Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19421 til 19440 af 27855
-
AT synopsis - paradise Hotel
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive AT opgave om paradise hotel, og jeg har svært ved at finde et hovedspørgsmål samt et diskussions spørgsmål. Jeg skriver i Samf og Dansk, og skal derfor ind på nogle teorier, i samf. Nogle der har nogle ideer? Jeg har fundet hvad jeg vil redegøre for og analyser... -
Fejlbehandling af min ansøgning til uni - hvad gør man?
ForumindlægHej igen, elskede forum, Jeg ansøgte om optagelse på KU, filosofi, men blev afvist - min afgangskarakter var under adgangskvotientens gyldne grænse. Siden hen opdagede jeg at der var ledige pladser på SDU, og sendte d. 2 august en konvolut med en ansøgning+afgangsbevis ind til dem. Denne modto... -
Fremlæggelse projektopgave
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til at lave projektopgave, og mit over emne er "alt mellem himmel og jord". Jeg har valgt som under emne "unge flygtninge". Min problem formulering lyder sådan: "Hvorfor flygter børn alene uden deres foræ... -
Dansk analyse. Kort,
ForumindlægNogen der vil kigge denne igennem? Skal aflevere i morgen. Eller evt. har læst Rotten og har noget at tilføje. Rotten Teksten er fra samlingen ”I vandens dyb” fra 1961. Den er skrevet af forfatteren Poul Ørum. De fleste tekster han har skrevet refererer til egne oplevelser. ”Rotten” er skildret... -
Sildig Opvaagen af Blicher
ForumindlægJeg har siddet og skrevet en litterær artikel om Sildig Opvaagen af Sten Steensen Blicher, og så kunne det være virkelig rart, hvis der var nogle af jer herinde, der kunne have lyst til at kigge den igennem og komme med ris og ros. Jeg har meget brug for nogle andre holdninger :D Sten Steense... -
fransk aflevering- har brug for hjælp
ForumindlægPersonkarakteristik over et roman uddrag vi har læst. Må meget gerne komme med rettelser og forslag.. Har brug for hjælp..Yvonne est Juive et elle vit, pour cette raison, à l'abri. Elle va voir sa amie, Hélène pour demander de l'aide. Mais Hélène dit: "Il ne faut pas que tu restes ic... -
Engelsk oversættelse til rettelse
ForumindlægHej. Gider nogen tage et kig på min oversættelse? Den er til i morgen og det ville VIRKELIG være lækkert hvis nogen gad.Dansk version:Da forræderne havde været Macdonald-familiens gæster i 12 dage, hvor man havde beværtet dem med stor gæstfrihed, blev signalet til massakren blæst fra en næsliggen... -
Tysk grammatisk (oversættelse)
ForumindlægHej :) Jeg tænkte på om der var nogen, som måske kunne kigge disse sætninger igennem - og evt. rette dem for grammatiske fejl? Det ville være en kæmpe hjælp. Mange tak på forhånd! 1. Han lod sit hård farve rødt. Er lässt sein Haare rot färben. 2. Om lørdagen sover de længe. An Samstag s... -
relative pronominer
ForumindlægHeey alle sammen, Er der nogen ville kigge nedstående sætninger igennem og rette dem. På forhånd mange tak :D DAS RELATIVPRONOMEN 1) Drengen, der fik præmien, blev nummer ét. Der Junge, der den Preis bekam, wurde Nummer eins. 2) Kvinden, som de hentede ved banegården, var han... -
Islam - Koran
ForumindlægHvordan finder jeg ud af islams syn på religionerne jødedom og kristendom i denne her tekst. Kan ikke rigtig komme igang, nogle der kan hjælpe.. Det er på engelsk, men skal have det forklaret på dansk:) But on account of their breaking their covenant We cursed them and made their hearts hard;... -
Retfærdig karakter eller ej - hvad synes du?
ForumindlægHej alle. Så har jeg været oppe til mundtlig eksamen i samfundsfag... Som I nok har gættet, så gik det ikke helt, som jeg havde håbet/forventet, og derfor opretter jeg nu denne tråd, fordi jeg er utilfreds med min karakter. Det overordnede emne drejede sig om politik. Der var så tre delspørgsmål... -
Rettelse af stil, (Den grimme ælling)
Forumindlæghej med jer!jeg har fåret at vide af min dansk lære, at det vil være en god ide at få en til at læse/rette min stil.. nogen der vil hjælp med det? Her kommer det :Den grimme ælling H.C. Andersen har fåret skrevet mange eventyr, de fleste er en selvbiografi af ham selv, mange mener, at kunst-event... -
Civilisationernes sammenstød i forhold til 9/11
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive AT om 9/11 og jeg har en problemformulering, der lyder: 1. Gør rede for Huntingtons teori om ”Civilisationernes sammenstød” 2. Analyser udvalgte Suraer samt en af selvmordsbombernes afskedsbrev. Hvad var den religiøse bevæggrund for angreben... -
y''+k^2y=0 - Svært!
ForumindlægHvordan finder jeg fuldstændige løsning til diffrentialligningen y''+k2y=0? Den står ikke beskrevet i mine bøger :-S -
Gennemsnitskarakter! hjælp
Forumindlæghej, jeg har lige afsluttet 2.g, og har fået et gennemsnit på 3,9. Jeg er lidt bekymret, og vil derfor gerne vide om der er flere der har et gennemsnit der ligner, enten i 2.g, eller som afslutter med sådan et gennemsnit i 3.g. Det rart at vide hvis jeg ikke er den eneste der har sådan et gennems... -
narcissisme
ForumindlægHej, jeg vil bare lige høre, om der er nogle af jer, som har noget materiale om narcissisme, som jeg kan få? TAK -
Komma
ForumindlægEr der nogen, der er dygtige til grammatik, der vil hjælp mig med rette min kommatering i en 2 siders dk-stil?PLease :) -
Kampen om kloden
ForumindlægJeg har lige set "dokumentaren" kampen om kloden og blev dybt forarget. En mindre ting er at overskriften ikke passer til indholdet; men det er man jo godt nok efterhånden blevet vant til. Det er meget værre med at at angive det som dokumentar. Det har intet med dokumentar at gøre. De... -
Mit hoved dunker!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 3.g og har som mange andre 3.g'ere skrevet en srp-opgave. Vi får svar meget snart omkring vores karakter etc. men men har læst min igennem så mange gange og for hver gang bliver den dårligere! Jeg er rigtig paranoid og har mareridt om opgaven og kan ikke tænke på andet ... -
Plagiat
ForumindlægHej jeg skal op til SRP lige om lidt og jeg har fundet ud af, at jeg har glemt fodnote i en indledning. Jeg kan sagtens indrømme, at jeg har fået inspiration og skrevet lidt af. Jeg har derfor sat teksten ind på google også kom siden frem, som jeg har taget det fra. Det var meningen, at jeg vill...
