Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19641 til 19660 af 32803
-
3g's opgaver
ForumindlægHvordan er det gået med 3g's(og 2hf's for den sags skyld) opgaverne i det danske land? Selv fik jeg 10 i engelsk om Hamlet -
Hjælp...!!!
ForumindlægHej...Har den her opg. jeg ikke kan finde ud af (opg 3045 i eksmensopgaver mat linje 1.årigt forløb til A-niveau)Har den har motorvejsbro også er brokonstruktionen indtegnet i et koordinatsystem. Hvor hoved kablet går fra A gennem B til C som er funktionen f.f er løsningen til en differentiallign... -
Videregående uddannelse
ForumindlægHej Jeg skal søge ind på en videregående uddannelse næste år, og overvejer derfor allerede nu mulighederne... På gymnasiet har jeg haft matematik og samfundsfag på A-niveau, og kan også rigtig godt lide disse fag, hvorfor jeg gerne vil tage mig en uddannelse, hvori der indgår noget matemati... -
hjælp til en kemiopgave søges
ForumindlægHej vi høre om der nogle der kan hjælpe med en opg i bogen "kemi 2000 A-niveau 2" af Helge Mygind. Det drejer sig om opg. 73.opgaven lyder:vi skal se på forsæbningen af eddikesyreethylesterCH3COOCH2CH3 +OH- > CH3COO- + CH3CH2OHMan laver et forsøg, hvor begyndelseskoncentrationerne af... -
Heterogen ligevægt opg. 82
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en opgave fra kemibogen "kemi 2000, A-niveau 1" af Helge Mygind, som jeg ikke kan få til at passe.Det er opgave 82, hvor der står:"Anvend opløselighedsproduktet for sølvchromat (Ag2CrO4) til at beregne stoffets opløselighed i vand ved 25 grader celcius. Er Søl... -
Problemformulering, vi kan ikke lige få den formuleret... (Historie/Fysik)
ForumindlægOkay, nu ligger landet sådan at vi skal skrive AT10 og det skal jo være et tværfagligt forløb og vi har valgt Historie (på A-Niveau) og Fysik på henholdsvis (B- og C-Niveau).. Som emne har vi valgt: Rumkapløbet til og med Armstrongs landing. Emnet har vi fået godkendt af vores vejledere, men vi s... -
3 højniveaufag - ja tak!!
ForumindlægJeg går i 2. g, matematisk gymnasium, o har netop indleveret mit valgfagsskema for tredje g. Jeg har valgt 3 højniveaufag: mat, fys og tysk. Nu er jeg imidlertid blevet kaldt på kontoret og bedt om at vælge enten tysk eller fysik fra, det skolen ellers ikke kan får skemaerne til at passe. Jeg har... -
Rabarbersaft og Nonoxal
ForumindlægJeg er i gang med følgende opgavesæt og har problemer med delopgave d og e, som jeg meget gerne vil have nogle hints til. Skriftlig Kemi A-niveau fra sættet Studentereksamen vejledende opgavesæt nr. 1. Maj 2007. Sættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/E... -
rumfang i integralregning
ForumindlægHejJeg lidt problemer med at finde den korrekte formel til at finde rumfanget til nedenstående opgave: (opg. 3042 i eksamensopgaver 1-årigt a niveau)f(x)= sqr(9-(9/25)x^2)Beregn den eksakte værdi af rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når den skraverede punktmængde drejes 360 grad... -
skriftlig dansk
ForumindlægHej.. Jeg er 2 hf er og jeg vil gerne vide mere om hvordan jeg kan være mere end bestået på dansk A niveau..Min lærer har opfodret mig til at lave den analyserende del( opgavetypen er den samme til eksamen bare med et andet emne) så den tager jeg, men da opgavetyperne er det samme, er det så en ... -
Vektorer opg.2007 og 2009
