Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19721 til 19740 af 26896
-
matematikeksamen
Forumindlægpotensfunktioner omtal differentialkvotient og stamfunktion til en potensfunktion Nogen der vil hjælpe mig :((( -
tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?
ForumindlægSidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år? -
integral og sum
ForumindlægHej SP :) Min lærer laver nogle gange integral som approksimation for summer, hvilket jeg ofte synes giver god mening for f.eks. arbejde hvor man laver: ∑F•Δx om til ∫F•dr men andre gange giver det altså ikke mening synes jeg. Tag f.eks. denne her: Vi skal lav... -
Kombinatorik
Forumindlæghej, kan jeg høre jeres bud på hvordan man løser følgende opgave: Forestil dig, at du spiller plat eller krone med en ven. I har i alt 10 mønter med lige stor sandsynlighed for at få plat som krone. På hvor mange måder kan man opskrive en sekvens af 4 plat og 6 krone Har prøvet med formlen f... -
Rumfang af centicupefiguren hjæælp..
ForumindlægHej her er to opg jeg ikke kan finde ud af. Se vedhæftede fil :-) Tak på forhånd -
Differentialkvotient for ln(x)
ForumindlægHej folkens! Jeg har en opgave der lyder: En funktion f er bestemt ved f(x)=ln(1+2x)-(1/3)x b) Bestem f'(x) og løs ligningen f'(x)=0 Problemet er at jeg kun havde simple differentialkvotienter, der skulle udregnes, dengang jeg gik på hhx (tager mat a fjernundervisning nu) Derfor ser jeg b... -
A-Niveau fag
ForumindlægHejsa, Er det muligt at have dansk, historie, matematik, fysik, kemi og biologi på A-niveau i gymnasiet? På forhånd tak Rasmus Tolker -
differentialligning doh..
Forumindlæghej, sidder med deen differentialligning y`=5y Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det ved at jeg kan bruge formlen y´= c* e^k*x forstår heller ikke hvorfor der er 2 konstanter i den formel (c og k) men er der en der gider løse den og skrive hvordan og hvad man gør når man får sådan en ... -
Hvordan redegører man for en lineær sammenhæng?
ForumindlægHej Jeg ved at i en lineær sammenhæng af formlen y=ax+b og at a er hældningen mens b er skæringspunktet på y-aksen. Mit problem er at jeg ikke kan redegøre for den hvis den omfatter tal. Jeg kan give et eksempel. Der kommer hul i en lasbil med olie. Olien løber ud af den og dermed får vi at olie... -
Integration
ForumindlægHej. Jeg sidder i det problem, at jeg skal aflevere en aflevering og jeg har en opgave som driller mig. Opgaven lyder; Beregn Trapezsummer for n = 5 og 10 når; 1) f(x) = 1/1+x^2 hvor a = 0 og b = 5 2) g(x) = sinx hvor a = 0 og b = phi Håber der er nogen som kan hjælpe mig :) mvh Helle -
Afstemning af "komplekse" reaktioner
Forumindlæghttp://cl.ly/46hU Kan nogen give mig lidt hjælp til at afstemme c) og e)? Jeg har ingen anelse om hvad man gør i disse tilfælde. -
f test og t- test
ForumindlægHej Er det rigtigt forstået at f - test = f fordeling og t - test = t fordeling? tak -
Grafen for en lineær funktion
ForumindlægHej alle. Grafen for en lineær funktion y=ax+b går gennem punkterne (-6,2) og (2,8) a) bestem tallene a og b Nogen der kan hjælpe? -
Alkoholer
ForumindlægHej kære brugere Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål: 3. Forklar hvorfor ethanol kan blandes fuldstændigt med vand, mens 1-pentanol ikke kan. 4. Forklar hvorfor glycerol (propan-1,2,3-triol) kan blandes med vand. 6. Forklar fo... -
bevis , hjælp det haster :(
ForumindlægBevis 1 : φ+ φ=1 (1+ √5)/2+ (1- √5)/2 (1+ √5+1-√5)/2 (1+1)/2 2/2 nogen der kan skrive hvad der sker fra trin til trin altså hvad man gør ? φ+ φ=-1 (1+√5)/2 · (1-√5)/2 ((1+√5 )·(1-√5 ))/(2·2) (1-√5+ &radi... -
Isoler x i udtrykkene.
ForumindlægForstår hvordan 1/x + 1/y = 1/z giver X = yz / y-z Men hvad hvis man har en hvor 1,erne er skiftet ud med a og b. Altså .. Man kan vel ikke gange alle led med a,x,b,y a/x + b/y = 1 Forstår ik hvordan løsningen blir ay/y-b ???? -
kort spørgsmål :)
Forumindlæghej.... vil bare spørger om der er nogen der har lavet en redegørlse af otto gelsted - giv mig et standtpunkt og poul henningsen jazz, hav, elskov hvis der er nogen der har lavet en af det 2 som har opgaven ,, så vil jeg meget gerne have den som inspiration tak på forhånd -
atomfysik
ForumindlægHej jeg forstår ikke nogen af disse opgaver er der nogen som kan forklare mig hvad jeg skal? -
Kvaternioner og rotationsmatricer
ForumindlægHejsa, Når en kvaternion på formen z=a+bi+cj+dk skal beskrive en rotation bruger man oftest kvaternionens rotationsmatrice, men hvordan kommer man frem til denne? Jeg ved, at kvaternioner kan opskrives på formen (a,v), hvor v angiver kvaternionens vektorielle del, hvoraf man så kan opstille en ... -
Matematik - bevis
ForumindlægSkal give tekstforklaringer på dette bevis. Jeg forstår bare ikke hvad jeg skal skrive. Kan en eller anden hjælpe?
