Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18841 til 18860 af 19042
-
STX vs. HF
ForumindlægHvad er reelt forskellen på en alm. studentereksamen og på en HF? Jeg mener hvorfor tage en studentereksamen hvis en HF giver adgang til de samme uddannelser? Der må være mere forskel end at man ikke for årskarakterer på HF og skal op i alt.. Hvordan kan man argumenterer for en studentereksamen... -
Logaritmer
ForumindlægJeg har aldrig forstået forskellen mellem log og ln. Hvorfor bruger vi ln og e? -
hvor kommer liv fra
Forumindlæghvor kommer liv fra? hvor stammer liv fra? jeg ved at vi mennesker når længere og længere tilbage i evolutionsteorien, men uanset hvor langt vi går tilbage, vil vi stadig stå ubesvaret med at spørgsmål omkring livs afstamning. -
kemi stx 2010
Forumindlæghvordan gik jeres kemi eksamen i går, og er nogen der eventuelt kan lægge deres svar ind :) -
Hvad vil/har I søgt/søgte I i sin tid og hvorfor?
ForumindlægHalløjsa. :) Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i overvejer at studere/har søgt ind på/studerer/har studeret samt hvorfor i har valgt det/valgte det og hvis i er i gang eller færdige, hvad syntes i så om det? Levede det op til jeres forventninger? Hvordan er fagets miljø rent fagligt og også s... -
Jura AU
ForumindlægHej folks! Nu er man jo snart godt og grundig nervøs, he rop til den 30. Ville lige høre hvad er tror adgangskvotienten til Jura på AU kommer til at ligge på? Sidste år var den 7,2. Mit gennemsnit ligger på 8,3, tror I jeg har en chance? Held og lykke til jer alle. -
HVA SÅ ? kom du ind på drømmestudiet ?
ForumindlægHvad er I så kommet ind på ? Fik du dit 1 prioritet eller blev det noget andet ? -
Min første Kemi opgave! HJÆLP?!
ForumindlægHej gutter. Jeg går i 2.g og har for første gang i mit liv kemi. Jeg kan godt lide det, men jeg forstår det bare ikke helt. Kan i hjælpe mig med to af mine opgaver, som jeg bare ikke kan finde ud af, så snart som MULIGT? Opgave 1. Hvor mange protoner, neutroner og elektroner har disse atomer? a) ... -
Polære og upolære stoffer
ForumindlægHej! Hvordan kan man redegøre for hvad der forstås ved stoffers polaritet? Skal man bare skrive noget med at molekyler deler elektroner, og elektronegativitet?? Jeg er helt lost og er heller ikke særlig god til kemi... På forhånd tak!! -
Retning
ForumindlægHej alle sammen , Jeg er i gang med en engelsk grammatik det sidste manglet. som jeg er tvivl Hvor jeg skal oversætte nogen sætninger. Jeg har prøvet oversætte sætninger. Men jeg er desværre ikke så god til engelsk så ikke blive overrasket :(. Jeg har prøvet at oversætte uden at oversætte det d... -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
blækregning ! Hjælp skal afleveres på tirsdag
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål: - Opgave2 Hvis man tager færgen fra Nyborg til korsør er sejlturen ca, 24 km. • Hvor mange sømil er det, når 1 sømil = 1852 meter? Overfarten tog 1 time og 20 minutter med den gamle færge. • Hvor hurtigt sejlede færgen målt i km/t? Storebæ... -
Logistisk vækst - største væksthastighed
ForumindlægHej Jeg er blevet stillet denne opgave: I en model betegner V vægten af en gris til tidspunktet t. I modellen antages det, at V er løsning til differentialligningen: dV/dt=0,000193*V(139,6-V) hvor V måles i kg, og t måles i døgn efter at grisen er begyndt at indtage fast føde. Grisens vægt er 7,3... -
Dobbeltpunkt
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe med opg c? Jeg vil nemlig gerne anvende Geogebra, men ved ikke helt hvordan. Jeg ved, at jeg skal anvende "kurve" kommandoen, men så ved jeg ikke, hvordan jeg skal indsætte t værdierne ind. (: -
Spansk øvelser
ForumindlægHej Jeg er virkelig dårligt til det der med spansk. Er der nogen der kan lave 2/6 øvelser for mig. Her er de 2 jeg har problemer med: Oversæt til spansk: -1- Perfektum (førnutid) 1. De har importeret majs 2. Har i spist frugt? 3. De unge er gået ud 4. Isabel Allende har ikke boet i Peru 5. Jeg ... -
Medicin kvote 2
ForumindlægNogen der ved hvad gennemsnittet for at blive optaget i kvote 2 på AAU var? AU havde nemlig på 11....??? -
HAr brug for hjælp til at tyde et gammelt sprog.
ForumindlægJeg har nogle billeder af nogle bøger, som jeg gerne vil finde ud af, hvad der står i. Jeg har, ingen ide om hvilket sprog det er, men jeg tror det er græsk.. Nogen der kan hjælpe, eller nogen der ved hvem der kan hjælpe mig?? På forhånd mange tak!!! -
Fibonaccifølgen
ForumindlægHej og godaften! Jeg sidder fast i en vanskelig opgave, der lyder: Du skal bevise følgende sætning: Hvis n går op i m, da vil Fn gå op i Fm Info: n og m angiver n'te og m'te fibonacci-tal. Disse hedder Fn og Fm Jeg søger hints til løsning. Ved, at jeg skal benytte Binets formel, m... -
Problemregning
ForumindlægGodaften! Opgaven lyder således: 1) Hvor mange km bliver Østbroens samlede længde? Bærekablerne, der går fra brotårn til brotårn, har et nedhæng på 1/9 af spændets længde. 2) Beregn størrelsen af vedhænget 3) Giv en beskrivelse af, hvordan tegningen passer med de angivne mål i området mellem... -
Kemi oxidere reducere ..beregn masse
ForumindlægOpgave a og b?
