Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19461 til 19480 af 22257
-
Er I enige med mig?
Forumindlæg1. Bilerne skal ud af byen. Imod. 2. Den fri abort skal afskaffes. For. 3. Alle over 15 år skal have stemmeret. Imod. 4. Der bør indføres dødsstraf i Danmark. For. 5. Homoseksuelle skal have lov til at adoptere. Imod. 6. Den kriminelle lavalder bør sættes ned til 12 år. For. 7. Skoleelever skal h... -
Hjælp til procent
ForumindlægI Vesttyskland køber Jørgen et lille TV for 425 D-mark. Kursen på D-mark er 348. Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? 1 kr. = 348 : 100 = 3,48 D-mark 3,48 x 425 = 1479 kr. I Danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgen sparet i forhold til den danske... -
Syre-basereaktioner
ForumindlægHej derude Jeg har fået stillet følgende opgave, hvoraf jeg har løst a, b og c. Jeg har lidt svært ved at løse d. Håber i kan hjælpe :) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- i en 0,0500M vandig opløsning af methansyre... -
Fusionsprocesser
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke hvordan jeg skal opstille kernereaktioner i a) Mange tak på forhånd! -
Haster
Forumindlæga) Kanten af et bassin har cylinderform, mens bundens form er parabelformet. De lodrette sider er 1,0 m, bassinet i midten er 3,0 m og bassinet er 20,0 meter i diameteren. * Hvor dybt er bassinet 2,0 m fra kanten? * En person måler 1,6 m fra hals og ned. Hvor lant ude kan denne person bunde? ... -
Gratis mode
Forumindlæghej jeg vil bare lige fortælle om en hjemme side, hvor man kan optjene point, og købe ting for det ! Og sygt nok, det er helt GRATIS .. Man kan få nogle utrolig skønne ting, såsom tasker, gavekort,armbånd, halskæder osv .. (: Der er Stort udvælg. Det eneste DU skal gøre, er oprette en profil? ogs... -
Hvordan findes a og b?
ForumindlægHvordan findes a og b i den her opgave? billede vedlagt -
er ****** sur!!
ForumindlægHvordan kan det være at vores historielærer giver os op til 20 siders historie for? Jeg kan jo overhovedet ikke følge med i historie!! Hun brokker sig altid over at jeg ikke siger noget i timerne, men så kan hun da fand** også tage hensyn til os andre! største delen bruger deres computer til at... -
Analyse af "Er lyset for de lærde blot"
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal til at skrive opgave i pædagogik (ja, ved godt at dette ikke er forum for pæd.) og jeg kunne virkelig godt bruge en analyse af "Er lyset for de lærde blot" af N.F.S. Grundtvig, da jeg skal bruge denne salme i min opgave. Er der nogen der ligger inde med den elle... -
Mængdeberegningsopgaver - opgave 1
ForumindlægHej. Jeg sidder midt i en kemi aflevering og er virkelig ude at skide, allerede ved opgave 1. Den har følgende formulering (hvad der står i "normal" skrift er min besvarelse, når der står _ foran et tal, betyder det self. nedløftet i): Opgave 1. 100mL AgNO3 0,12M blandes med 150m... -
Wh til W
ForumindlægHej, jeg er gået lidt i stå i en ellers simpel opgave, da udsagnet Wh forvirrer mig. Jeg har aflæst på en energimåler at den har brugt 28 Wh, og det vil jeg gerne have i watt. er det så bare 28*60*60? Spørgsmål 2, beregner en energimåler også ud fra hvor mange sekunder man målte i? Etilfø... -
Funktionsforkskrift
ForumindlægEn HH-elev, der har job på en tankstation, får ugeløn efter følgende tarif: Grundløn: 0 kr. Arbejdstid: 0 – 10 timer: 40 kr. i timen Arbejdstid: over 10 timer: 60 kr. i timen (Skal forstås således: For de første 10 timer om ugen: 40 kr. i timen. For timer derudover: 60 kr. i t... -
Trigonometrisk Grundligning og ligning med num. værdi
ForumindlægJeg har glemt alt om hvordan man løser den slags opgaver... 1. Opgave lyder: Sin(t)=0.34 i intervallet [0;2pi] - det er garanteret simpelt har bare glemt det og synes ikke lige jeg kunne finde noget om det. 2. opgave I 3x-1 I = 4 - ligning med nummerisk værdi. så endnu en gang kunne lidt forkla... -
aktuel koncentration
Forumindlæghej har fået en underlig opgave for Opgave 11. En opløsning af Fe2(SO4)3 indeholder 40 masseprocent af saltet. Massefylden er 1,45 g/ml Beregn [Fe3+] i opløsningen forstår den bare ikke -
engelsk på A-niveau
Forumindlæghej jeg går i 2.g og har nu engelsk på B-niveau, jeg har overvejet at opgradere det til A-niveau næste år . Er der nogen som har det der kan fortælle hvordan det er m.m ??? -
differentiering
ForumindlægHej. Er der nogen kan kan svare mig på hvordan jeg differentiere denne her? O(x) = 0,2x + 100 + 30Sin(0,006x) -
Opgaver med normalitet
ForumindlægHej, jeg har svært ved at forstå hvordan man generelt løser opgaver med normalitet. Nogen der kan hjælpe mig med følgende?: Normaliteten af en opløsning fremstillet ved at opløse 75,0 g citronsyre (trivalent-syre- molvægt 192,14 g) i 250 ml vand er ..... mvh -
Gitterligningen
ForumindlægGoddag. Jeg har fået spørgsmålet: "Forklar hvordan i benytter gitterligningen til, at beregne de ting der skal beregens." Har ikke helt fattet gitterligningen, og ville hører om der var nogen der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål. -
Differentalregning - Finde monotoniintervaller
ForumindlægHej, lige et andet spørgsmål. Jeg har prøvet at løse den vedhæftede opgave ved at først differensere, regne f(x)=0 og derefter tegne en graf. Derfra ved jeg ikke hvad jeg skal gøre? Min fremgangsmåde kan ses i #svar 1. -
diskrimination i 90'erne
ForumindlægHej, Hvordan argumenterer man for at det i 90'erne var tabu at snakke om race-diskrimination ?
