Søgning på: idræt b eksamen. Resultater: 19541 til 19560 af 113953
-
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
Valg af uni hvis man skal læse medicin, psykologi eller odontologi
ForumindlægHej alle derude :) Står som mange andre i den situation, at jeg skal søge en videregående uddannelse. Min 1. prioritet er medicin, min 2. psykologi og min 3. odontologi. Er der nogen medicin, psykologi eller odontologi studerende derude som kan fortælle fordele og ulemper ved de universiteter ... -
Gennemsnitsudregning
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået det korrekt - hvordan ma udregner snittet. Jeg har prøvet at fylde ind i skemaet med de forskellige 'vægtninger' (jeg brugte skemaet fra Solrøds hjemmeside (stx)). Når jeg så sammenligner med egne udregninger, hvor jeg også medtager de forsk... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Har brug for hjælp.
Forumindlæg11.Hvad er en ligning? 5 Forklar med almindeligt sprog, hvilken sammenhæng formlerne beskriver. 5.a1 Areal=pi*r*r 5.a2 a/b+c/b=(a+c)/b 5.b a/b+c/d=(a*d+c*b)/b*d 5.b2 a*b/c=(a*b)/c 5.c a/b*c/d=(a*c)/(b*d) 5.c2 a:b/c=a*c/b 5.d a+a=2a 5.d2 a*a=a^2 5.e a+b=b+a 5.e2 a*b=b*a 5.f a(b+c)... -
Reducér
ForumindlægJeg har prøvet at reducére udtrykket men jeg er slet ikke sikker hvis i lige ville hjælpe mig med den. (a-b)^2+2*b(a-b) a^2+b^2-2*ab+2*ab-2*b^2 a^2+b^2-2*b^2 a^2-b^2 -
Oversættelse, dansk->tysk, skal bruges til mundtlig "prøve-prøve" => Haster
ForumindlægHej!Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen, der ville afsætte lidt tid til at rette min oversættelse.Det skal helst ikke rettes til nogle alt for komplicerede rettelser, da jeg skal kunne det udenad (skal til mundtlig "prøve-prøve"), dog gerne, så det lyder godt.På dansk:Mit te... -
Differentiation af potensfunktion
ForumindlægHvordan differentierer man en potensfunktion? f(x)=b•xa ? -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Vandløbsøkologi
ForumindlægHej alle :) Jeg kæmper med et spørgsmål til eksamen. Det handler om vandløbsøkologi. Håber i kan hjælpe mig :) 1. Opdele vandløbet i strækninger og fortælle, hvilke abiotiske forhold og hvilket dyreliv, der er karakteristiske for de forskellige strækninger. 2. Give eksempler på dyrs tilpasninge... -
3 små opgaver
ForumindlægHej! er der ikke nogen som kan hjælpe mig med opgave 9, 10 og 12.I opgave 9 har jeg fået det spørgsmål til 0 og det andet til 8. De to andre ved jeg ikke hvordan jeg skal lave.ER DER NOGEN DER VED DET:-)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-8.pdf -
Uden hjælpemidler
ForumindlægDet er angående opgave 11. Hvordan har i løst den. Har virkelig brugt tid på den, men kommer ingen vegne. Håver nogen vil vise mig hvordan den løses. På forhånd tak!Kan findes her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-4_UDEN.pdf -
Middelsummer
ForumindlægDer er en sidste opgave, hvor jeg har brug for hjælp. Resten kan jeg forhåbentlig løse selv. Den er lidt speciel, så jeg har vedhæftet en scanning af den. Det er nok den, som jeg har sværest ved at løse, og derfor er den nok vigtigst. Alt hjælp er igen meget velkommen. Det vil stille mig væsentli... -
Vektorer
ForumindlægHej jeg skal til eksam på mandag om vektorer. men jeg forstår ikke lige, hvad er forskel mellem vektorer og analytik geometri i planen og vektorer og analytisk geometri i rummet? jeg skal redegøre for skalarprodukter egenskaber og anvendelser i rummet og i planen. pft Michelle -
kan det virkelig passe?
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål. a(a-b)+b(a+b) det har jeg fået til = 0 Kan det passe ?? -
Betingede sandsynlighed
ForumindlægHejsa, Hvordan bruger man formlen: P(B | C) = P(B ∩ C) / P(B) når B og C er disjunkte ? Eks. B=(vi trækker et es} og C={vi trækker en sort konge} da vil (B ∩ C) = Ø på forhånd tak ! -
Vektor som er vinkelret
ForumindlægHej alle sammen.. Der er en opgave jeg er blevet i tvivl om den lyder: 2 vektorer er givet ved a = (3,-2), b vektor (t,1)og c vektor (-4,t). a) bestem t så a+b vektoren er vinkelret på c vektoren. Forslag: Når 2 vektorer i det tilfælde a+b og c vektoren er vinkelret gælder der følgende; x1*x2+y... -
reducer..
ForumindlægSå blev de vist sat rigtigt på plads.. 1. 3/a-b - 7/a+b 2. x+x/x-y + y/x+yHelp.. :)tak -
andengradspolynomie?
ForumindlægHvad betyder b og c i et andengradspolynomie for grafen?? -
ERFARING MODTAGES MED TAK!
ForumindlægHej jeg skal op i historie på mandag og min lærer har ikke informeret mig særlig meget om eksamenformen, vi har 24 timers forberedelse.. jeg er ret forvirret når jeg læser her, at man skal ha problemformulering + problemstillinger osv. 1. vil det sige, at I har lavet nærmest en synopsis - altså...
