Søgning på: afsætning build a bear. Resultater: 19261 til 19280 af 144068
-
8 sætninger oversætter
ForumindlægHej.Jeg har nu lavet følgende oversættelser. ER der nogle der kan finde nogle fatale fejl, som jeg burde rette op på? Mange tak..-------- Dansk ---------1. Mariachien ønsker, at Dominó giver ham et arbejde.2. Azul ønsker, at Moco giver ham pengene fra røverriget.3. Mariachien håber, at Dominó hjæ... -
finansiel regning > haster <
ForumindlægOPG: Per optager et iværksætterlån på 300.000 kr. til en rente på 7% p.a. lånet skal betales tilbage over 10 år med en årlig ydelse på 43.000 kr. a) hvor meget skylder Per på lånet umiddelbart efter, at de første 9 ydelser er betalt b): hvor stor bliver den 10. ydelse -
hjælp mangler opgaver!
Forumindlægjeg skal have en matematikprøve snart. har fået besked på at jeg kan øve opgaverne: 3.004, 3.013, 3.014, 3.025 de er fra denne bog: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, 3-årigt forløb til A-niveau, 1998.men min bog er væk.. nogen der har de opgaver??? skal ikke vide svar eller no... -
manuel integration / differation
Forumindlæghej jeg skal til Matematik A-niveau mundtlig eksamen på fredag, og jeg vil hører om der er nogen der kender en metode eller en hjemmeside hvor man kan lærer at differentiere og integrere manuelt, da det er meget væsentligt i forhold til den mundtlige eksamen mvh jonas :) eller om der er nogen der... -
Potentiel energi
ForumindlægHej, jeg har virkelig meget brug for hjælp til at udlede den potentielle energi teoretisk. Jeg skal komme fra A = F * ?s til Epot = m * g * h Jeg har fysik på lavt niveau, så hvis nogen har en udledning der passer til dette, altså gør brug af de samme symboler som ovenstående, ville det bare være... -
Faktoropløsning
ForumindlægHejsa..skal til mundtlig mat, og mangler et bevis for faktoropløsning. Jeg har beviset for d>o, altså hvor der er to rødder, men mangler beviset hvis der kun er en rod, altså hvor d=0. Så hvordan kommer jeg fra a(x-r1)^2 til ax^2+bx+c...Please hjælp mig...kan virkelig ikke finde ud af det. -
Hjælp til funktioner
ForumindlægEr der en venlig sjæl som kunne have lyst til at hjælpe mig med denne opgave? Udviklingen i antallet af hospitalsindlæggelser på grund af infektionssygdomme kan beskrives ved modellen f(x)=2294x+27801 x=antal år efter 2006, f(x)= antal hospitalindlæggelser a) Giv en fortolkning af tallene 229... -
Vinkler med vektorer i 3D
ForumindlægHejsa :) Har en opgave, hvor jeg skal finde en vinkel. (Opgaven er vedhæftet - kun delopgave a) Kan godt se opgaven kan løses på en anden måde, end ved brug af vektorer. Dog forventes der, i denne aflevering, at der benyttes vektorer til at finde vinklen, kan dog ikke helt se, hvor jeg skal start... -
Grammatik
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning: Meriam fortæller også om sin farmor, der bliver kaldt Al Hadja, fordi hun har været i Mekka. Kan det passe at det kommer til at hedde: Meriam raconte aussi de sa grand-mere, qui est appelé al hadja, parce que’elle a eu en Mekka -
Spansk oversættelse akut hjælp til rettelser
ForumindlægHejsa alle sammen! Jeg ville blive SÅ glad hvis en (eller flere) derude lige ville tjekke min spanske stil igennem for fejl (det skal lige siges, at der nok er en del:O)) Me gusta ir a México porque pienso que sería muy interesante ver una cultura tan diferente, la buena y mala parte. Hay mucha... -
B1019 2 funktioner f og g
ForumindlægHej. Jeg har en opgave hvor 2 funktioner er givet A) Bestem De definationsmængden for den sammesatte funktion B) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f(g(x)) i punktet P(2,f(g(2)) jeg er helt væk jeg ander ikke hvordan jeg skal gøre er der en der kan hjælpe med denne opgave. -
Løs ulighederne
ForumindlægJeg skal løse nedenstående uligheder? a) sin(x) < -0,4 i intervallet 0 <_ x <_2pi b) x2+x < 3(x+1) c) sin(x) > cos(x) Hvad gør jeg?? :/ -
formel haster
Forumindlæghej der står i min opg at a control sample with conc. 0,200 mg AL / L gives absorbance 0,396 is the demand about having less than 5 % relative error kept hvilken formel skal jeg bruge -
Listeform
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor der står følgende: Angiv følgende mængder på listeform: A = ?x?R?x2 = 25? B = ?x?Q?x2 = 5? C = ?x?N?x2 ? 15? D = ?y?R?3y - 1 = 5? Har ingen idé om hvordan man gør det, håber der er nogen af jer der kan hjælpe? -
konstruktion af rhombe
ForumindlægJeg har rigtig meget svært ved geometri jeg skal konstruere en rhombe ABCD, hvori A = 60 grader og AD = 6 cm Jeg har prøvet alt og spurgt alle (også forældre) men de kan ikke hjælpe... Jeg ved self. godt hvad en rhombe er, men kan bare ikke finde ud af den opgave :(.. plzz hjælp mig . .... -
Haster! Afstanden ml. 2 linjer i rummet
ForumindlægHej, håber på jeres hjælp! Der er givet et koordinatsystem i rummet. Linjen l går gennem punkterne A(4,-4,9) og B(7,2,15), og linjen m har parameterfremstillingen: x=1+t y=2+2t z=3+2t Gøre rede for, at linjerne er parallelle, og beregn afstanden mellem dem. -
beregn højde af trekant
Forumindlæghej jeg har fået en opgave der hedder jeg skal finde hc på siden c i trekant ABC er vinkelB=25, vinkelA=39, vinkelC=116 Og a=7.0, c=10, b=4.7 men hvordan beregnes højden når jeg ikke kender areal det skal jeg først finde i næste opgave håber der er en der kan forklare mig dette på forhånd tak. -
mat problemer
ForumindlægEn æske uden låg foldes af et stykke pap på 20x28cm. a) gør rede for at æskens rumfang R(x), målt i cm^3, er bestemt ved: R(x) = x * (20-2x) * (28-2x), og gør rede for 0 < x < 10. b) Bestem x, så æskens rumfang bliver størst muligt. -
Forskrift for Lineær funktion f
ForumindlægAngiv en forskrift for den lineære funktion f i følgende tre tilfælde, hvor: a) f(-1)=2 og f(-5)=6 b) f(-1)=5 og f(4)=-10 c) Linjen gennem punkterne (2,3) og (-7, p) har hældningskoefficienten -3, bestem desuden p. Jeg er helt lost, ville være fedt med lidt hjælp. -
Isolering
ForumindlægJeg har en opgave/et egnestykke hvor jeg skal isolere a, og jeg kan bare ikke få det til at passe. Nogen der vil hjælpe? Opgaven lyder: μ=1·0,1+3·0,05+5·0,3+7·0,35+a·0,2=6,4
