Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19421 til 19440 af 23683
-
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv... -
Bagud i Fysik/Kemi
ForumindlægHej. Jeg går i 9 kl. og kender nærmest INTET mht. til Fysik/Kemi. Jeg søger derfor gode råd, så jeg kan blive skarpere på de emner vi allerede har haft i forvejen, og som vi ser frem til i afgangseksamen. Hvis du har noget OVERHOVEDET, som kunne hjælpe, ville det være fedt. På forhånd tak. -
Eksamenshjælp: Statistik i JMP SAS.
ForumindlægHej alle. Jeg er under tidspres og har brug for hjælp til at løse nogle opgaver i statistik i JMP. Hvordan laver jeg en summarisk fordelingsbeskrivelse med lagkagediagram, box-plot, normalfraktildiagram, CDF-plot osv når alle mine værdier er angiver som decimal tal? Eksempelvis 4,33. Det ... -
En funktion f er givet ved f(x)=ln(x)-1/2x+5 ; x > 0
ForumindlægHey derude. Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe med følgende opg: En funktion f er givet ved f(x)=ln(x)-1/2x+5 ; x > 0 Bestem f´(x), og bestem monotoniforholdene for f. Tak på forhånd. -
eksamens hjælp
ForumindlægHej jeg skal op i fysik i morgen tidlig...argh! så ville lige høre om i har nogle råd... skal snakke om kinematik :( -
Tysk., Til imorgen! (tak)
ForumindlægOversæt: Hvor ligger huset? Her ligger et hus. Jeg finder et hus. Jeg fandt et hus. Jeg ser et hus. Jeg så et hus. Han ser en mand. Han ser en dame. Vi ser et barn. Vi så et barn. Han så også et barn. Jeg giver katten mælken. Jeg giver en kat mælken. Han giver en dame blomsterne. En dame giver fa... -
restfunktion af en tredjegradspolynomium.
Forumindlægfra en tidligere opgave har jeg fået et tredjegradspolynomium: men jeg har så fået en opgave, som hedder: vis, ved en passende vurdering af den til P3 hørende restfunktion R3(x) at hvordan gør jeg det ? -
Ideologier
ForumindlægJeg er simpelthen i vildrede mht. til underideoligierne. Hvad karakterisere marxismen og kommunismen, samt kapitalismen? -
Hvad indeholder begrebet "samfundet"?
ForumindlægJeg har i min dansk historie opgave, valgt faget historie. Og har valgt at beskæftige mig med "samfundet under middelalderen"? Kan nogen hjælpe mig med hvad det helt præcis er jeg kommer ind på? Har ikke mulighed for at snakke med min lærer om det, og jeg skal gang med opgaven. J... -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
SSO-SNYD?
ForumindlægEr det snyd hvis man får inspiration fra andre opgaver som har skrevet om det samme emne som en selv. Hvis ens opgave minder meget om deres, vil censoren så betragte det som snyd, da det er om det samme emne og der står nærmest det samme i bøgerne? -
Strålende SSO om Republikken!
ForumindlægAve, Quirites! Jeg skal bruge en historienørd til at læse første halvdel af min aldeles glimrende SSO om politiske, organisatoriske og økonomiske forhold i den sene republik. Jeg fik 13 for opgaven sidste år, så det skal være én med forstand på sagerne ;-) Pro Res Publicæ -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
Hvordan`?
ForumindlægHvordan kan man med andre ord sige / omformulere ; " I syndefaldsmyten rækker drengen hænderne ud efter himlen i en illusion om at nå solen og gudernes bolig, & falder" ??? -
Historie A eksamen - kildekritik
ForumindlægHej :) Ved I, om der er nogle aktive lærere / eller folk, som har viden vedrørende historiefagets metode? Jeg skal nemlig til historie-eksamen på stx i næste uge og har nogle problemer med kildekiritikken.. Lad os sige at kilden er et levn, for så blander jeg stadig de faglige termer sammen... -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
De mest eksemplariske tekster fra romantikken og det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal have fundet 3 tekster fra hver periode, der rammer hovedet på sømmet i henholdsvis romantikken og det moderne gennembrud, altså 3 fra hver periode. Jeg har gået og tænkt lidt over nogen navne, men jeg vil gerne lige høre hvilke 6 tekster I synes jeg bør bruge i min opgave. Det ... -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me...
