Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18901 til 18920 af 21415
-
Asien studier
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil meget gerne læse noget med Asienstudier på KU efter sommerferien. Men nu er jeg blevet i tvivl om jeg skal vælge Japanstudier, Kinastudier eller Koreastudier. Umiddelbart synes jeg Japanstudier lyder mest spændende men jeg tror ikke mit snit er højt nok til det, derfor... -
Noter fra universitetet
ForumindlægHej alle, Jeg har haft en bruger herinde i lang tid, men har ikke rigtigt brugt det, så vil lige benytte lejligheden til at bruge det denne gang. Jeg er studerende på universitetet og vil egentligt gerne vide om nogen af jer kender en side, hvor man kan hente uni-noter? - både dem som ... -
FSA: 3 På balkonen (fristil i 9. klasse)
ForumindlægHej allesammen. Vi har i min klasse fået til opgave at vælge én ud af de i alt 6 forskellige opgaver i eksamenssættet fra maj-juni 2006. Mit valg endte på nr. 3 som hedder "På balkonen". Opgaven lyder: Forestil dig, at du er en af personerne på billedet. Fortæl historien dengang ... -
Sum af talrække
ForumindlægHvordan løser jeg lettest opgaven: 1+2+3+4+5+6+.......+100 = ???? -
Jeg overvejer at skifte Gymnasium
ForumindlægHej! Jeg er en pige på 17 år, og jeg overvejer at skifte gymnasium. Nu er jeg helt færdig med 2g, men jeg overvejer at tage 3g på et andet gymnasium efeter sommerferien, da jeg ikke har det så godt socialt i min nuværende klasse. Jeg ved ikke om det er en god ide, da jeg er bange for at k... -
PLEASEEEEE ret min tysk stil
Forumindlæg -
NV Prøve ??
ForumindlægHeej folkens Jeg går i 1g. Vi har NV prøve her d. 12 oktober .. Jeg har hørt, at den kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g. Så den er sikkert vigtigt.. Er der nogle af jer der ved om man må bruge notater eller hvordan er prøven ? Er det mundtlig eller skriftlig ?? Håber i svarer, da jeg vil f... -
Essay
ForumindlægHej med jer, Jeg skal skrive et essay om kræft hos ældre ,men jeg ved ikke, hvordan skal jeg formulere det. Har i nogle Ideer? På forhånd tak. -
Bog: Spillet om karakterne
ForumindlægHej folkens! Jeg overvejer at købe bogen "Spillet om karakterne" men jeg ville først høre jeres mening om bogen. Har i fået bedre karakter, da i havde læst den færdig, fik i noget ud af den? Kan den helt klart anbefales? Kom med jeres meninger om den. -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej allesammen. kan i linke en side hvor den fortæller kort men rigtig godt om 1. verdenskrig? eller ville i fortælle det til mig hvad det gik ud på, altså hvem startede og hvem vandt? -
Studieskift fra medicin til andet studium
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: ... -
De bedste krimiforfatter?
ForumindlægHej, kender i en god krimiforfatter el flere? Kan i anbefale en rigtig god krimi bog? Ps er sara blædel en god krimiforfatter? Hvis i kender nogen gode krimiforfatter så kan ogs skrive en bog el flere bøger, som i synes er den bedste? -
Ligevægt
ForumindlægNogen der kan hjælp mig med det her, plizzz? Man har undersøgt opløseligheden af saltet bariumhydroxid, Ba(OH)2. Ved opløsning af bariumhydroxid i vand indstilles følgende ligevægt: Ba(OH)2 (s) ^ Ba2+(aq) + 2 OH‘ (aq) a) Opskriv ligevægtsloven for reaktionen. b) Redegør for, hvordan l... -
Hvad er der sket?
ForumindlægHvad er der sket med fysikundervisningen? Jeg oplever ofte her at eleverne har fået en opgave om et fysikemne, som de selv skal finde alle oplysningerne om. Er undervisningen i fysik blevet så dårlig at eleverne faktisk ikke undervises i faget? Jeg går ud fra at man stadig har bøger i faget. Hvor... -
Hastighed og længste afstand fra punktet P
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne? -
Guld og cyanid
ForumindlægHej jeg synes de her opgaver er virkelige svære. Håber nogle kan hjælpe:) -
Hjælp til svært matematik spørgesmål
ForumindlægMetoder til omskrivning.... omskriv fra procent til decimaltal, fx. 45 % og fra promille til decimaltal fx. 327 promille decimaltal til procent?og fra brøk til procent? hvad vil det sige at skrive som uforkortlig brøk? fx 35 % eller 250 promille, evt metode? på forhånd tak -
Inertimoment
ForumindlægHej kære studieportalen (: Her kommer endnu et møg dumt spørgsmål! Vi har lavet en øvelse kaldet det fysiske pendul. Vi havde en stang med et lod i hver ende. Vi lavede tre øvelser hvor vi ændrede på afstanden af disse lod i forhold til stangens midtpunkt. Vi kender; de to lod og stangens masse... -
Depression, mangel på motivation og skoletræt?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er en pige på 16 år og er lige begyndt på STX Gymnasiet. Jeg er stækt depressiv, er skoletræt (i den grad!) og jeg har ingen motivation til mere. Jeg tænker på selvmord, og har egenltig aldrig gjort det inden jeg begyndte på Gymnasiet. Jeg kan slet ikke socialt mere, og j... -
Geometri
ForumindlægHejsa folkens. Nogen der kan lave en opgave for mig? Den bliver vedhæftet Tak på forhånd
