Søgning på: matematik b 2008 december. Resultater: 19821 til 19840 af 107415
-
Repition af eksamensopgaver
ForumindlægGodeftermiddag.. Forude venter en skriftlig matematik eksamen, som jeg forbereder mig på ved at løse tidligere eksamenssæt. Jeg er dog stødt på nogle vanskeligheder, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg sidder med bogen, "eksamensopgaver i matematik 2" - 3årigt forløb til a-nive... -
faktorisering af andengradspolynomier
Forumindlæghej jeg er ved at skrive sso i matematik polynomier. jeg leder efter et bevis der beskriver sammenhængen mellem ax2+bx+c og den faktoriserede udgave: (x+q)(x+z)a jeg forstår altså godt hvordan det fungerer, men jeg kan ikke lige finde et passende bevis. det kunne især være interessant hvis... -
haster, kvadratsætninger
Forumindlægjeg skalk give en geometrisk fortolkning af disse 2 sætninger.. (a+b)*(a-b)+b^2 = a^2 (a-b)^2 + 4ab = a^2 + b^2 + 2ab håber der er nigen der vil hjælpe -
Bestem bruttoløn udfra A-skat og nettoløn
ForumindlægHar en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af.. En skatteyder har et månedligt fradrag på 5.000 kr. og en trækprocent på 62. [b]Opgave A:[/b] - Bestem forskriften for f f(x) = 0,62x-5000 [b]Opgave B:[/b] - Bestem bruttolønnen for en måned, hvor der betales 1.860 kr. i A-sk... -
Ti-89 titanium
ForumindlægJeg skal til at bruge min Grafregner til at finde toppunkt og Støttepunkter og lign. men hvordan får jeg den til det?Alle forslag er velkommen.Jeg tror i øvrigt at det er en eller anden instilling for jeg kan godt finde den "knap" jeg skal trykke på men der sker absolut ingen ting!på fo... -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
(( Isolering af m ))
ForumindlægSkal løse y = 10, for at finde m: 10 = 1,4 • 105 • 0,1288m Nok skal m isoleres, men hvordan? Jeg aner ikke hvordan man isolere, og det er ret pinligt. Jeg kan lave 100 måder med m isoleret men jeg ved ikke hvilken der er den rigtige og hvorfor, eller hvorfor de andre er forkerte. Har de... -
hvordan kan jeg komme ind på DTU
Forumindlæghej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU -
Tendenslinjer
ForumindlægJeg har målinger der skal beskrives efter en sinus-funktion. Jeg tænker nu at det bare er at smide dem ind i Excel også bare tilføje tendenslinje (som med linær-funktioner etc.) men til min store skuffelse findens denne type tendenslinje ikke.. Hvordan kan dette problem løses? -
vektorer
Forumindlægnogen der kan hjælpe med den vedhæftede fil kan ikke se hvordan den kan løses.. -
Hjælp til procent
ForumindlægPrisen for en bil stiger fra 214.000 kr. til 240.000 kr. Fremskrivningsfaktor: Så er mit spørgsmål, hvordan finder jeg ud af, hvor mange procent er bilen steget med? På forhånd tak. -
Længde
ForumindlægLængden af en funktion af flere variabler er vel bare s= SS ((dy/dv)^2 +(dx/dv)^2 ) ^0,5 hvis det er to variabler osv.. ik' ? -
ligninger - hjælp
ForumindlægOpgaven lyder på at jeg skal lægge 3 naturlige tal sammen og summen af det skal give 111 her skal jeg finde de 3 tal. hvordan gør jeg det npår det skal stilles op i en ligning? tak på forhånd -
medicin studiet
ForumindlægHej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. ! -
Kinesisk på C, vægt
ForumindlægJeg skal snart vælge valgfag, vil bare høre om nogen der ved, hvad kinesisk vægter om det 1,5 el. 1 Tak på forhånd :) -
Hvordan løser jeg denne ulighed?
ForumindlægHvordan løser jeg denne ulighed? x2-6x+8≤ x+2 -
Hvis ikke - hvad gør jeg så?
ForumindlægHej, Jeg har tænkt på, at jeg gerne vil studere medicin her efter 3.g. Jeg regner dog ikke med at få det krævede snit, men hvad gør jeg så? Findes der andre måder at komme ind på? Altså kan jeg tage nogle "kurser" for at forbedre mit snit - eller kan jeg måske gøre andre ting? Håber... -
Ekspontiel regression
ForumindlægJeg har fået denne opgave, ved ikke hvordan den skal laves Opgave heddder 269, og her er den http://books.google.dk/books?id=1cpA4NdNdJUC&pg=PA55&lpg=PA55&dq=y+m%C3%A5lt+i+mio+t%C3%B8nder+afh%C3%A6nger+af&source=bl&ots=cSsbWULKlW&sig=e5oRDrwzyJZKtAQAtydykJFrvNo&... -
eksponentielt voksende fuktion
Forumindlægf(x) oplyses det at f(2)=1 og f(4)=9 bestem en forskrift for f(x)
