Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 19721 til 19740 af 84121
  • navngivning af carbonhydrider

    Forumindlæg
    Hey :) er der nogle som kan hjælpe med hvordan jeg skal navngive carbonhydrider? har siddet både og kigget i Basiskemi C og Basiskemi B men jeg kan ikke knække koden? hvordan gør jeg ? vedhæfter et billede af den første del af min opgave :)
  • Vektoropgave.

    Forumindlæg
    I et kordinatsystem er givet 3 vektorera=(1,4) b=(3,-5) og c=(10,9) ((vektor kordinater)Bestem vektorer u og v så der gælder:u||a og v||b og c=u+vHvilke formeler skal der bruges?
  • Trekant

    Forumindlæg
    Under opgave 4: Kan nogen forklare mig hvordan man i vedhæftede dokument kan se at der er tale om en lige vinkel i vinkel C? Så vidt jeg har forstået ud fra min bog, så er en lige vinkel helt vandret og det er den jo ikke her i vinkel C? :/
  • afstanden?

    Forumindlæg
    hej Har et spørgsmål Trekant. Afstand Ha C = 60 Højden A Ha = 104 vinkel i trekant ABC er 60 grader. trekantens areal 8528. Hvad er afstanden B C? hvordan finder man afstand? skal man bruge sinus relationerne.
  • deling? øøh (lav ligning)

    Forumindlæg
    heei, er igang meed at lave en opg. - 3 børn A,B OG C skal dele 1015 kr. A får dobbelt så meget som B, der for 100 kr mere end C. - hvor meget får de hver?? - Hvordan får man en ligning ud af dét??
  • Trekant ABC

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne opgave? I trekant ABC gælder [BC]=2[AB) og [AC]=(5/2)[AB] a) Bestem cos C b) Bestem arealet af trekant ABC udtrkyt ved c.
  • TI-nspire

    Forumindlæg
    Hey guys, er en ny ejer af en TI-nspire, og tænkte på om man kunne isolere ved hjælp af den? :) Altså hvis nu jeg vil isolere m i formlen C = c * m Ved godt at det er nemt at isolere, men du kunne være rart at vide, hvis man kunne det på en lommeregner?
  • Vilkårlige trekanter

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen. Jeg skal beregne Vinkel A, B og siden a. Jeg har fået oplyst Vinkel C, som er 76.9 og siderne b=11.6 og siden c=8.7. Håber nogle kan hjælpe.
  • Vis at abc ≤ 1

    Forumindlæg
    Søger hurtig hjælp til denne opgave: Lad a, b og c være ikke-negative reelle tal hvorom det gælder at: (a + 1)(b + 1)(c + 1) = 8. Vis at abc = 1
  • Vindmøller

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har i en tema uge, fået en opgave for som er i faget mellem fysik og matematik. Men jeg kan virkelig ikke huske hvordan jeg skal løse opgaverne. til at starte med har jeg kigget på billede og og lavet et skema: x | 20 | 29 | 47 | 86 | 120 | y | 100 | 225 | 660 |...
  • Reducér i TII

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu jeg reducére i TI Interactive?? Jeg skal reducére: 3*a(5*b - 2*c) + 4*b(3*c - 5*a) - 5*c(2*a + 9*b) En simpel forklaring tak :-)
  • statistik

    Forumindlæg
    Hej der der nogen der kan hjælpe mig med opgave c?
  • Fordoblingstid

    Forumindlæg
    Hvordan laver jeg opgave c i denne opgave?
  • HJÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Nogen der kan udregne opgave c for mig?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, er der en som kan hjælpe mig med opgave a og c?
  • Opvarming af et koldt hus

    Forumindlæg
    Hej :) Håber i gider hjælpe mig med denne opgave. Den formuleres således: Opvarmning af et koldt hus. Et hus står uden opvarmning om vinteren. Temperaturen i huset er 3 ºC. Vi skal give et overslag over, hvad det koster at opvarme hele huset til 20 ºC med elvarme. Husets grundareal er 1...
  • Et par spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej, så er det endelig lykkedes mig at skrive en matematikaflevering i LaTeX. Jeg har bare nogle layoutmæssige spørgsmål (mit setup er MiKTeX og Emacs). 1) Når jeg kompilerer dokumentet via pdflatex siger den følgende: "Missing \begin{document}. l.1; ; This buffer is for notes you don't...
  • PLANER I RUMMET MUNDLIG EKSAMEN A NIVEAU

    Forumindlæg
    Rumgeometri Gøre rede for planer i rummet. Bevis formlen for afstanden ml. et punkt og en plan. Jeg har styr på beviset men jeg har ikke styr på at gøre rede Er der nogle venlgie sjæl herinde der kan komme med nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på ved at gøre rede for planer i rummet? ...
  • Skriftlig fremstilling i morgen

    Forumindlæg
    Hey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel
  • Problemopgave

    Forumindlæg
    Vi har i klassen fået en problemopgave, den skal være lavet til i morgen, så vi kan forklare det. Men jeg har prøvet hele dagen, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal lave den. Opgaven: http://i38.tinypic.com/153qlpc.jpg Det ville være fedt, hvis der var en flink sjæl, der kunne lave den, så kan j...