Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 18741 til 18760 af 62610
-
Taktart - hvad betyder det?
ForumindlægSom overskriften lyder: hvad er en taktart? Jeg forstår ikke helt ordbogens forklaring. -
Integration ved substitution
ForumindlægJeg kæmper med en opgave der lyder som følgende: Vis vha integration ved substitution at ∫(x2+4x-5)/(x+2)2 dx = (x2-2x+9)/(x+2) og ∫(x2+4x-5)/(x+2)2 dx = (x2-2x+1)/(x+2) Jeg har først sat først bestemt følgende: t = (x+2)2 = x2+4x+4 <-> x = ±√(t-2), hvor ... -
Hjælp til matematik.
ForumindlægHejsa Jeg er en dreng på 15 år der går i niende klasse. Jeg skal tage 10 klasse efter sommerferien for jeg har nogle mangler i diverse fag som jeg lige skal har styr på, og en af dem er matematik, som jeg er rigtig dårlig til. Jeg kan ikke engang rigtig finde ud af det basale matematik. Jeg har... -
Fsa: Opg 5. kombinatorik og sandsynlighed.
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering til imorgen og har virkelig brug for hjælp. Tusind tak på forhånd En kattefigur kan lande på fem forskellige måder: på benene, på venstre side, på højre side, på ryggen og på snuden. Eleverne i 10. A kaster et stort antal gange med en kattefigur og noterer f... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Hvad syntes du om indvandre i DK?
ForumindlægHeii alle sammen. Ja, overskriften siger sig selv - hvad syntes du om indvandre (perker) i DK?? I er velkommen til at sige og debatere om hvad i selv synes om det :) -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
HJÆLP: SRP + emner!
ForumindlægHeej derude :) Jeg skal til at vælge hvilke fag jeg vil skrive i til min SRP-opgave i 3.g. Jeg er total blank overfor hvilke fag jeg skal vælge, og det med fagene er jeg egentlig ligeglade med hvad bliver, jeg er mere interesseret i et knald godt skriveemne, hvor der er en masse og kunne sk... -
Søge ind- kvote 2 JURA
ForumindlægHej alle sammen... Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er JURA! Jeg har desværre ikke det højeste gennemsnit, da det ligger på cirka 6,7. Jeg ved, at jeg kan gange det med 1,8 efterfølgende. Vil det overhovedet være muligt for mig, at skulle betragtes som en egnet kommende jurast... -
Integration ved substitution
ForumindlægJeg har haft lidt problemer med to opgaver fra MAT A3, og det kunne være fedt hvis nogen ville hjælpe mig. Det er opgaverne 107 og 108 107. Bestem ved integration ved substitution, nedenstående ubestemte integraler a) S(2x+7)^9dx Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal løse den. Indtil videre ha... -
Ammoniak opløsning
ForumindlægHej. Skal blande en 25 % ammoniak opløsning i 25000 L vand og ende med en ph på ca 9. Hvor meget af opløsningen skal iblandes vandet! -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v... -
4 sætninger
ForumindlægGodaften.Nogen, nogen der vil rette disse sætninger igennem? Jeg skal bruge dem inden klokken 9.30 i morgen. Jeg ved godt, at jeg er meget sent ude, men en U19-landholdssamling stod på spil. Jeg er klar over, at oversættelserne er af meget lavt niveau, men sætningerne er meget knudrede!Her kommer... -
spansk oversættelse
ForumindlægSpansk oversættelse Pedro es el personaje principal de la novela La Composicíon . Le quiera jugar al fútbol con Daniel y sus otros compañeros. Cada noche es su familia con su oreja en la radio y escuchar las recientes acerca de su país, donde los militares en la po... -
problemer med min ti-89!
ForumindlægHej! Jeg er ved at solve en ligning, da min ti-899;er skriver "Error: Argument error" Jeg forstår ikke helt, hvad jeg gør galt, for den burde da godt kunne løse: solve(10=1+x+√(x^2-1),x)|x>y hvorfor siger den argument error!? Jeg prøvede også: solve(x^2-y^2=1 a... -
Meiosen
ForumindlægEr de homologe par kromosomer, den oprindelige krosom og den nye kopi af kromosmet?Kevin -
Oversættelse
ForumindlægHej!Er der en, der gider læse denne lille oversættelse igennem?Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få arbejde i England eller USA, men der er muli... -
Ulykkelig elev søger svar!!
ForumindlægHej allesammen :D Efter ferien skal jeg starte på gymnasiet, jeg har søgt linjen Samf/mat, men har fået linjen Samf/eng. Jeg kan få stort set alle mine ønsker opfyldt på denne linje, dog kan jeg ikke få kemi men i stedet geografi. Jeg skal muligvis bruge kemi senere hen, men kan jeg, hvis jeg ... -
Essay rettelse
ForumindlægHej kan nogen ret de ord der markeret med fed???9; Essay The number of Muslims in Europe is beginning to grow. Many Muslims from the Middle East are moving to Europe to work. They planned to return home as soon as they could. But it is a hard for their children, because their children were bor... -
Tredjegradspolynomium.
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave, hvor jeg skal bestemme tallene b, c og d. Jeg ved at f(0) = -9, og at grafen for f har vandrette tangenter for x = -2 og x = 0. Jeg har selv kommet frem til, at da c er skæringen med y-aksen (eller er det kun i 2. grads polynomier?), er c = -9, da f(0) = -9....
