Søgning på: tysk stil. Resultater: 19441 til 19460 af 41422
-
Klage over lærer?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og min klasse har i år fået en ny dansklærer, som ikke alle er lige tilfredse med. Mange af os er faldet betydeligt i karakter og især i de nyligt returnerede terminsstile, føler mange sig uretfærdigt behandlet. Jeg har overvejet at få en second opinion på min stil, men hvor ... -
Oversættelse
ForumindlægHey. Jeg sidder med en oversættelse jeg døjer lidt med. Det drejer sig om denne sætning: Der er stadig walisere, skotter og irere, der taler et keltisk sprog, ligesom det der taltes af de keltiske stammer, der levede på de britiske øer for to tusinde år siden. Indtil videre har jeg skrevet dette:... -
Jura
ForumindlægHej! Jeg beklager hvis jeg stiller spørgsmålet under en forkert kategori, men jeg kunne umiddelbart ikke finde en kategori der passede bedre. Sagen er den, at jeg starter på Jura på KU om et par uger. Jeg kommer direkte fra gymnasiet og er derfor grøn når det gælder læseteknikker på uni. Er d... -
Hvorfor "of-genetiv" her?
ForumindlægHej, der er noget der undrer mig vedr. engelsk genetiv: Jeg mener at vide, at der engang var et program på MTV, som hed "Life of Ryan" eller noget i den stil. (det også ligemeget) Men siden Ryan er en person, burde det så ikke hedde Ryan's life - for det betyder vel det samme? H... -
Kan jeg klage over min årskarakter hvis jeg har fået en meget højere eksamenskarakter
ForumindlægJeg har fået en årskarakter på 7 i skriftlig dansk men har altid følt at mine afleveringer var bedre end det. Uanset hvor meget jeg har spurgt min dansklærer om hvad jeg kan gøre og så faktisk gøre det er der tilsyneladende altid noget nyt. Til eksamen (som er den første stil der ikke er blevet v... -
Nutid/datid
ForumindlægHej. Jeg har et problem, når jeg skriver engelsk. Jeg kommer ofte til at blande nutid og datid sammen. Jeg er i gang med at skrive en stil om bedsteforældre .Her er der et eksempel, men ved ikke hvordan jeg ellers skal skrive det: My mothers father is my grandfather, and he is the only one of my... -
Hvordan?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til dansk skr. eksame. Jeg vælger altid at anlysere en lit. artikel, men får ikke ret høj karakter, da min lærer synes at strukturen i stilen er ikke god. Hvordan kan man skrive en god lit artikel med en god strukturformel?? Det jeg plejer at gøre er, at jeg går disse ... -
"Glæden ved at løbe"
ForumindlægNu har vi fået stillet den opgave, at skulle skrive et essay om glæden ved et eller andet. Jeg har endvidere valgt at skrive om "Glæden ved at løbe", hvilket skyldes at løbe kan ses som et symbol for at leve, og således har jeg tænkt mig at komme ind på en spændende diskussion omkring f... -
rette rette rette haster
Forumindlægnogle der ville rette It is a crime article about capital punishment It tells a lot of who wide support for a death penalty, it is supported at 38 out of 50 states in USA allow capital punishment one of the state are Texas, and Texas still want the capital punishment, Texas convicted prisoners ... -
Hjælp til lille eng. oversættelse
ForumindlægOversættelse om modalverberne: 1.Your mother says that you shall clean a room. 1.Din mor siger at du skal gøre rent på værelset. 2.I will not that you come this evening. 2. Jeg vil ikke have at du kommer i aften. 3.He must do it on this way if he would solve the problem the father said. 3.Han sku... -
Oversættelse
ForumindlægHey! Har en lille oversættelse. Nogen der gider glo den igennem? :) Tak!Dansk:Den mest sandsynlige udgang på helle denne affære bliver nok, at politiet undlader at rejse sigtelse mod ham. Sagen er ganske vist stadig aktuel, men i virkeligheden er der bogstavelig talt ingen beviser, de kan fremfør... -
Rettelse af en tekst
ForumindlægHej folkæns har fået en opgave af min lære , som jeg skal rette, men synes den er svær kan i jælpe mig (: her er den Fra første dag fik jeg lov til at rører ved tingene. Jeg måtte låne et camera og tage billeder, fordi jeg behandlede det hele forsigtig nok. Jeg skulle bare ligge det tilbage, når ... -
Hvilken uddannelse = $$$ ?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse videre her efter sommer på en lang videregående uddannelse, men der er ansøgningsfrist d. 5. juli de fleste steder og jeg har stadig ikke besluttet mig. Men jeg har øjnene åbne for et par stykker. Det skal siges at jeg ikke har nogen speciel interesse for nogle af fagene, m... -
Engelsk grammatik
Forumindlæg1.Many girls (is/are) not interested in soccer 2.My old mother still (live/lives) in Vejle 3.He (don’t/doesn’t) know which answer (is/are) correct 4.You often (say/says) something that I (don’t/doesn’t) mean 5.The Johnsons next door (is/are) noisy people. 6.The teacher, not his pupils (was/were) ... -
Das Modell
ForumindlægDas Modell - Modellen Sie ist ein Modell und sie sieht gut aus = Hun er en model og ser godt du Ich nehm sie heut gerne mit zu mir nach Haus = Jeg ville godt tage hende med hjem i dag Sie wirkt so kühl an sie kommt niemand ran = Hun virker så rolig, og ingen kommer i nærheden af hende Doch... -
Hjælp til en lille oversættelse
ForumindlægHej Er denne oversættelse korrekt?: Dansk: To uger efter at flyet var blevet skudt ned, var kaptajnen og hans besætning stadig meldt savnet. Et fly, der havde fløjet den samme rute, havde bemærket, at et område på et par kvadratkilometer af den burmesiske jungle, omtrent halvvejs mellem I... -
kort oversættelse
ForumindlægHej, jeg har oversat en kort tekst fra dansk til engelsk som del af en aflevering, og jeg kunne godt tænke mig at få den rettet, hvis der altså er en der gider :) Mvh Jakob. I 1970'erne fandt en amerikansk læge ud af, at man kunne hjælpe syge ved hjælp af latter. Dengang mente mange, at det v... -
På, ved, under osv.
ForumindlægHar nogle små ting i min tekstoversættelse, jeg er i tvivl om. Håber i vil se på dem alle (: Ellers - lidt hjælp er bedre end ingen! 1 På skrivebordet = En el escritorio? 2 Ved bordet er to stole = Por el escritorio es (eller 'está') dos sillas? 3 Overfor bordet = Frente de la escritorio... -
Min indledning til studentereksamenen i Dansk A
ForumindlægHej forum! Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres tanker omkring min indledning til dette års studentereksamen. Jeg skrev essayet omkring computerspil og dannelse. Indledningen kommer her: Stilheden bliver afbrudt af en lille, næsten uhørlig, lyd. ”Klik”. Kort tid efter kommer den... -
grammatik
ForumindlægHar lavet nogle opgaver.. men tror der er et par fejl. håber der er nogen der kan hjælpe med at rette mine fejl. Omskriv sætninger til nægtende sætninger vha do- omskrivning: 1) I gave him my word. - I did'nt give him my world. 2) She likes him - She does not like him 3) People behave diffe...
