Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19681 til 19700 af 70317
-
Patentbeskyttelse af medicinalprodukter?
ForumindlægHej alle!Er der nogen derude der ved hvor lang tid et produkt, fremstillet af fx Lundbeck, er patentbeskyttet? Jeg mener selv at kunne huske at det er 12 år, men er ikke helt sikker.På forhånd tak! -
Beregning af nitritkoncentration ved spektrofotometri
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal beregne antal mg nitrit per kilo grøntsag og antal mg nitrit per liter vand, og har lavet følgende beregninger: For drikkevand: n = c · v n = 5,8 · 10-6 mol/L · 0,05 L = 2,9 ·10-7 mol Dernæst kan massen findes ved denne lign... -
diffentialregning
Forumindlæghej håber der er nogle der kan hjælpe mig med at finde f ' (x) af denne funktion. f(x) = 20 + 150in(8t + 1) håber nogle kan hjælpe -
Omskrivning af enheder
ForumindlægHvordan omskriver jeg noget fra m3 til ml. Altså jeg har 0,014752 m3 at noget stof - hvormange ml er det? Tak. -
H2O i vesterhavet
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til en opgave om vandmolekyler.Opgaven lyder således:Har en liter deminiraliseret H2O hvor alle molekylerne bliver mærket med et rødt kryds på ryggen. Så hælder man den liter ud i vesterhavet, og rører rundt. Hvor mange vandmolekyler med rødt kryds på ryggen får man med op... -
lille ligning
ForumindlægHvordan ville I løse ligningen: 3x-(4+5x) = 6-2xJeg får x til 0, men det går bare ikke op, når jeg indsætter x=0. Håber en kan hjælpe? -
Atomer - Kalium
ForumindlægHey, nogen som kan hjælpe mig? (: Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium. Massen for et kaliumatom = 39,10u I naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af hen... -
En proton, en neutron og en elektrons masse hver for sig.
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken masse en proton, en neutron og en elektron har? (Hver fo sig) På forhånd tak :-) -
Decimaltal
ForumindlægEksempler på decimaltal? -
Bølger-lyd
ForumindlægHåber at der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har glemt hvordan jeg isolere I ud fra denne formel.. I får lige opgaven..., Hvordan bruger man formlen for Lydstyrke til at beregne lydintensiteten hvis man kender lydstyrken? Mine angivet værdi er: L= 80 dcb -
Matematik
ForumindlægHej En opg lyder sådan her: Hvor mange procent udgør 3 kr af 50 kr, hvordan kan jeg gøre det? En anden opg. Beregn værdien af hvert af udtrykkende når x = -4 x + 5= 2x -2 = 16 + 2 x= Og hvordan kan jeg regne 8 2/5 + 3 1/2 ud Tak -
Værdien af potensfunktioner
ForumindlægHej alle Jeg har fået til opgave at angive værdien for nogle potensfunktioner. En af disse funktioner lyder fx: y=10x^(4,5) Jeg håber, der er nogen, der kan hælpe mig med at forstå opgaven, og hvordan jeg skal løse den. -
Bølgelængde - HJÆLP!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for er virkelig kørt død. Opgaven er følgende: Et gitter har 200 streger pr. mm. a) Bestem gitterkonstanten Rødt laserlys bliver sendt gennem gitteret hvorved der dannes et interferensmønster på den anden side af gitteret. Afbøjningsvinklen til 1. ordens lyspletten må... -
Lineær vækst
ForumindlægI en prognose fra 2002 regner man med, at flytrafikken over Europa vokser lineært fra 11,9 millioner flyvninger i 2012 til 15,8 millioner flyvninger i 2020. a) Bestem en regneforskrift af formen f(x)=ax+b, hvor f(x)betegner antallet af flyvninger x år efter 2010. Jeg har fundet a til 0.4875, m... -
Nanokemi
ForumindlægHvis man har et molekyle, hvordan kan det så laves mindre. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad nano er. -
funktion f
Forumindlægjeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen, og har ikke styr på dette såørgsmål::: -en funktion f er givet ved f (x)=x2+3x undersøg om punktet P (2,10) ligger på grafen for f? håber i kan hjælpe og tak på forhånd -
Svært opgave
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave, som er mega svært for mig. Jeg har harbejdet så hårdt, men den forvirrer mig utrolig. Denne opgave er lagt på studieportalen fra mig, men kunne ikke komme med en løsning. Det opgave stiller jeg nyt igen her. Så lad os starte med opgave over igen fra starten. Opgav... -
Udregn?
ForumindlægUdregn: (2/8 + 1/4 - 7/2)^2 * log10/3^2 -------------------------------- 2^4/4 : 1/4 Nogle der kan hjælpe? den stiplede linje er brøk streg. -
løs ligningen In(x-1)+log(x-1) = 1
ForumindlægHejsa! jeg sidder med noget af en udfordring. jeg er aldrig blevet undervist i naturlige logaritmer eller, logaritmer normalt. så jeg har virkelig svært ved at løse denne ligning: In(x-1)+log(x-1) = 1 er der en som evt. kunnne hjælpe mig, og forklare de forskellige metoder for som sagt, er j... -
Nulreglen ?
ForumindlægHej, Jeg har fået følgende opgave (skal løses uden lommeregner) Løs ligningen: (x^2-100)*(x^2-37)=0 Jeg tænker at den skal løses ved hjælp af nulreglen og bare tage kvadratroden af hhv. 100 og 37 - er dette korrekt tænkt? :)