ForumindlægHeyJeg har ret mange problemer med nedenstående opgaver. Det kunne være rart hvis nogle vil hjælpe mig lidt.Opg 2.007 i 1 årigt a-niveau: Om to vektorer, vektor a og vektor b, gælder at LÆngden af vektor a=3 , længden af vektor b=5 og vinklen(vektor a,vektor b)=60. Beregn Længden af vektora - vek... -
Opgave 15 i eksamenssæt A
ForumindlægHej. Jeg har siddet og kigget på eksamenssættet på A niveau, og jeg synes man kan misforstå opgave 15. De fleste fra min klasse har forstået den som om det samlede areal af punktmængderne forbliver det samme uanset k's værdi. Men den kan vel også forståes som at arealerne af punktmængderne er... -
Den molare konduktivitet ved uendelig fortynding
ForumindlægHej,\n\nJeg har lidt problemer med nedenstående opgave:\n\n"Beregn 'lambda^0'(HgCl2) på grundlag af tabelværdierne"\n\n'lambda^0' = den molare konduktivitet v. uendelig fortynding.\n\nTabelværdier ( alle i enheden ('lambda^0')/(S*cm^2*mol^-1) ):\n\nNaCl: 126\nNaN... -
Rumgeometri - hjælp
ForumindlægGodaften.. Jeg sidder med opgave 3.106 i MAT A-niveau 3-årig forløb.Jeg har en kugle K og en plan alpha i rummet. Kuglen har centrum i punktet C og punktet P er projektionen af C på alpha. Planen skærer kuglen i en cirkel c.I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne:K : x^2+y^2+z^2-4x-... -
2.034, på bar bund
ForumindlægYo Folks!Selvom jeg altid har fået afvide, at vektorregning er noget af det nemmeste A-niveau matematik, har jeg aldrig formået at lære det. Så det er med største respekt og ydmygelse, at jeg beder om hjælp og evt. forklaring af følgende opgave:I et koordinatsystem i rummet er to linier l og m gi... -
Optimering af trapez
ForumindlægHeyFølgende opgave er fra "Eksamensopgaver i matematik", 3-årigt forløb A-niveau (opg 5.036)En tagrende skal fremstilles af en 60 cm bred, rektangulær blikplade, således at tagrendens to skrå sider er 15 cm og bunden 30 cm. De to bundvinkler (vinklerne mellem de 15 cm lange sider og den... -
Vektorer - projektion
ForumindlægHey allesammen...sidder og bøvler lidt med opgave 3.064 til a-niveau... den lyder:Der oplyses om vektorne a og b at: længderne /a/=2 /b/=5 og at skalarproduktet a*b=7 vinklen mellem a og b er udregnet til v=45,57 /a+b/ er udregnet til at /a+b/=7Nu kommer mit problem...projektioenen af vektor a på... -
Vektorproblemer
ForumindlægYo Folks ! Sidder lige midt i lidt eksamenstræning, og har problemer med følgende opgave:Om to vektorer a og b gælder, at|a|=7, |b|=3, a *(prik) b = 2Beregn længden af projektionen af a på bHer har jeg gjort således:|a * b| = |a|^2 * |b|^2 = 7^2 * 3^2 = 49 * 9 = 441dvs. |a * b| = 21længden af pro... -
Kemi B Niveau suppleringskursus - Pensum spørgsmål
ForumindlægHejsa kære fellow forumbrugere jeg er tilmeldt et suppleringskursus til Kemi-B niveau over sommeren, da jeg blev velsignet med optagelse på medicinstudiet på syddansk universitet, bliver jeg nød til at opdatere mit kemi. Det ville jo være ganske katastrofalt hvis jeg ikke bestod kemi-kurset så se... -
Matematik A?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, og jeg er kommet lidt i tvivl mht. hvad jeg skal vælge. Valget står umiddelbart mellem enten matematik på A-niveau og naturgeografi på B-niveau. Jeg er ret god til matematik, hvis jeg selv skulle sige det he he :), men min generelle holdning til naturv...
