Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18841 til 18860 af 92030
-
Determinantensmetode - bevis
ForumindlægHej. Jeg er blevet stillet opgaven: Antager at det(vektor a, vektor b) = 0. Hvad må der så gælde om vektor c, hvis vektor c = x*vektor a + y*vektor b, hvis ligningen skal være sand, og hvordan kan man undersøge om dette er tilfældet? -
isolere
Forumindlægjeg skal isolere c i formlen: a = b/1+c er der nogen der kan hjælpe? -
Hjælp miig, guds skønne skabninger (:
ForumindlægHeej alle mennesker. Hjææælp mig lige. Vil gerne have forslag' til vores PERFEKTE projektuge, som skaaal have noget med "liiiiv" . Jeg havde om æresdrab sidste år og fik 12, og det var noget nyt og spændende enme, synes alle. Jeg vil gerne have, at I skal jeg hjælpe mig,. Vil hav... -
Debat: Abort og etik
ForumindlægEr det moralsk rigtigt eller forkert at få foretaget en abort? og hvad er det, der gør det "rigtigt" eller "forkert"- Kan man argumentere for at et foster har specielle rettigheder? Hvis ja, hvad er grunden til disse rettigheder? det er svært etisk spørgsmål, men giv dit bud!m... -
Opstille en hypotese
ForumindlægAt opstille en hypotese.Hvad menes der med det?Vendingen er brugt i de natuvidenskabelig fag.Og hvad er en synopsis? -
nazismen som civilreligion?
Forumindlæghej alle! jeg er gået fuldstændig kold... HJÆLP. hvordan kunne man sige at nazismen var en civilreligion? kan i hjælpe mig med nogen eks. har kun selv at i stedet for den kristne jul så skulle de hylde deres nation og pyntet træet med nazistiske symboler og synge nazistiske salmer.. ... -
Terrorisme
ForumindlægHejsa - jeg skal til og skrive AT6 som foregår som et "indspark" til SRP da man jo somregel vælger det samme emne i AT6 og SRP. Jeg har valgt faggrupperne engelsk og psykologi med emnet "terrorisme" - altså terrorisme ud fra individets perspektiv. Jeg skal til min første vej... -
pleas ret min stil tak :D
ForumindlægHer min stil . Heiligabend Heiligabend ist ein wenig wunderbar für jeden in Dänemark. Jeder Menschen halten es. Jeder Menschen geben einander Geschenke, aber nicht mich, weil ich Muslimisch bin, und muss daher es nicht halten. Ich weiß nicht, warum wir nicht mussen, aber ich denke es etwas mi... -
Stat og kirke?
ForumindlægHvordan kan det være at folketinget i øjeblikket diskutere, om homoseksuelle skal ha ret til at kunn gifte i en kirke? Eter Luther, hvor kirke og stat blev adskilt, skulle man da ikke tro, at folketinget kan bestemme en så relevant sag, også selvom præsterne er offentlige ansatte? -
SSO
ForumindlægHej. Håber så meget at nogen kan hjælp mig med den spørgsmål: diskuterer hvorvidt de afghansk kvinders vilkår er dikteret af islam eller rodfæstet i kulturen. Er der nogen, der kender noget til det? -
Jeg vil gerne være ingeniør på STX men hvad linje vælger jeg?
ForumindlægHej jeg har i rigtig lang tid gerne ville være ingeniør, først overvejede jeg HTX da det for mig er det mest normale. Men så så jeg på STX og det lød meget bedre i min optik fordi der er så mange forskellige fag at vælge mellem. Dog er mit spørgsmål hvad linje skal jeg vælge for at blive ingeniør... -
Mat u. hjælpemidler
ForumindlægHej.Sidder og øver en del opgaver uden hjælpemidler (3-årig A-niveau standartforsøg) og forsøgte mig med sygeeksamen fra sidste år. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588SF.pdfMen i opg. 9 går jeg lidt i stå.Derudover har jeg svært ved at finde en måde at finde læn... -
beregning af vinkler
Forumindlægen trekant har sidelængderne 6,45 , 5,32 og 7,33 beregn trekantens vinkler. Ved ikke hvordan man skal gøre dette når man ikke kender en vinkel.. -
At opskrive formler
Forumindlæga) Skriv formlen for både dipropylether og 3-hexanol, og begrund hvilken af stofferne har højst kogepunkt? -
Hjælp til differentialligningen y'=ky
ForumindlægHej folkens... Jeg skal bevise at f(x)=c*e^kx er den fuldstændige løsning til y'=ky Hvor jeg har beviset: y '=yk <=> f '(x) = k*f(x) for alle xER <=> f '(x) - k*f(x) = 0 <=> f '(x) * e^-kx + (-a)*e^-kx*f(x) = 0 <=>... -
Palæstina og Israel konflikten
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en opgave om emnet, men mangler lige prikket over i'et... Jeg skal bare stille jer nogen spørgsmål om konflikten, hvis side i er på, hvorfor og hvordan i er blevet overbevist om hvem der har retten på sin side og så kan vi jo diskuter det.... -
Hjælp vrdr. kultur & indvandring (Haster)
ForumindlægVi har fået en opgave i Samfundsfag, som går ud på, at vælge en national (ikke dansk) gruppe som findes i Dk, her har vi valgt: tyrkerne. Vores problem er bare at vi skal: - Gør rede for denne gruppe: Hvorfor er gruppen kommet til Danmark? Hvor mange er der? Kan man afgøre, hvorvidt gruppen a... -
reducering
ForumindlægHej har lidt problemer med at reducer dette udtryk: (c-2d)^2+4cd-(c-d)(c+d) = c^2 +2d^2-4cd....også går jeg lidt i stå Håber der er nogen som kan hjælpe :) -
Engelsk B mundtlig HF
ForumindlægHej -Jeg har været så uheldig at få 00 i billedkunst, hvilket gøre at jeg skal ha' 10 i engelsk mundtlig istedet for 4(Hvis jeg ikke havde billedkunst ) Jeg fik 7 i skriftlig Engelsk og brugte 1½ time ud af de 7 vi fik til rådighed. Så her kommer spørgsmålet: Vil i tro jeg kan opnå et ... -
Matematik A
ForumindlægHej folkens. Sidder med en opgave som jeg ikke rigtig kan finde frem til. "En trekant ABC med medinanen fra A. Vinkel a: 34 grader. medinanen fra A til D 6,4. længde fra c til b 3,6. a. Beregn vinklen C. b. beregn /AC/ c. beregn /AB/
