Søgning på: matematik b 2008 december HHX. Resultater: 19741 til 19760 af 108576
-
Normalvektor til 3D vektor + parameterfremstilling
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig med denne opgave I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt P(1,-5,-2) og en vektor a= (3 , -1 , 4) a) Bestem en ligning for den plan α, der indeholder punktet P og har a-> som normalvektor, og bestem en parameterfremstilling for den linje l, der går gen... -
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der sker i hvert trin, for når jeg kigger på det mister jeg helt overblik. Tak på forhånd. -
Hjælp til matematikopgave!
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd -
Opgaver - Eksponentiel udvikling
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med denne her opgave i matematik, som jeg bare ikke kan komme videre med.. Jeg har prøvet at få hjælp via. mine forældre og lektiecafe, men det er ikke rigtigt lykkes.. Derfor håber jeg, at der er en venlig sjæld herinde, som evt. kunne hjælpe :) Opgaverne lyder som følgende: ... -
Medicin 2010
ForumindlægHej Jeg søgte ind på lægevidenskab i år, men kom desværre ikke ind pga. de høje adgangskvotienter. Jeg tænker derfor meget på om jeg har en chance nærste år med et snit på 9,4? Hvad er jeres indtryk af hvordan adgangskvotienterne for medicin vil være til næste år? Mange tak på forhånd Sabrina -
Hjælp med oversættelse
ForumindlægHej derude. Jeg har oversat en dansktekst til fransk, og jeg vil høre, om der er nogen der har tid og lyst til at rette den? Det er altså kun det franske der skal oversættes.. Traduisez en français: Congo-Brazzaville er en tidligere fransk koloni i det vestlige Afrika. Landet ligger på beg... -
Hvorfor skal man dividere med 1?
ForumindlægHej På vedhæftet billede kan man udlede cosinus, sinus og tangens i en retvinklet trekant, men er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor man skal dividere cos (A) med 1. Jeg kan godt se, hvorfor man skal dividere b/c, fordi de er ensliggende sider, men hvorfor skal man dividere cos (A) med ... -
bestem en ligning
Forumindlæghej :) jeg er igang med at øve til årsprøven i matematik, og er lige stødt på en opgave som gjorde mig helt blank. Jeg kan ikke rigtig huske hvilke formler man skal bruge til hvad. opgaven lyder på : en lret linie L går igennem punktet (3,5). L er vinkelret på linien m med ligningen 2x+3y-4=0 a)... -
Termins prøver 2014
ForumindlægVi har terminsprøver i december, og min søster som var 9.klasser sidste år, sagde at den terminsprøve vi ville få i december, var deres afgangsprøveeksamen i maj måned. Er det rigtigt, eller er det tilfældigt hvilken prøve man får i terminsprøve i 9.?? -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
kommentare til indtjeningsevnen
Forumindlæghej , jeg er igang med en opgave som jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal kommentere .. forstår ikke f.eks. hvorfor overskudsgraden ikke har fået en postiv tal i løbet af årene.. grunden til at ikke forstår det er at omkostningerne er faldet .. nogen der har nogen kommentare til analysen . ... -
Hvornår har man bestået?
ForumindlægHej derude! Er det korrekt forstået, at det er det samlede gennemsnit der bestemmer om man er dumpet? Så hvis jeg i timerne får kararakterene: Mundtlig: 4 Skriftlig: 02 og hvis jeg så eksempelvist trækker en eksamen i matematik (vi kan sige den skriftlige) og får karakteren 00 så er jeg stadi... -
Eksamen MAT mundtlig hjælp
ForumindlægHej :) På torsdag skal jeg til eksamen i matematik mundtlig. Der er nogle af spørgsmålene som jeg ikke helt forstår. - Vis, hvordan man logisk kan slutte sig frem til en række af potensregnereglerne - Karaktisér de eksponentielle funktioner (Menes der bare den voksende og aftagende?) - Gø... -
bestemmelse af ligningerne for højder
ForumindlægI et koordinatsystem er givet en trekant ABC, hvor ligningerne for siderne er givet ved: siden a: 3y+3x+15 = 0 siden b: 2y-6x-4 = 0 siden c: x = -3 du skal bestemme ligningerne for trekantens højder. Er der virkelige nogen som kan hjælpe mig med denne opgave ?, det vil være en stor hjælp.. ... -
HASTER - Hældningstal Hvad og hvordan?
ForumindlægJeg sidder med en matematik opgave og så står der, find hældningstal. SÅ tænkte jeg : HVAD FAAEN? - har hørt det før men kan simpelthen ikk finde ud af hvad det er. derfor spørg jeg jer om hjælp til: a - HVAD er hældningstal? (gerne med et eksempel) b - HVORDAN finder man hældningstal?(igen gern... -
Udregning af eksponentiel ligning vha. et kendt punkt og halvveringskonstanten
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik onsdag d. 16/6 og har lidt problemer! "Vis hvordan man finder ligningen for en eksponentiel sammenhæng ud fra et kendt punkt og halvveringskonstanten" Jeg er nogenlunde med på hvordan man finder a. Mit store spørgsmål er så bare...
