Søgning på: fysikabbogen 2. Resultater: 19501 til 19520 af 176327
-
FSA maj 2010 Matematiks problemregning!
ForumindlægHar brug for noget hjælp til en forklaring af dette: Jeg skal forklare et tilfældigt lag i en pyramide med centicubes. 1. lag = 1 cube. 2. lag = 9 cubes. 3. lag = 25 cubes. 4. lag = 47 cubes. osv. håber i forstår hvordan den er opbygget, alle lag er kvadratiske. jeg bruger denne ligning til at ... -
Lidt repetition
ForumindlægOpgave 1 En funktion f er givet ved forskriften f(x)=In(2x-6) Bestem definitionsmængden for funktionen f Man kan ikke tage Ln af 0 eller et negativt tal. f(x), værdimængden må altså ikke være 0 0=Ln(2x-6) e0=eLn(2x-6) 1=2x-6 1+6=2x-6+6 7=2x 7/2=2x/2 x=3,5 x skal altså være større end ... -
Matematik 12 ligninger med 12 ubekendte
ForumindlægLige et spørgsmål er det overhovedet muligt at kunne få nogle reelle tal ud af de her ligninger for jeg står nu med i alt 12 ligninger med 12 ubekendet de lyder følgende: xD = xC xA = xB a2 = -a1 YA = a1 xA + b1 602 = ( xA - 80)2 + ( yA - 80)2 YB = a2 xB+ b2 ∧ 602 602 = ( xB - 8... -
differenskvotienten
ForumindlægHvordan finder man differenskvotienten af f(x ) = 3x^2 + 5x - 23? Tak -
Radioaktivitet
ForumindlægHej Kan jeg få hjælp til opg. 2 Har vedhæftet et billed af opg. På forhånd tak. -
ligning
ForumindlægHey..Har en 3. gradsligning der lyder som følger:5x^3 = 2x^2 <=> 5x^3 - 2x^2 = 0Jeg har så faktoriseret den, og løst den, og kommet til de 2 løsningsmængder: {0 , -2}.Her kommer mit spørgsmål så. Burde en 3. gradsligning ikke have 3 løsninger?? Og jeg kan bare ikke finde den sidst.. Nogle d... -
Ulighed
ForumindlægHej studieportalen. Hvordan løser man uligheden -x^2+6x-5>0 -
Bestemmelse af andengradspolynomium
ForumindlægJeg skal i en opgave bestemme et andengradspolynomium x^2+px+q med røddernex1 = 2 og x2= 3x1 = -2 og x2= 3x1 = -2 og x2= -3Altså når der er to rødder betyder det at diskriminanten er større end 0, men ved ikke om jeg kan bruge dette til noget.Er der nogen, som har nogle gode tip til at komme vid... -
Isolering
ForumindlægPlz hjælp med at isolere x800 mL = (1600/x) + 2pi * x^2 -
Lignigsløsning
ForumindlægHvordan isolerer jeg x i denne ligning?? 2ax0(x-x0)+ ax0^2=0 -
hjælp med at reducer
Forumindlægreducer udtrykket (x-y)2+3y(x-3y)-x(y+x) -
1.20 isoler r2
Forumindlægisoler r2 P = l*(k*d)^2 divideret med 12c -
Ligning
ForumindlægLøs ligning: 5(-6x+5)-2(-5x-4)=-3(-5x-6) -
Definitionsmængde og værdimængde?
ForumindlægHej! Jeg beder jer desperat om at forklare mig de to begreber: definitionsmænge og værdimænge, og hvordan man "udregner" eller finder dem. Og hvad betyder de forskellige firkantede parenteser? Fx.: [3;-2] [3;-2[ ]3;2] ]3;2[ Jeg håber I kan forklare mig det :) For jeg har... -
formler og ligninger
ForumindlægHvordan regner jeg det ud 14x - 5(4x -2) = og 5(1/2x + 1/3x) = -
Hvilke af tallene er løsningen til uligheden
ForumindlægHvilke af tallene -2,-1,0,1,2,3 er løsningen til uligheden4x-2>4 -
tal minus brøk
ForumindlægHvordan udregner man: "tal minus brøk" f.eks. (2-(2/7)) -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
hurtig hjælp
ForumindlægHej jeg sidder pas i opgave 2 og 3 i denne opgave som jeg har vedhæftet -
Matematik
ForumindlægHvilken af de fem grupper står for ca. 24% af affaldsprudoktionen Er det ikke gruppe 2
