Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 19221 til 19240 af 75430
-
Lineær sammenhænge
ForumindlægHalløj! Nolge som kan hjælpe med denne opgav?:) I en model antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem den gennemsnitlige vægt af danske kvinder og tiden (målt i år fra start af måleperioden). Det oplyses, at den gennemsnitlige vægt af danske kvinder vokser med 1,4 kg over en 5-årig p... -
Opsamlende øvelse til præpositioner hjælp
Forumindlægvil i være søde at kigge på det jeg har lavet og komme med forbedringer :) 1) Efter morgenmaden hentede vi altid avisen. Nach dem frühsctück entnommten wir immer die Zeitung. 2)Jeg er imod regeringen. Ich bin gegen die Regerung. 3) Baren er lige (gleich) om hjørnet. Die Bar is... -
Linær model
ForumindlægHej! I opgave b) skal jeg beregnde hvor meget danskernes forbrug af øl falder. Jeg tror at jeg skal beregne det i procent. Så jeg har først beregnet vækstraten og så ganget det med 100. Jeg tror ikke at det giver mening hvis det er -2560% Mange tak på forhånd! -
Hjælp til "simplificering"
ForumindlægHej Da jeg studerer matematik på englesk, er jeg faktisk lidt usikker på, hvordan jeg skal formulere mit problem på dansk.. "Express the following in simplest form, whitout any paranthses." (3/x^2y)^2 -
Vis ligningen har følgende svar.
ForumindlægHej. Hvis jeg skal vise ligningen har følgende svar, hvordan gør jeg så? Forklarer jeg hvordan jeg regner ligningen ud, eller..? Ligningen kunne fx se således ud: 3⋅ (x+1)−1=9+5/2x x=14 Håber på et lidt pædagogisk svar. :-) -
Tangenter til parabel
ForumindlægEn parabel er givet ved Bestem ligningerne til de tangenter til parablen, der går gennem punktet (5,-9). Angiv desuden røringspukterne. Nogen ideer til, hvordan jeg kommer i gang med denne opgave? -
Paremterestimationer
ForumindlægJeg ser på statistik og har lidt svært ved at forstå notation, terminologi og generelt det intuitive forståelse bag paremterestimationer. Mere konkret har jeg svært ved at se hvad forholdet er mellem paremterestimator og paramter . Skal her blive betragtet som et udfald en stokastisk variabel?... -
Mindste fælles multiplum og kombinationsregning
Forumindlæg1. Hvor mange forskellige ord kan dannes ved omordning af bogstaverne i ordet "matematik" Hvor mange af disse ord både begynder og slutter på t? Hvor mange af ordene indeholder tegnstrengen "mat" et sted i ordet? 2. Bevis, at for vilkårlige naturlige tal a og b gælder at (a... -
Epic win/fail?
ForumindlægI har sikkert hørt eller set det før. Venner der bruger udtryk som 9;9;epic fail9;9; og 9;9;epic win9;9; både på Facebook, Twitter, MSN osv. .. De er også blevet populære i andre sammenhænge, der er bl.a. danskere der slet ikke bruger det i den rigtige sammenhæng.. fx 9... -
oversættelse HJÆLP INDEN FREDAG
ForumindlægDanske tekst:De kommer 10 min efter, at timen er begyndt. De har ikke lavet lektie,har glemt bøgerne derhjemme, forstyrrer undervisningen ved at tale højt med sidemanden, går ud og ind af klassen, som det passer dem, og går deres vej 20 min, før timen er slut, så de kan nå bussen. Sådan beskriver... -
Ekstra højniveau
ForumindlægJeg er nu lige ved at afslutte 3. G og har tre højniveaufag. Hørte på et tidspunkt noget om at man kunne gange ens gennemsnit med 1,04 eller 1,06 hvis man havde tre højniveaufag. Er der nogle der har hørt om det er blevet vedtaget eller ej??? Det ku9; jo9; være super lækkert.Mette -
GODT OG BLANDET mat
Forumindlæghey folkens, det ville være skønt hvis en venlig sjæl derude gad at kigge lidt på opgaver som jeg har små problemer med...takker på forhånd.1)I et koordinatsystem er A(0,0) og B(6,4)bestem en ligning for midtnormalen m til linjestykket AB.m skærer koordinatsystemets 1.akse i punktet C beregn afst... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
planer efter 3.g??
ForumindlægNu er vi jo nogle som bliver færdige her til sommer og så er det at jeg i hvert fald er meget i tvivl om hvad jeg vil med min videre uddannelse eller om jeg skal holde et år fri.. så tænke det kunne være sjovt at høre hvad i andre skal lave?? Om i skal holde fri, rejse eller uddannes?? -
3 ligninger med 3 ubekendte??
ForumindlægHEj jeg har tænkt på, om man der noget der hedder 3 ligninger med 3 ubekendte..? På forhånd tak.. -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde... -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Finanskrisen
ForumindlægHEJ, er der nogen der kan hjælpe med en forklaring? :) Det haster lidt :/ Finanskrisens økonomi var især bekymret over udviklingen i antallet af langtidsledige. Hvorfor tror du, at denne gruppe får større opmærksomhed end de andre ledighedsgrupper? -
En Københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret 9;9;En Københavner i Jylland9;9;? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det?
