Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 18841 til 18860 af 52201
-
Rettelse af kort stil
ForumindlægGoddag folkens. Jeg tænkte på, om der ikke var nogen derinde, der ville være så venlige at kigge min stil igennem for evt. forkert ordstilling, tegnsætning eller bare har nogle gode ideer til hvordan jeg kan forbedre den, så jeg kan få en højere karakter. Vil gerne op på de 10-stykker :) På forh... -
Rettelse af summary
ForumindlægHej, er der en der vil rette dette??\n\nTAK! Mvh. Shockwaves\n\nThe text is about the narrator, his wife and the blind man who is an old friend of the wife. The blind man came to visit the narrator and his wife.The narrator was not enthusistic about the visit because he does not know anything abo... -
Adgangskrav til engelske universiteter
ForumindlægAl snak om, hvor sindssygt dyrt det er at tage en bachelor i England tilside: Hvis der nu står 'Grades AAA-ABB' som adgangskrav, 'You subjects should include 2 hard sciences like...' og 'You must have a grade A in...', hvordan skal det så helt præcist forstås i forhold ti... -
definitionsmængden
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvad definitionsmængden for f'(x)=(2x-x2)*e-x er..? -
Kvote 2 - Omregning af snit?
ForumindlægHej allesammen, Håber I nyder vejret. Jeg var inde på mit.au.dk og der stod mit kvote 2 snit. Det mærkelige er, at når jeg selv regner mit snit ud, så får jeg et andet og højere tal end det, som er oplyst på mit.au.dk .. Hvordan regner de egentlig ens snit ud? -
Bestod jeg Mat B eksamen? :S :(
ForumindlægHej, Jeg har lige været til mat b eksamen, og det gik desværre helt af H til :-/ Det startede med at min lommeregner gik i stykker - jeg kunne slet ikke få den til at virke, hvilket betød at nogle opgaver (bl.a. dem der indebar e) var svære at beregne. Jeg kunne slet ikke få windows lommeregnere... -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
HASTER TEXtil formelprogram
ForumindlægHej.. Er 3 års elev på Silkeborg Handels skole og skal til at skrive SSO i matematik. Jeg har ladet mig høre at der under navnet TEXtil findes et program der skulle være godt til at illustrere formler og ligninger med frem for Excel. Har selv prøvet at finde programmet, men uden held. Vil spørge ... -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har problemer med en matematik opgave: a=(t over t+1) b=(-t over t+1) t er et tal. Bestem for t=2 arealet af det parallellogram der udspændes af vektorerne Bestem t=2 koordinatsættet til projektonen af b på a Er der nogen der vil kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Valg af uddannelse
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående udannelsen erhversøkonomi med tilvalg. Jeg har i lang tid overvejet et økonomi-relateret studie, men ville til gengæld høre hvor svær matematikken er? Og hvor meget den fylder i udannelsen? Hvis der er nogel som har erfaring edm udannelsen, vil jeg også gerne... -
Mindste kvadraters metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal igang med min SRO i matematik A og bioteknologi A. Jeg har overordnet om spektrofometri, farvestoffet "Brillliant Blue" og mindste kvadraters metode. Er der en som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: "Benyt mindste kvadraters metode til at finde sammen... -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
\tableofcontents
ForumindlægJeg er i gang med at skrive studieretningsprojekt og har valgt at benytte mig af LaTeX. fordi jeg er træt af alt besværet med Word, der alligevel udarter sig til et grimt dokument ift. LaTeX-dokumenterne. Lige i øjeblikket er jeg dog stødt på lidt problemer. Jeg har kigget i daleif's bog, men... -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
Buens bredde
ForumindlægI en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211,4885-104801·(e0,0329x+e-0,0329x) Hvordan finder jeg buens bredde? -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
engelsk futurum - er dette rigtigt??
ForumindlægHar nogle opgaver for til om 3 dage. Jeg har lavet sætningerne, men er ikke sikker på det er rigtigt?? 1) da hun rejste, sagde hun, at hun kom tilbage om en måned. 2) hun vidste, at hendes mor blev vred, hvis hun først kom hjem efter midnat. 3) hans lærer sagde, at han blev smidt ud, hvis han ble... -
y''=4y ?
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som vi ikke har gennemgået løsningsmodeller for i klassen, og har derfor prøvet at gætte mig frem. Men dog uden megen held. Bestem løsningen til y''=4y Der opfylder at y(0)=1 og y'(o)=0 Her tænkte jeg, at man først kunne finde en løsning til y''... -
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger... -
vinkel på 37 grader
Forumindlæghej. kan i hjælpe mig med at lave en vinkel på 37 grader uden brug af vinkelmåler. min email: [email protected]
