Søgning på: historie begreber. Resultater: 19121 til 19140 af 22480
-
Aigide
ForumindlægHej, Hvad er en Aigide? Sådan som jeg forstår det er det en form for våben Athene har - men hvad er det mere præcist? :) -
Den grimme kælling
ForumindlægHej, er der nogen af jer herinde der har læst eventyret den grimme kælling.. Jeg kan nemlig ikke se hvad budskabet med dette eventyr skal være.. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
Perspektivering, emner etc.
ForumindlægTil de forskellige ting (pensum står nederst) som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej måske? Jeg har skrevet noget ned til nogen af emnerne - men ville være dejligt med lidt hjælp :) Pensum: Herodot: Polyk... -
OL München 1972 - hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg skal finde nogle kilder der kan bruges til at skrive AT udfra, men jeg kan ikke finde nogen. Er der nogen der ved hvor jeg kan lede eller som måske ligger inde med nogen? Er desperat! -
Skal skrive et digt!!
ForumindlægJeg skal skrive et digt og jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har skrevet det her: jeg ved det kan være svært men du skal nok få det lært Ved ikke hvad jeg skal skrive nu. Hvis i har nogle ideer så kom med dem :))) -
Analyse
ForumindlægNår man får en tekst i religion - hvordan finder man så helt præcist ud hvad hvad genre det er? Prosa, poesi osv? - Håber på svar=) -
effektforbrug
Forumindlæghej der står i min opg at en pc har et effektforbrug på 250 W a. hvor meget elektriske energi bruger den på 12 timer 250*360000=90000000 ---------------------= 7500000 12 -
Bange for eksamen!!
ForumindlægHej.. Jeg skal op til spansk paa fredag og er rent ud sagt hunderaed.. Hvis der er nogle derude som ville goere mit liv lidt lettere og skrive hvis de har nogle notater eller et eller andet om El Bola. Jeg skal nemlig lave et oplaeg.. Haaber der er nogen derude der vil hjaelpe!! -
Fransk begynder A - god eller dårlig idé?
ForumindlægJeg skal snart til at vælge gymnasie, studieretning og så videre, og går ud fra at jeg i ansøgningen også skal vælge 2. fremmedsprog. Har haft tysk i 3 år, og må indrømme at jeg ikke har lyst til at lære mere om sproget og landet når jeg går ud af 9. klasse, da jeg ligesom synes at jeg har fået... -
TEKSTER
ForumindlægHvordan finder man alle resumer af danske tekster? -
Homo Faber!!
Forumindlæger der nogen, som har nogle homo faber noter liggende! ville meget gerne ha' fingrene i dem(: på forhånd tak! -
fub omkring global opvarmning
ForumindlægDer er efterhånden blevet talt om det i lang tid, og jo mere der bliver talt om det, jo mere forviring synes der at opstå. Al Gore udgav i 2006 sin film "an Inconvenient Truth" http://video.google.com/videoplay?docid=4886194532801687583&q=al+gore+an+inconvenient+truth&total=1189&start=... -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej! Jeg sad lige og kiggede dansknoterne igennem, og kom til at gruble lidt over hvad det egentlige budskab er i Erasmus Montanus? At hovmod står for fald? Og i så fald - hvordan kan det sættes i perspektiv til samtiden, altså oplysningstiden? På forhånd tak -
Odysseen 10. sang
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde noget til 10. sang? -
Fantastisk fortælling
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en stil og det skal være en fantastisk fortælling Den skal være en fantastisk fortælling med den underforståede konstruktion. Vil I gerne se på det jeg har skrevet indtil videre, det er kun starten? Er der noget der ikke helt passer til den fantastiske fortælling? ... -
ate-hybris-nemesis ?
ForumindlægEr der nogle der har nogle gode eksempler på ate som fører til hybris og derefter nemesis? -
ILIADEN sang: 1, 2, 3 og 22
ForumindlægHeej alle.. Skal til eksamen på mandaaag :S.. sidder med Iliaden (oversat af Christian Wilster), og har som pensum sang: 1, 2, 3 og 22.. Evt. nogen som ligger inde meed notater til nogen af dem?:S.. -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
Den perfekte ansøgning til studiejob
ForumindlægHejsa :) Overskriften siger sig selv - hvordan skriver man den perfekte ansøgning til et studiejob? :) Jeg skal selv til at ansøge, og derfor kunnne det være godt at få et par gode tips. jeg tror også der er flere derude som kunne bruge en god ide eller flere for at kunne skrive den perfekte ansø...
