Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 19781 til 19800 af 60202
  • Lighed

    Forumindlæg
    Er følgende gældende? hvor NA er Avogadros tal, og e er elementarladningen.
  • integralregning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg forstår ikke hvad jeg har gjort forkert i opgaven. Jeg har prøvet at integrere, det der står med blåt er det rigtige svar. Mange tak på forhånd.
  • Hjælp til ligningen x^2-x-6=0

    Forumindlæg
    Jeg ville mene at det var en andengradsligning, men er helt på herrens mark, da jeg ikke da se/forstå hvad a og b i så fald er?
  • Tertiære, seundære eller primære

    Forumindlæg
    Er butan-2-ol en primære, sekundære eller tertiære? 2-methyl-propan-1-ol en primære, sekundære eller tertiære? 2-methyl-propan-2-ol en primære, sekundære eller tertiære?
  • Arealberegning

    Forumindlæg
    HEEEEY Spørgsmålet lyder sådan: gør rede for forskellige metoder til at bestemme arealet af trekanter og/eller cirkeler. Kender kun de klasiske metoder: Til trekant: A=1/2⋅h⋅g Cirkel: A= pi*r^2 MiT SPØRGSMÅL ER HVILKE' ANDRE METODER ER DER TIL AT FINDE AREAL UDOVER DE SKR...
  • Fællestemperatur

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal beregne fællestemperaturen for is og vand. m vand = 0,1 kg m is = 0,0236 kg temp. vand = 24,5 grader temp. is = -18,7 grader Er det rigtigt at: E afgivet = 0,0236 * 2,10 * (-18,7-x) E modtaget = 0,100 * 4,18 * (x-24,5) ? Hvis ja, hvordan solver man så?
  • Tangentligninger - hjælp

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl, der har lyst til at hjælpe mig og mine klassekammerater? Dette er en opave uden hjælpemidler Funktionen f er givet ved f(x) = x^2 - 7x + 10 Linjen l er giver ved y = 2x - 8 1. Bestem skæringspunkterne A og B mellem linjen l og grafen f 2. Bestem ligninger for tangen...
  • Nu bliver jeg lig pludselig i tvivl! Ækvivalenspunktet !

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker Jeg var igang med min rapport, da jeg pludselig blev i tvivl om noget. Jeg har et sæt af data over en titrering af en svag syre med svag base. Jeg skriver lige nogle af dataerne mL NaOH 7,8 mL 7,9 mL 8,0 8,8 8,9 pH 5,49 5...
  • Fysikopgaver med nyttevirkning, effekt og brændværdi

    Forumindlæg
    Hej med jer! Har vedhæftet en fysikopgave, som jeg ikke kan finde ud af. Håber i vil hjælpe! Hilsen Amalie
  • !!!

    Forumindlæg
    opg. er vedhæftet.
  • opvarming og afkølning + specifik varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hvordan skal jeg løse de her opgaver Glykol anvendes blandt andet i bilers sprintlervæske. Der skal bruges 19,2 kJ for at opvarme 0,10kg glykol fra 20c til 100c. a) beregn glykols specifikke varmekapacitet b) Der bruges 200L vand til et karbad. Hvad koster det at opvarme badevandet fra 15c ...
  • Differentialreging

    Forumindlæg
    hej, Er igang med en matematik aflevering og kan virkelig ikke finde ud af denne opgave, ved at jeg skal bruge denne formel y= f´(x0)⋅(x-x0)+ f(x0) men ved ikke hvordan jeg skal gøre det... Tak på forhånd!
  • Hvornår har en buffer størst effekt?

    Forumindlæg
    Helt generelt teoretisk spørgmål - hvornår har en buffer størst effekt, og hvordan kan man beregne dette?
  • MATEMATIK

    Forumindlæg
    Hej alle... Nogen der kan hjælpe mig med at forstå, hvordan dette passer??? Jeg har et udklip nedenunder, hvor jeg ikke forstår, hvorfor det øverste og det markerede er det samme? Tak på forhånd
  • Grafteori

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå følgende Lukket euler tur; Hvis der ingen isoleret knuder er (fx en trekant ?) Åben euler tur; hvis der er isoleret knuder Hamilton-kreds; Hvis en kreds kun går gennem hver knude én gang Hamilton vej; er det ikke det samme som kred sammenhængdend...
  • Please hjælp med matematik ☹️

    Forumindlæg
    Håber nogen kan forklare hvordan man regner det ud, og hvorfor...Tak på forhånd
  • Mol kulstof til at danne ...

    Forumindlæg
    Jeg sætter stor pris på enhver, der kan forklare mig, hvordan opgaven skal løses. Tak og god dag!
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med opgaverne Jeg har sættet et billede af opgaven ind. Håber nogle ville hjælpe, da jeg virkelig ikke forstår det
  • Diskriminant

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg diskriminaten i denne ligning?: x2 -3x+2 = 0
  • gør rede for en ligning

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet et billede af opgaven, jeg er lidt tvivl, hvordan jeg kan gribe den an?