Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19661 til 19680 af 26896
-
HJÆLP(!) Til eksamensspørgsmål - Arealberegning ved hjælp af vektorer
ForumindlægGodaften til jer alle. Jeg søger et par kloge hoveder, som kunne give mig et par råd. Jeg arbejder på mine mundtlige eksamensspørgsmål til Stx prøven i Mat A. Jeg har et spørgsmål som lyder: "Der ønskes en redegørelse for arealberegning ved hjælp af vektorer" Jeg er klar over, at jeg sk... -
Matematik
ForumindlægHej er der nogen som kan forklare mig dette bevis ? For alle naturlige tal n gælder q(n):1+2+3+...+n=(1/2)n(n+1). helst trin fra trin og hvor det er sådan -
HASTER ! Eksamen
ForumindlægHvad er forskellen mellem feltlinier og magnetfelt? Hvad er det vi påviser når vi på glasplade putter jernspåner på en magnetstang? -
Hjælppp! titlerne til Kemi-eksamsspørgsmål
ForumindlægHej, jeg har lige fået mine titler på kemi-eksamsspørgsmål, og hvad skal jeg gør ud over at læse titlerne. Please give me some good ideas, i m lost :(.... Nogen siger at jeg skal lave disposition over titlerne, men hvordan? Jeg kender jo ikke spørgsmålene, please helpppp :( -
Elektrisk kredsløb- Beregning af alle strømstyrker og spændingsforskelle.
ForumindlægHey alle :) jeg har vedhæftet en lille fil der indeholder opgaven der volder lidt probs. Mit spg går i virkeligheden på om hvorvidt spændingen over pæren med R = 50 Ohm har U=9 V eller om man først bliver nødsaget til at udregne den samlede strømstyrke der går igennem parallelkoblingen og derefte... -
Figurer biologi
ForumindlægJeg har fået nogle figurer og er meget i tvivl om 2 af dem som jeg har vedhæftet. Emnet er blodtyper og jeg håber der er nogle der kan hjælpe og give et bud på hvad de viser.. -
Klage over eksame
ForumindlægHej folkens, Jeg har idag været oppe i Matematik B Mundtlig eksamen. Jeg trak dette spørgsmål: 7. Vækstmodeller. Gør rede for, hvad der karakteriserer vækstmodellerne lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Du skal bl.a. komme ind på regneforskrifter for de tre typer. Jeg synes selv... -
Cirklensligning
ForumindlægHej, er der nogle, som vil være søde at give hints til at løse nedstående opgaver? Tak på forhånd! -
Genetisk sygdomme
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den her billedet. Det vil være en stor hjælp. -
"Nukleotid excision" og "homolog/non-homolog rekombination"
ForumindlægEr "Nukletid excision" og "homolog/non-homolog rekombination" det samme ? Har fået til opgave at beskrive "nukleotid excision" 2. sem med. -
Bestem ligning for parallel linje
Forumindlæg"En linje l går gennem punktet A ( 4, -5 ) og er parallel med linje m, der er givet ved m : 3x + 4y - 5 = 0 Bestem en ligning for linjen l" Hvordan løser jeg denne? Jeg kan godt finde de korrekte formler - men bare ikke benytte dem korrekt :-( -
Middelsummer
ForumindlægDer er en sidste opgave, hvor jeg har brug for hjælp. Resten kan jeg forhåbentlig løse selv. Den er lidt speciel, så jeg har vedhæftet en scanning af den. Det er nok den, som jeg har sværest ved at løse, og derfor er den nok vigtigst. Alt hjælp er igen meget velkommen. Det vil stille mig væsentli... -
Haster!!!!
Forumindlægheej folkens.. Håber I alle har haft en god sommer.. har lige svært ved nogen opgaver, håber I er friske på at hjælpe.. 1. differentier funktionen f(x)= x+1 / e^x 2. bestem ekstakt en ligning for tangenten til grafen for funktionen f(x)= x^2 * e^x i punktet (1,f(1)) -
Springes bindingerne i Saltsyre i en vandig opløsning ikke altid?
ForumindlægJeg gør lige opmærksom på at jeg er ny udi at begå mig med at udregne tilvækster i Gibbs energi JEg har kastet mig over hydrogenchlorid i vand Ved ca. 25 grader som det ses af vedhæftede får jeg en lille molar tilvækst i Gibbs energi på 0,4 kJ/mol Som jeg har forstået det så vil reaktionen ik... -
integral ??
ForumindlægHej, denne opgave irriterer mig utrolig meget. Jeg har siddet længe, men kunne ikke komme nogle vegne :-( funktionen: (4/6x+3)dx, x>0 Jeg fik den til: (2/3)*ln(6x+3)+k, men facit siger at den er: (2/3)*ln(2x+1)+k PÅ forhånd tak :D -
Log og ln
ForumindlægHej jeg er lige i tvivl om to matematik opgaver. Forklar, hvordan log og ln er defineret som omvendte funktioner til to eksponentialfunktioner. Beskriv nogle af egenskaberne ved log og ln. -
Den syvende himmel
ForumindlægHej alle sammen Sidder her med denne engelsk opgave om kærlighed Men hvordan siger man den syvende himmel på engelsk - When you’re falling in love, are you floating on a pink sky, and you are in the ......... På forhånd tak :) -
Finde x i andengradsligning.
ForumindlægJeg har en andengradsligning som hedder f(x)=-0.044x2+1.333x c er tidligere beregnet til 0, så den tager jeg ikke med i ligningen. Jeg bruger mathcad og har brugt solve,x for at finde de to x-værdier og de er korrekte. Men det er ikke tilladt kun at bruge solve funktionen. Så for at regne det se... -
Beregning af opdrift på skib
ForumindlægEt skib har form som en kasse uden låg og vejer 20.000 ton. Skibet er 120 m langt og m bredt. a. Hvor stor er vandets opdrift på skibet? b. hvilken dybgang har skibet i ferskvand med densiteten 1000 kg/m^3 og i saltvand med densiteten 1026 kg/m^3 Nogle der har forslag til hvordan den kan løses? -
StamtræBlodtype-Spørgsmål
ForumindlægHej alle, jeg har biologi på B niveau og har fået nogle spørgsmål som jeg har svært ved at besvare, primært fordi jeg har været væk grundet rejse da læreren har gennemgået teorien. Håber et venligt sjæl kan være behjælpelig Opgave 2) Farmor og farfar er A+, som deres 7 børn osse er. Moren har ...
