Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18941 til 18960 af 156338
-
Bevis
ForumindlægEr (a-b)=b samme som at sige (a-b)^2=b^2? -
Sky Tower opgave M31c
ForumindlægHej! Sidder lige her med opgave M31c kaldet Sky Tower fra Opgaver i Fysik - A-niveau Dette er første gang jeg kommer her for jeg plejer aldrig at have problemer med fysik, men denne her opgave... jeg fatter brik. :( En dreng slippes fra platformen øverst i Sky Tower. Han opnår under sit frie fald... -
Forståelse af omskrivning
ForumindlægEn der kan forklare mig hvordan dette kan omskrives? :) 28/sqrt(5) = 28/5*sqrt(5) -
Halverings- og fordoblingskonstant?!
ForumindlægHej matematikere. Jeg skal til eksamen i matematik C, hvilket IKKE er min stærke side. Jeg sidder og forbereder dispositioner til spørgsmål om vækst, men er lidt usikker på en ting... Hvis nu min lærer eller sensor spørger, hvad er det så lige, man skal bruge halverings og fordoblingskonstanter t... -
Reducering
ForumindlægJeg har svært ved dette stykke: (x - 1)(2x + 1) + 1 Nogen der kan hjælpe mig? :-) (Jeg ved, at man skal bruge kvadratsætningen, men det forstår jeg simpelthen intet af) -
Reducering af brøker
ForumindlægJa jeg sidder og er ved at lave noget reducering af nogle brøker er kørt fast i dem. måske en venlig sjæl vil kunne hjælpe mig med at regne dem. de er som følger 1) a-b + a+b a+b a-b 2) x + y (a-b)"2 a-b -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er startet på en ingeniør-uddannelsen i denne uge og har allerede fundet ud af, at jeg har svært ved at følge med i det matematik vi bliver undervist i og så var det at jeg tænkte på jer kloge mennesker. Lige nu er det trigonometriske funktioner og jeg vil spørge jer, om d... -
ekstra guf der giver 13!
ForumindlægHej jeg kunne rigtig godt tænke mig at få 13 til min eksamen i old her i overmorgen. Jeg ved at der bliver givet fire 13-taller i min parallelklasse og en bunke 10 og 11-taller. Så det kan vel ikke være så svært igen. Men jeg synes det er meget svært at hæve sig ud over det der forventes når jeg... -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
Hvorfor skifter en virksomhed sit navn??
ForumindlægHej er i gang med en case i afsætning på høj niveau og den virksomhed jeg beskæftiger mig med er i hotel branchen. Som et led i en branding strategi vil virksomheden gerne skrifte navn. Virksomheden vil gerne hede det samme i hele Europa men ikke i Frankrig og det navn virksomheden skifter til ha... -
Titrering
ForumindlægNogle syrer er sværere at titrere end andre. I svovlsyren er der to H+ ioner pr. molekyle. (I kan selvfølgelig huske at svovlsyre har formlen H2SO4), så der skal også to OH- ioner til, for at det kan blive til vand. Svovlsyre titreret med natriumhydroxid ser skematisk sådan her ud: H2SO4 + 2NaOH ... -
Funktioner
ForumindlægJeg har en opgave, der ser således ud: Opgave 1: Sammenhængen mellem længden af en bestemt fjeder, x (den kan trykkes sammen og trækkes ud) og dennes potentielle energi, Epot er bestemt til at være: E (x) = 2x2 -12x +18 pot a) Bestem toppunktet. b) Hvornår er den potentielle e... -
reducering
ForumindlægReducering har jeg aldrig rigtig fanget, så hvis der er nogen der gider kigge på den her meget simple opgave, ville det være dejligt. (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 b(a+b)-a^2 ba + b^2 - a^2 (eller skal der stå minus imellem, når man ophæver parentesen?) -
Matematik
ForumindlægHejsa. Har lidt svært ved at komme igang, så ville høre, om nogen kunne hjælpe? Tak på forhånd! -
Konkurrence evnen
ForumindlægHej :) Jeg er igang med, at finde ting som kan påvirke konkurrenceevnen :) Derfor ville jeg hører om du havde en ide til hvad der kan påvirke konkurrenceevnen :) Her er nogle af mine forslag: Konkurrence (påvirkning) Lønomkostninger: udgør en stor del af virksomheden omkostninger - løn udviklin... -
Nogen der ved?(Fransk)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor meget man skal have i gennemsnit hvis man vil læse til fransk på uni. -
Aktuar
ForumindlægJeg overvejer at læse forsikrings matematik til sommer. Tænker på hvordan påvirker denne finanskrise en job som aktuar, får de mindre i løn eller bliver deres start løn bare dårligere. Har set at start lønen skulle være omkring 33.000 pr. mdr Og hvis der er en der ved hvordan studiet er socialt v... -
Andengradsligning! ?? -.-'
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en løsning på andengradsligningen x^2 - 11x + 24 = 0 ???? -
Ny på gymnasiet
Forumindlæghej... Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien og jeg kunne godt bruge nogle råd. - Hvis man gerne vil være elevrådsrepræsentant, hvordan foregår det så, på gymnasiet? Hvordan bliver man valgt og af hvem? - Hvad laver man i musik og hvad laver man i billedkunst? I må godt skrive andet...
