Søgning på: matematik b eksamen 2016. Resultater: 18961 til 18980 af 129511
-
Er det normalt i Gym i matematik timer ?
ForumindlægHej , for det første vil jeg sige at jeg har gået i 1.g for 3 måneder og hver gang i matematik timer , giver min lærer giver bare opgaver til elever som vi skal løse uden at forklare eller lave en eksempel hvordan man løser opgaver men nogle gange viste han eksempel, men han forklarede ikke t... -
find a og b i hånden-eksponentiel vækst
ForumindlægHej. f(x)=b*ax, funktionen går igennem punkterne (2,20) og (4,80), find a og b? Jeg ville godt kunne gøre dette på lommeregneren, men hvordan kan jeg gøre det i hånden? på forhånd tak! -
Engelsk eksamen 2022
ForumindlægHej jeg har engelsk eksammen d. 15 - 16 juni og skal aflevere min outline d. 30. maj. Jeg ville gerne snakke 5 minutter om det emmene jeg syntes er sværest som er: US history a story of conflict. Er der nogle gode emner i kan anbefale til at snakke i 5 minutter om? Så skal jeg også trække et s... -
Hjælp til eksamen mundtlig 9. klasse
ForumindlægHey people Skal til religions eksamen på torsdag. Er meget nervøs og vil gerne skaffe en god karakter hjem. Er der evt. nogen der har nogle gode udtryk og andre gode ting der kan bruges og gives gode point. Jeg har også lidt problemer med noget i mit pensum (bjergprædiken, kristendommen, Islam, ... -
skr. eksamen i dag
ForumindlægHeyEndnu en skriftlig eksamen overstået og for mit vedkommende den sidste. Desværre var jeg meget skuffet over stilehæftet. Der var ikke så meget guf i og dem jeg snakkede med, synes også den var lidt tør og fattede ikke meget af den.Hvad synes i?Jeg fandt desuden ud af at jeg mangler et ord o ov... -
Mængde beregning, hjælp! Kemi eksame!
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man løser kemi eksame spørgsmålet Når man har 2g Zn og 4g I2 hvormange gram ZnI2 bliver så dannet? Molarmassen for Zn er 65.54 g/mol og for I2 252.4g/mol ZnI2 er så 319 g/mol nogen der kan fortælle mig hvordan man gør og hvorfor? -
(Rumgeometri) Bestem k så vektor a og b er parallelle
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder her og får grå hår på hovedet over denne opgave fra Matema10k A-niveau bogen. ----------------------------------------------------- Opg. 1.79 vektor a = (1,2,3) og vektor b = (1-k,-4,-6) a) bestem k så vektor a og b er parallelle b) beskem k så 2|a| = |b| -------------... -
Opg 1023 voksende funktion og værdi for b
ForumindlægJeg har problemer med opgave 1023 i dette link: www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Umidedlbart ville jeg sige, at man skulle differentiere funktionen og derefter sætte den lig 0, men b'et gør at jeg ikke kan få det til at lade sig gøre. PFT -
Facitliste til HF matematik C 26/5-2011
ForumindlægHejsa, søger en facitliste til HF matematik C 26/5-2011. Er der nogen der har resultaterne?? -
Forskellen på chlorophyl a og b funktion i fotosyntesen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til mundtlig Bioteknologi, og er igang med at forberede mig til et spørgsmål omkring planters produktion, og hvordan planter omdanner lysenergi til kemisk energi bundet i glukose. I bogen står der angivet, at i lysreaktionerne opfanges solens energi i kloroplasternes thylakoid... -
God skr. eksamen
ForumindlægHvad synes I om samfundsfagseksamen i dag (A-niveau)? Var det ikke nogle rigtigt gode og gennemarbejdede opgaver vi fik? Altså lige bortset fra fejlen med den manglende figur. Nogle der forstod hvordan man skulle aflæse ændringerne i figur 1 og 2 i c-opgaven? Jeg er sproglig og dum (åbenbart :)... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
Differentialligninger - Opgave 308 side 244. Den fuldstændige løsning og graf, Vejen til Matematik A2, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 308 Bestem for hver af nedenstående differentilalligninger først den fuldstændige løsning og derefter den løsning, hvis graf går gennem det angivne punkt. b) x y' = ------------ Punktet ( √( 3 ) , 4 ) ... -
Matematik opgave - Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej, Jeg er i færd med at lave en matematik aflevering, men jeg er stødt på et probelm jeg simpelthen ikke kan løse. Antag, at sin(x0)=2π Bestem værdien af sin(x0−4π) + sin(x0−2π) + sin(x0) Kan det lade sig gøre at sin(x0) = 2π? Jeg troede nemlig at sin(x) var begræ... -
Dansk eksamen torsdag!
ForumindlægHej alle. Jeg skal bruge en analysemodel til fortolkning af en novelle. Så hvis i kender et sted eller selv har arbejdet med teksten "Huset" af steen langstrup :) mange hilsner michelle line -
EKSAMEN I MORGEN ! UFORSTÅELIG SÆTNING !
ForumindlægHej .. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forstå denne her sætning ? "Ausserdem habe ich hier viele Freunde gefunden, die ich mir selbst verdient habe und die nichts on dem guten Namen meiner Familie in Indonesien" tak på forhånd . -
24 timer eksamen hjælp NU
ForumindlægJeg har lige trukket: Energiomsætnig som emne. 1. Man skal lave en præsentation af energiomsætning. Giv herunder eksempler på energiomsætninger der involvere elektrisk energi. 2. Energibevarelse, energiproduktion, effekt, nyttevirkning, energikilder, energiforbrug. HJÆLP - hvad skal jeg inddra... -
24timers eksamen lys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige været oppe at trække. Jeg fik emnet lys:( Stikord: bølgelængde, afbøjningsvinkel, gitterkonstant, linjespektrum, rødforskydning, galakser. Forsøg: stofidentikation af stoffet i en elsparepære. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode ideer til fremlæggelsen... -
HTX Matematik, lignings- og reduceringsproblemer
ForumindlægHej Jeg er en nystartet 1g'er på HTX, har allerede fået en matematik aflevering for, mit spørgsmål går ud på at løse nogle ligninger og reducere. Kan simpelthen ikke se mig ud af, hvad jeg skal gøre. 1 Eksempel fra opgaven: Vis at udtrykkene til venstre kan reduceres til det der står til h... -
Eksamens spørgsmål i kemi
ForumindlægHey jeg skal til natur fags eksamen og jeg har fået et spørgsmål der lyder. Vis hvordan man kan beregne CO2 belastning under forbrænding af et kg træ (C6H12O6) HJÆLP!!!!!!
