Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19321 til 19340 af 92738
-
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
UCAS ansoegning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder i disse dag med min Ucas ansoegning, men jeg bliver ved med at ramme ind i begreber og krav, som jeg har svart ved at konvertere til danske termer (ved nogle ting er dette dog ogsaa unoedvendigt). F.eks. udfylder jeg pt. min uddannelseshistorik og alllerede her er jeg i tvi... -
Hvad får I
ForumindlægJeg har ligningen c = a*I / P, dette skal indsættes i v = I-P*c /D hvad får I??? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægBestem en forskrift der angiver antal computere C som funktion af prisen P.Er det så P(x)= ... eller C(x) = ...? -
Vektore i rummet, punkt og linje regning
ForumindlægMin opgave lyder: I et koordinatsystem er givet et punkt Q(2,1,7) og en linje m. Punktet P(7,2,1) ligger på m, og m har retningsvektor VektorR=(3,2,-1) a) bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem vektorPQ og linjen m bud: vi kan udregne vektorPQ udfra punkterne P og Q, og så kan vi udr... -
angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m²
ForumindlægHey! sidder og laver en matematik opgave og ved bare ikke hvordan jeg skal løse den. Opgaven lyder : angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m² jeg ved virkelig ikke hvordan jeg regner det ud, er der nogen der er sød og hjælpe mig, matematik e... -
NEED HELP !! HURTIGT :)
Forumindlæghey jeg sidder og bakser med en emneopgave som jeg skal aflevere i matematik pr mail her i aften. jeg har en opgave der lyder således: Udfør en standard analyse af f(x)√9x-x^2 Dm(f):R Nulpunkter for f: monotoniforhold: Ekstrema punkter: Forskrift for tangenten: gerne med udregninge... -
Supplering
ForumindlægHej Hvor kan man supplere matematik og hvad skal man vælge sted efter ? Har hørt man både kan på DTU og VUC. Har haft matematik-A men er meget dårlig til det. Burde jeg supplere fra 0-A eller B-A. HAr kigget på DTUs hjemmeside hvor man ka supplere fra B-A, men vil det så sige at de regner med at ... -
undervisning søges
ForumindlægHejJeg søger en som kan hjælpe mig med matematik på A-niveau, samt fysik og kemi dog primært Matematik. Du skal være sikker i din viden og være god til at lære fra dig. Jeg tænker på ca 2 timer 1 til 2 gange om måneden til jeg mener at have styr på det. Skriv din mail her så kontakter jeg dig sna... -
HJÆÆLP, til MAT A !!!
Forumindlægheeej allesammen. jeg sidder fast i nogle opgaver.. nogen der vil være så venlige at hjælpe?? den ene opgave kan findes i nedenstående link (Matematik A maj 2010 HHX), Opgave 5b med hjælpemidler. http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesa... -
høj karakter...
ForumindlægVed godt det er et møg irriterende spørgsmål, men jeg er vildt nervøs for min matematik eksamen på fredag. Jeg afslutter C-niveau (er 1.g'er) og jeg har fået mine eksamensspørgsmål udleveret. Jeg fik 10-10 i årskarakterer, og jeg skulle meget gerne komme op på hvertfald det samme til eksamen.... -
andengradsligning
Forumindlægok måske dumt spørgsmål, men bevis for rodformlen er det det samme som bevis sætningen om løsning af andengradsligningen eller? -
sinh(x) - vurdering
ForumindlægHejsa ...Jeg har udviklet taylorpolynomiet af 7. grad til funktionen sinh(x). Jeg skal nu vurderer fejlen, i sinh(1).sinh(1)= 1,175201 (TI-89)sinh(1)= 1,175198 (Taylor)dvs. der er fejl i det 4 decimal.jeg har sat intervallet til [0;1]. Hvad er så rigtigt?:- |R7| - |R7| det ses nu at begge fej... -
Gsk anyone ?
ForumindlægHej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk's sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia -
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
2x-3y=-13 er (-2, 3)?
ForumindlægI min bog står der, at 2x-3y=-13 angiver punkterne (-2, 3). Men hvordan kan man vide det når x og y er ukendt. Og hvis det er, at tallene foran x og y i ligningen bruges til at beskrive x og y's position, hvorfor har de så omvendte fortegn af hvad der står i ligningen? -
Komplekst tal - modulus og argument
Forumindlæg(6-11)√3+(11-6)i hvordan finder jeg modulus? jeg er godt klar over det er z = a + ib, |z| = √(6-11*√3)2 + (11-6)2 har stillet det op således, at a er (6-11*√3)2 og b er (11-6)2 men hvordan regner jeg den ud? er det rigtigt gjort -
er gået virkelig i stå
ForumindlægKan simpelthen ikke lave det :S forstår det bare kke Bestem definitionsmængde for funktionerne v = kvadratrod f(x) = v(2x-7)
