Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19781 til 19800 af 22257
-
HJÆLP Harmoniske svingninger
ForumindlægDET KRÆVER LOGGERPRO for at åbne dokumentet. Jeg har plottet placering for i et lod i et svingende system. Jeg kan bare ikke tyde grafen og jeg kan derfor ikke huske hvordan jeg skal lave matematisk behandling. -
Gitterligning
ForumindlægHej Jeg skal skrive om emnet bølger og lys og mangler at forklare gitterligningen. Nogen der kan hjælpe med det? tak -
binomialfordeling
Forumindlæghej jeg forstår ikke forskel på at finde den kritiske mængde og et konfidensinterval. jeg håber at med måske et eksempel så det er nemmere at forstå. Tak -
Transformation?
ForumindlægHvordan kan det være, at hvis der er flere vindinger på primærspolen end på sekundærspolen, sættes spændingen (V) ned, mens strømstyrken (A) sættes op. Omvendt, hvis der er færre vindinger på primærspolen end på sekundærspolen, sættes spændingen op, mens strømstyrken sættes ned? Håber ikke det... -
Stråling og elektromagnetisme
ForumindlægI min fysikbog står der at gammastråling og røngtenstråler (og for den sags skyld osse almindeligt lys) er elektromagnetiske stråler, men hvad har det med elektromegnetisme (eller bare magnetisme) at gøre? (Skal op i fysik i morgen og niveauet behøver ikke kun at være 9. klasses) -
ligning
ForumindlægJeg vedhæfter opgaven med billede Jeg skal opstille en ligning. Er der en korrekt opstilling 3,5x= 182mø ? Eller er det sådan 3,5x*15= 182 ? -
VIGTIGT!!
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad der menes med dette?? jeg forstår det seriøst ikke... Der er tale om navigationen Kamal. Here's the simplest example: the Pole Star (Polaris, North Star) will be the same angle above your horizon as your latitude. At the North Pole it is vertically over... -
Ligning
ForumindlægHvordan regner jeg dette ud?? -
Lavkonjunktur eller højkonjunktur
ForumindlægHåber nogen lige gider svare: Har vi stadig lavkonjunktur i DK og er vi på vej mod højkonjunktur? Haster lidt! Mvh -
celler overalt?
ForumindlægHvis kroppen består af celler, består proteiner så også af celler. For jeg kan ikke forestille mig det. Hele kroppen består af celler. Hvad med de enzymer som.nedbryder vores mad? Består de også af celler?. Bogen siger også der er specielle celler i mavesækken der udskiller HCl. Men er alle cel... -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Forbrug af kulstof ud fra en anden reaktants forbrug.
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Angiv hvor mange gram kulstof der forburges, når 75,2g SiO2 forbruges i reaktionen SiO2+ 3C → SiC+CO2 -
Studiestartsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal starte på HA(IB). Der er som på andre steder en studiestartsprøve. WTF is it ? -
Redox processer
ForumindlægHalløj der ude! Er der nogen der kan hjælpe? "Zink og svovl reagerer med hinanden i en redoxreaktion efter reaktionsskemaet Zn + S8 --> ZnS " Hvad oxideres, hvad reduceres? er der nogen der udførligt kan besvare det, hvordan jeg afstemme denne redox reaktion? Jeg er lidt i tvivl m... -
Inkjet- printer, opgave b
ForumindlægHej, jeg sidder med en fysikopgave, hvor jeg sidder lidt fast. Jeg har lagt flere formler sammen, og har fået det korrekte resultat, men det er blevet oplyst, at der burde være en formel, hvor jeg bare kan sætte tallene ind, og få samme resultat, men jeg kender desværre ikke denne formel, og jeg... -
tandlæge
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at læse til tandlæge, men er det rigtigt at det er ligeså hårdt som medicin studiet???? -
Kemiske forbindelser
ForumindlægHej Folkens Jeg er lidt i tvivl om, hvad det betyder når der står id bag et stof som bromid? Og hvordan finder jeg ud af hvor mange elektroner den kan modtage eller afgive? Hvordan ved jeg om det er + eller - for et grundstof generelt? Og hvad er en forbindelsestyen for f.eks. natriumiodid?... -
Fourierrækker
ForumindlægHej jeg skal til at vælge emne til min SRP og ville gerne have et teoretisk svært emne inde for matematik sammen med Fysik (eller Kemi hvis der er et bedre bud på emnet der). Har overvejet at tage noget med komplekse Fourierrækker. Da dette dækker over komplekse tal, matricer, egenvektorer og sy... -
matematik bestem summen
ForumindlægHej jeg forstor ikke lige helt hvad jeg skal eller gøre i den her opgave. Bestem summen. a) 1+2+3+4+5+6+........+24???? forstår ikke lige hvad jeg skal vink skriv summon op to gange som vist 1+2+3+.......+22+23+24 24+23+22+.....+3+2+1 og læg sammen lodret beregn derefter på samme måde i su... -
Erstatningsresistans
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med at forstå hvordan man beregner dette? Vedhæftet fil :)
