Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19201 til 19220 af 26896
-
SKAL MAN SKRIVE METODER!?!?
ForumindlægHej. lige et lille spørgsmål. jeg skriver i samf. og his.. Vil høre om man skal skrive om fagenes metoder`? -
Reducering...glemt matematik ikke godt med sabbatår :D
ForumindlægHej folkens... Holder netop friår efter at have færdiggjort gym... Og lige pt i udlandet og her bliver jeg stillet regnestykket: (-k/2)2 + k*x*(-k/2) + k og det skal så kunne reduceres til at være: -k2/(4-k) .. men hvordan og hvis det overhovedet kan lade sig gøre?! Har forsøgt men uden... -
Analyse af vores nationalsang .....
ForumindlægHej allesammen .....Jeg sidder netop og laver et analyse arbejde af vores gode gamle national sang: Fædrelandssang -eller retter, "Der er et yndigt land" -men jeg mangler stadig en del, derfor ville jeg hører om der er nogen som besidder et eller andet som jeg evt. kunne bruge til inspi... -
Rapport-guide
ForumindlægHej!Vil høre om der er nogen som ligger inde med en go' "rapport-guide" til fagene fysik og kemi?på forhånd tak -
en Matematikopg. om bakterier og logaritmer...
Forumindlægdenne opgave driller mig virkelig...Et swimmingpool, der er forurenet af colibakterier, behandles med et bakteriedræbende middel. Antallet N af bakterier pr. mililiter t dage efter behandlingens begyndelse kan beskrives vedN(t)=100((t/10)-ln(t/10))-30 ; 1a)hvor mange dage efter behandlingens begy... -
Raise/rise?
ForumindlægHey piger og drenge. Har et problem med hensyn til at skelne mellem Raise/rise . Synes ellers at jeg kan nemt skelne mellem lie/lay. Er der nogen som har nogle gode tips man kan anvende til at skelne mellem raise/rise ? På forhånd tak -
Oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har denne oversættelse for til i morgen, og jeg vil høre om der var et nogle som ville tage sig den tid og rette den igennem for mig? Er lidt i tvivl om et par ting, ikke kun dem, som jeg har sæt i parentes. Vil gerne have rettet hele stilen, hvis det ikke er for meget at bede om. Hilsen... -
Tryk
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende to opgaver: Vi ser på et fly, der flyver i 8 km's højde. Lufttrykket i denne højde er 34,6 kPa. Af hensyn til passagererne er trykket i flykabinen ca. 100kPa. a. beregn størrelserne af den resulterende trykkraft på en flydør, hvis area... -
afstandsbestemmelse ?
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave om afstandsbestemmelse, håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette. Opgaven er vedhæftet :) -
Divisionalalgoritme
ForumindlægJeg har følgende opgave opskrive det tredjeggradspolynomium "p(z)=az^3 +bz^2 + cz+d" Der er givet nogle røder 1+2i, 1-2i, og 4 Der ud over skal det også opfylde p(0)=-3 Jeg har stillet det op i faktore og ganget det ud (z-1+2i)(z-1-2i)(z-4) Dette giver mig polynomiet z^3-6z^2+13z... -
nogen som vil hjælpe rettelse
Forumindlægdansk: Oyas famlie fortager mange indkøb, før de skal rejsetysk: Die Familie der Oya macht vielen Einkauft, før de skal ejse ( hjælp)dansk: de køber så mange ting, at de må opbevare dem hos naboernetysk: Sie kauft so viele ding, dass sie bei den Nachbarn untergestellt musstedansk: Tingene skal i ... -
ental/flertal?
ForumindlægHvis man på engelsk fx skriver en fjerdedel af alle mennesker er...- skal 'er' så oversættes til is eller are? -
Let tysk opg. som skal rettes
ForumindlægHej. Jeg blander meget i "bleiben" eller i "werden" så håber virkelig i vil give mig en hånd<3 tak, og på forhånd! 1: „Ich werde froh“ sagt frau Meyer 2. Die Kinder werden also froh 3. wo bleiben sie? 4. Frau Riemer wird leicht müde 5. nächs... -
DIKTATUR!
Forumindlæggodaften folkens ville lige spørge de der vil/kan svare på noget om Lenins tid (->Ktulu, du var til stor hjælp igår, så jeg håber på at du også gider i dag:))Hvorfor var det nødvendigt for Lenin at indføre diktatur og på hvilken måde afviger ifølge Lenin dette diktatur fra tidligere tiders?Hvo... -
Beregning v.h.a. Tretrinsreglen
ForumindlægSkal differentiere følgende v.h.a. tretrinsreglen f(x) = -x^2+3x Håber der er nogle der kan hjælpe -
Fransk: lille tekst... pierre?
ForumindlægHey, vil blive meget glad hvis der er en der vil kigge mit fransk igennem. på forhånd tak!Paris est le capital de la France. «Seinen» est un grand fleuve, qui traverse Paris. Tu connaise quelque de grandes villes à Paris? Oui, je connaise par exemple Marseille, Lyon et Dijon. La famille Martin ha... -
Andengradsligninger!
Forumindlæg1. Hvordan kan man vise, at 1 er løsningen til andengradsligningen: 2x²-5x+3=0 Hvilken af de her tal -1,0,1,2 og 3 er løsningen til : 2x² -10x+12=0 og hvordan finder man ud af det? Hvordan kan man løse følgende ligninger eller gøre rede for at de ikke har nogen løsninger. 2x²=0 ... -
Termodynamik - Hvornår skal man bruge formlerne?
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal bruge, hvilke formler i termodynamik. Hvis jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde ligevægtskonstanten (til 60 C), kan jeg ikke finde frem til om, jeg skal bruge -?G° = R * T * lnK eller om jeg skal bruge Van't Hoffs ligning. O... -
opgaver med log
ForumindlægHar lige 2 opgaver som irriterer mig. Jeg åbenbart ikke fulgt ordentligt med.Hvordan isolerer jeg x i denne:y = b*a^x ?og hvordan løser jeg denne ligning:logx + log(x+3) = 1 ? -
Differential regning.
ForumindlægHjæææælp!! Nu har jeg siddet med denne opgave i over en halv time, og jeg har fået de mærkeligste resultater hver gang, jeg har prøvet at løse den. Hvad gør jeg helt præcist i opgave a? Jeg har fundet hældningen som er lig med 10, men jeg ved ikke om dette er rigtigt eller nødvendigt.
