Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 18921 til 18940 af 42474
-
Fransk oversættelse, 100 ord
ForumindlægHej Er der nogen, der vil være venlig at rette dette? Det fylder 100 ord. Den danske tekst står også i word-filen Hilsner PS. Jeg vil sætte stor pris på, hvis det blev vedhæftet som en word-fil, da jeg ikke har lyst til at komme i kambulage med min lærer igen angående denne side. -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
Det forsømte forår, perspektivering.
ForumindlægHej alle sammen. Ville høre om nogen kunne hjælpe mig. Jeg har valgt bogen det forsømte forår, i min Dansk Historieopgave. - Jeg skal så perspektivere til syndefaldsmyten og psykologi. Men lige netop disse to emner (syndefaldsmyten og psykologi) kan jeg umildbart ikke forbinde med 'det fo... -
hurtig oversættelse
Forumindlæghej der står i min opg: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not er det sådan man oversætter sætningen, jeg har lagt 2 muligheder, hvilken er den rigtig oversættelse på dansk er vold aldrig et acceptabelt svar på vold el er vold aldrig et ... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
Hvad skulle ikke væk? Barsebäck!
ForumindlægDet er en meget trist dag i dag; især for vores fremtidige miljø...Dags dato lukker Barsebäcks reaktor 2. Dermed lukker den sidste reaktor på atomkraftværket. Hvordan kan dette vanvid retfærdiggøres?Atomkræft er den mest miljøvenlige energikilde, vi kender til. Der findes idag intet bedre alterna... -
Vidergående Uddannelse i usa
ForumindlægVideregående uddannelse i udlandet. Hej. Jeg er en ung dreng , som godt kunne tænke mig at tage min videregående uddannelse, altså uddannelsen efter gymnasiet, i USA. Jeg har selv søgt lidt på internettet, men har ikke rigtig kunne finde svar på mine spørgsmål. Det skal lige siges, at jeg g... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
Kort oversættelse
ForumindlægSkulle her oversætte en tekst fra dansk til engelsk. (Bemærk: der er 2 ord, jeg ikke har kunne slå op.). Det er mest ordvendingerne, jeg har problemer med (: DANSK: Få styr på dit liv, mand! Den klassiske machomand er yt. En mands vigtigste værdier er hæderlighed og at have styr på sit liv, viser... -
Rettelse af oversættelse!
ForumindlægJeg har denne danske tekst, som jeg har oversat til spansk. Føler der er nogen steder jeg har skrevet noget forkert, men jeg har kommet med mit bedste bud. Er der nogen der vil rette den igennem, og evt. kort kommentere fejlene? Dansk Diego er 16. Han spiller trommer og har en knallert. Amaia o... -
HJÆLP PSYKOLOGI STUDIE MIN DRØM
ForumindlægHej alle sammen! Som det nok fremgår af overskriften så er min drøm at læse psykologi! Jeg bliver student her til sommer, men som det ser ud nu så bliver mit gennemsnit ikke højere end 7. Jeg brænder virkelig for det, og er klar til... -
rettelse af teksten fra fejl
Forumindlægskal oversætte en dansk tekst til spansk, min lærer har skrevet til mig hvor mange fejl jeg har ved hver sætning som jeg har oversat, har rettet den igen, og er ikke sikker om jeg har rettede/oversæt den rigtigt HEEEELP! dansk tekst : Klasselæreren opdager, at der er graffiti på hendes bil. De... -
spansk oversættelse
ForumindlægHej alle sammen. :) jeg skal oversætte disse danske sætninger til spansk, tænkte om der var nogle der kunne rette mine fejl? på forhånd tak for hjælpen :) 1. Mange spaniere ønsker ikke at tænke på døden. Muchos españoles no quieren pensar en la muerte. 2. For mexicanerne er der et liv ef... -
større skrift. opgave i fysik
Forumindlæghej, så er det tid, hvor man skal vælge fag/emne i sso (store skriftlig opgave), jeg har bestemt mig for, at det enten skal være i matematik eller fysik. Så jeg vil gerne høre, hvad i har af ideér til emner, det er skal helst være emner, hvor der er mulighed for at få en god karakter (10+). I det... -
FACIT: Matematik A STX 23. maj 2017
ForumindlægMatematik A, 23 maj facit. Hvis jeg har overset en opgave, eller lavet en afrundingsfejl så må I gerne kommentere det! Jeg kar kun løbet sættet hurtigt igennem. Jeg ved, at Studienet uploader løsninger med metoder osv, så dem kan I kigge på når de er færdige. Delprøve 1 Opgave 1 a) Toppunktet e... -
Fysik A - Skriftlig Eksamen
ForumindlægSå har folk med fysik A været til skr. eksamen i dag. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX081-FYA.pdf Personligt syntes jeg at sættet var rimelig meget som forventet. Opgave 1, 3 og 6 er rent "sæt ind i formel". Opgave 5 har de fleste formegentli... -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
Bestemmelse af helmholtz energi og gibbs energi ud fra temp og tryk
ForumindlægHej, Opgaven er vedhæftet og det drejer sig om opgave C. Jeg er helt på bar bund mht denne opgave, da den jo ikke indeholder nogen specifikke stoffer.. Jeg ved blot at delta A = delta U-T*delta S og delta G = delta H - T*delta S Jeg forestiller mig at jeg skal beregne delta U først. M... -
Objekts volumen i 3D
ForumindlægHvordna bestemmer jeg objektets volumen? Kan ikke fnde ud af at bestemme grundfladen for figuren, og derfor ik komme videre - se vedhæftet billede..
