem parablens toppunkt c) løs ligningen f(x) = g(x) Er helt lost.... har ingen ide hvordan jeg skal løse denne opgave. (Opgave c) -
Det engelske samfund i mellemkrigstiden HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg er i gang med en stor opgave i Engelsk og historie, hvor i jeg bl.a. skal redegøre for de engelske kvinders position i det engelske samfund i forbindelse med mellemkrigstiden. mit fokus er tiden fra 1. verdenskrig og så den tid, der går før 2. verdenskrig bryder ud. Du er meget velkommen... -
Integralregning (bestem arealet af M)
ForumindlægHej alle håber i kan hjælpe med denne opgave. a) En funktion f har forskriften f(x)= -x2- 3x Grafen for f, x-aksen og linjen med ligningen x=-1 afgrænser i anden kvadrant en punktmængde M der har et areal. Bestem arealet af M. Jeg har prøvet mig frem, men er ikke sikker på om det er rigtigt... -
eksamensopg
ForumindlægHejJeg har fået stillet flg. opgave i et eksamenssæt fra august 2005...- og jeg er desværre blevet i tvivl om hvad der menes med vækstraten i sidste del af opgaven.. Opgaven lyder:En eksponentielt voksende funktion f er bestemt ved: f(x)=b*1,20^xBestem b, så f(1)=240Bestem vækstraten for f.- i øv... -
Hældning for tangenten
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at komme igang med min første hjmmeopgave her efter sommerferien. nogen der lige kan give mig sparket? problemet er:Opg 1En funktion g er givet ved: g(x)=x*e^x, bestem hældningskoefficienten for tangenten til grafen for g i punktet Q(1,g(1))Hvordan skal man gøre?Opg 2E... -
Integralregning
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til en opgave med integration. Jeg skal finde den eksakte værdi af integralet fra 0 til 2 af: x^2 + 1 / x^3 + 3x + 2 Hvor / altså er en brøkstreg. Jeg har prøvet at sætte de forskellige "x'er" til at være t, for at kunne reducere brøken til noget der ... -
Ulighed .. HASTER!
ForumindlægJeg har denne ulighed : 2x-3 mindre end 2(x-1) mindre end eller lig med 1/2(4x+2) .. Så har jeg gjort følgende : 2x-3 mindre end (x-1) og 2(x-1) mindre end el lig med 1/2(4x+2) , 2x-3 mindre end 2x-2 0g 2x-2 mindre end el lig med 1/2(4x+2), 0 mindre end 1 og 0 mindre end eller lig med 3 .. ?... -
Eksamens spørgsmål i kemi
Forumindlægjeg har fået nogle spørgsmål af min lærer i kemi, som jeg skal besvare til min eksamen om 2 dage. men jeg vil gerne hører hvad du forstår ved spørgsmålet, og hvad du ville forklar og vise under disse spørgsmål: 1. Redegør for øvelsen 2. Forklar analyse metoden 3. Forklar aldyhid, og vis hvordan ... -
Cykelpumpe-tryk
Forumindlægjeg har den opgave og ved ikke rigtig hvordan den skal løses har brugt boyles lov men det gider ikke rigtigt. Ved ikke om jeg skal bruge tilstandsligningen opgaven lyder såleds en cykelpumpes stempel har arealet 3,0*10^-4.I begyndelsen er stemplet trukket id og luftens tryk inde i pumpen er 98...
