Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 18921 til 18940 af 26896
-
SO2 Eksamen HTX
ForumindlægHej, Jeg vil gerne hører om jeg måtte få lov til at se hvordan et PowerPoint til et 12-tal ser ud. :) -
Hvordan beskriver man omkredsen af et kvadrat, rekangel
ForumindlægHvordan er det nu man beskriver omkreds af et, 2,5 Bredde og 2,5 Længde , det er 6 m2 -
Konkurrentanalyse
ForumindlægHvad skal der til når man skal gennemføre en konkurrentanalyse? Jeg har ekstremt svært ved afsætning, så hvis der er nogen der har en god måde at gennemføre en sådan analyse på og evt. et skema over hvordan I gør, vil jeg være meget taknemmelig! -
Hvorfor eksploderede statsgælden under Anker Jørgensen?
ForumindlægHvorfor eksploderede statsgælden under Anker Jørgensen, mens den kun steg lidt under Poul Schlüter og faldt under både Poul Nyrup og Anders Fogh? http://www.statsgaeld.dk/DNDK/Statsgaeld.nsf/side/Statens_gaeld!OpenDocument -
Henfalds opgave
ForumindlægHej, jeg har denne opgave for i fysik, og kan altså ikke lige se hvordan jeg skal gribe den an...\nhåber i kan hjælpe mig. \npå forhånd tak!\n\n------\n\nEn radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137. Cs-137 er betaminus-aktiv. Herved dannes Ba-137 i en exciteret tilstand, som vi betegner som Ba*-... -
Kirchhoffs 1. lov
ForumindlægHej Jeg forstår godt fænomenet, at ladning hverken ophober sig eller forsvinder, og jeg forstår ligeledes Kirchhoffs 1. lov. Jeg undrer mig blot over, om ladningen ved et forgreningspunkt fordeles ligeligt? Det må den da gøre, ellers vil det da være noget mere vanskeligt at udføre beregninger... -
Biot-Savarts lov
ForumindlægJeg er stødt på en ting iforb. med min 3. årsopg. om Maxwells ligninger. I ingen af lærebøgerne er der en udledning af Biot-Savarts lov.\n\nJeg ville mene, man skulle igennem amperes lov, for at kunne gennemføre udledningen, problemet med den er bare, at den kun siger noget om magnetfeltet hele v... -
asymptote til logaritmen blabla
Forumindlægy = -log(0,001025-0,100x)/0,031 + x) bestem den lodrette asymptote for funktionen... hvordan!? - hjælp ! -
Trist opgave.
ForumindlægHej. Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til denne opgave. Jeg har benyttet mig af desolve på min grafregner, hvor jeg fået n = ( 5*(1,13315)t / ( (1,13315)t+249). Men er det så facit i opgave a ?, eller hvad gør jeg? /Lund -
MAT A
ForumindlægHvis et æg vejer 15% mere end et andet æg, hvor mange procent længere tid skal det så koges for at blive blødkogt? Skal jeg opstille den sådna her: y = 18,2 * 57(1,15)^0,67 ???? -
ExpReg?
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for hjælp til at løse denne opgave, for jeg var ikke i skole der vi gennemgik dette her. Har vædhæftet opgaven. Håber nogen vil hjælpe med at forklare mig hvad det går ud på. -
Bestem funktionens maximum
Forumindlægf(x) = 5x - ex -4 ≤ x ≤ 8 f´(x) = 5- ex Bestem funktionens maximum? Normalvis ville jeg udregne diskriminant og tegne monotoni forhold... Men hvad gør jeg her? -
DET HASTER, SKA' AFLEVERE 17/5-09
ForumindlægHej alle. Vi har projektuge i denne uge. Vores overemne er trusler, og underemnet er terror. Mit spørgsmål er: Hvilket produkt kunne jeg lave til mit projekt? Vi skal fremlægge det på fredag, så det haster d; -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHejsa allesammenMine veninder og jeg sad her den anden dag og diskuterede om nogle mækelige ting.Bl.a. hvorfor negere næsten altid har krøller, og hvorfor kinesere og grønlændere har små sammenknebne øjne.Jeg tror peronligt det er fordi vi allesammen stammer fra det samme sted. Evt. Afrika, og ig... -
bedøm karekter eksam
Forumindlæghej er der nogen der vil bedømme min engelsk skriftlig eksam er det en -3 elller 0 -
Bestem en ligning for den linje, der står vinkelret på l
ForumindlægEn linje l er givet ved ligningen: 2x-y+1=0 a) Bestem en ligning for den linje, der står vinkelret på l, som går gennem punktet P(4,3). Nogen der kan hjælpe? -
Hvilke karakterer tæller?
ForumindlægJeg roder rundt i de her karakterer! Jeg får ok karakterer, men skal have 9,8 for at komme ind på min uddannelse. Og den kan jeg kun klare med nød og næppe. Så jeg har prøvet at opstille nogle hypoteser. Men det er lidt svært når man ikke forstår følgende:1: Hvad vil det sige at musik fra 1.g og ... -
Karakteristisk ved HUMANIORA?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snakke om taksonomi til AT-eksamen, jeg ved godt hvordan taksonomien i humaniora ser ud, men har problemer med at forstå den, dvs. hvad skal jeg kunne sige ved det 1. taksonomiske niveau , det 2. og det 3.? Håber i vil hjælpe! Tak. -
KVL for kredsløb
ForumindlægHvordan vil KVL se ud for vedhæftede kredsløb? -
HA (mat) / HA (almen)
ForumindlægHej derude! Jeg går for tiden og gør mange overvejelser om mit videre studie efter afslutningen af 3.g her til sommer. Jeg hælder mest til HA (mat) eller HA (almen) på CBS, men er meget i tvivl, hvilken af disse, jeg skal vælge. Er det evt. nogle af jer der har nogle erfaringer mht. de p...
