Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18961 til 18980 af 19441
-
Matematik december 2012
ForumindlægNogen der har været op i matematik eksamen i dag? Som kan sætte sin besvarelse ud? Vil rigtig gerne sammenloigne det med min besvarelse -
Deniz dræbt! DF hvor i henne??
ForumindlægJa, hvis ikke I har ligget i koma eller på en eller anden måde har toppet Mount Everest, har I de seneste par dage nok hørt om ÖZGÜR Deniz Uzun som er blevet slået ihjel ved brutalt vis af en gruppe DANSKE unge(Rascister/Psykopater). Men denne tragiske sag til en side.. Så støtte jeg hel tilfæ... -
Tredjegradsligning
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her med min SRP som skal afleveres på fredag. Udover jeg har valgt et super svært emne, så er der også tilhørende opgave jeg har svært ved. Opgaven lyder således: "I forbindelse med besvarelsen skal du løse ligningen z^3+3z+32=0. Eventuelle komplekse løsninger ... -
Figurfølge?
Forumindlæghvor stor er figur 4 når figur 1 er 3 kvadrat cm figur 2 er 12 kvadrat cm figur 3 26 kvadrat cm -
Rumfang af omdrejningslegeme
ForumindlægJeg er blevet stilt følgende opgave, som jeg ikke kan finde en løsning til: "Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når det drejes 360 grader om koordinatsystemets førsteakse." f(x) = x2 - 4x + 7 = ∫((-1/3)x3 + 3x2 - x) og g(x) = -x2 + 6x - 1 = ∫((1... -
Svar til dig fra pvm
ForumindlægTil Lorenzia100 Jeg har vedhæftet hjælp til opgave 9 til dig. -
Arvegang, genotype m.m.
ForumindlægFirkant = mand. Cirkel = kvinde Gul = syg. Grøn = rask. A = syg. a = rask. 1. Forklar arvegangen for egenskaben vist i figur 1 nedenfor. 2. Angiv genotyper for samtlige individer. http://img21.imageshack.us/img21/9991/pedigree.gif 3. Figur 2 viser en stamtavle fra en familie hvor der hos nogle in... -
Opgave - hjææælp
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med flg. opgave: To linjer l og m i rummet er bestemt ved l : (x,y,z) = (0,1,6)+t(-3,1,2) m : (x,y,z) = (9,1,7)+s(3,2,5) l og m skærer hinanden i et punkt P Koordinatsættet til P (6,-1,2) 1) Bestem en ligning for den plan, som l og m udspænder. -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
Udseende
ForumindlægHvor meget tænker I på udseende, når I ser efter en kæreste, og væsentlig en faktor intelligens? -
De Matematiske Lege
Forumindlæg|-| 3 _| ! Til dem af jer, der ikke synes at sommervejret er værd at bevæge sig ud i - og samtidig ikke har andet at lave - kan jeg da lige poste nogle simple opgaver. De skulle alle gerne kunne løses med kendskab fra matematik A i gymnasiet. Universitetsstuderende eller andre må gerne deltage, ... -
Sabbatår
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at tage et sabbatår? Jeg kunne godt tænke mig et sabbtår og tage ud at rejse, men jeg får tit at vide, at det ikke er en god idé. Hvad er jeres erfaring? -
Hjælper C-fag med at trække gennemsnittet op?
ForumindlægHej Spekulerede over om c fag gavner gennemsnittet med at stige hvis man har fået høje karaktere, hvis nu ens karaktere i A fag ikke er så høje . Hvad har C fag gjort for jeres gennemsnit i gymnasiet? -
Spørgsmål til eksamen? - Cos-sin,
ForumindlægDet er sådan at jeg har fået opstille nogle spørgsmål til eksamen. 1. Bevis sinus-relationen. 2. Bevis cosinus-relationen 3. Gør rede for væksthastigheden i punktet x0 -
DC kreds
ForumindlægHar problemer med denne opgave, håber at i kan hjælpe. Bestem, når afbryder 1 er i åben stilling: 1.1. Ligninger til beregning af strømmene gennem R1, R2 og Rb. -
Elektriker spørgsmål
Forumindlæg"En spole er koblet parallelt over en modstand. Du skal nu reducere faseforskydningsvinklen φ, så denne bliver 20 grader" Hvor stor en kondensator skal indsættes i kredsen for at opnå dette? U 230V Frekvensen 50 HZ Modstanden R 120 ? Spolens selvinduktionskoefficient 0,4 H -
Linjens parameterfremstilling (vektor i rum)
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave, at løse nedstående. Tak på forhånd. -
Monotoniforhold - Også når der er 1 punkt?
ForumindlægHej skal man også foretage monotoniforholdsbestemmelse hvis man kun har ét punkt? -
Mat A eksamen
ForumindlægHej .. Har været til eksamen i MatA i dag den 1. juni 2010.. Ville høre om nogen har en besvarelse på com de vil lægge ind eller sammenligne resultater? -
Tekster omkring kvindestillingen i de Arabiske lande
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til engelsk eksamenen og har om kvindestillingen i de arabiske lande i forhold til kvindestillingen i Danmark. Jeg har lidt droppet at låne en masse store tykke bøger som jeg alligevel ikke kan nå at læse og har søgt rundt på nettet, men har ikke fundet det helt store desvæ...
