Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 19841 til 19860 af 153440
-
Hvad bruger du computeren til?
ForumindlægVi har projektuge, og vi ville spørge om: 1. Hvor meget bruger du computeren i hverdagen? 2. Hvad bruger du den til? 3. Bruger andre i din familie computere? (fx. hvem i din husholdning bruger den mest) Håber i vil hjælpe os!!! :D -
linje vinkelret på vektor
Forumindlægjeg har fået givet en linje, l, med ligningen 2x-y+1=0 jeg skal så bestemme en linje som står vinkelret på l, og som går igennem punktet P(4,3) hvordan er det jeg gør dette? -
Differentialligninger
ForumindlægHej hej. Jeg har problemer med denne opgave, forstår ikke hvad jeg skal bruge for at løse den? Løs differentialligningen dy/dx=x(1-y), hvor y>1. Og er der nogen der evt. ved hvordan man indsætter den i TI-89, for at løse den?? På forhånd tak!! Mvh . Pernille Ege -
den spidse vinkel
ForumindlægJeg har forsøgt tan= (4,27/55,2) og derefter tan^-1 men jeg får ikke et ordentligt resultat. Er det en anden måde at finde den spidse vinkel på? Jeg ved godt det er nemt, men behøver virkelig lidt hjælp her. -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej derude Jeg ville høre om nogen kan fortælle mig hvor jeg kan øve mig på del. prøve 1 i Engelsk A? Jeg har virkelig svært ved opgave A, hvor man skal finde fejlen og rette dem og bagefter skrive hvad fejlen er. -
HJÆLP
ForumindlægHej - håber nogle kan hjælpe mig med to små lille spg. 1) Forklar hvorfor bakterier der er følsomme for antibiotika ikke vokser tæt omkring antibiotikatabletten 2) Forklar hvorfor petriskålene skal stå på hovedet i varme skabet -
Integralregning med brøker
ForumindlægHej, Sidder i stort dilemma, da jeg bare ikke kan få de her brøker integreret... jeg har prøvet gang på gang ved at tjekke Ti-nspire men ved dog ikke hvad jeg gør galt.. håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig. ∫(1+(tanx)^2)/(tanx) dx ∫((lnx)^6)/x dx , x>0 ∫(x^2+1)/x dx ... -
Hastigheder (Lysår)
ForumindlægSkriv et lysår som km (lysets hastighed er 300.000 km/s – et lysår er den strækning lyset bevæger sig på et år). Facit skrives som et tal mellem 1 og 10 ganget med en tierpotens. Hjælp, tak! :) -
Tangentligning
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder og har lidt problemer med min matematik aflevering. Håber i kan hjælpe mig :) Funktionen f har regneforskriften f(x)=kvadratrod x bestem ligningen for den tangent til grafen for f, hvis røringspunkt har 1. Koordinaten x0=25 -
"x'te" Rod
ForumindlægHvordan regner jeg eksempelvis 1√10 ud? Jeg skal kunne formlen for at finde af ved kendelse af 2 punkter vha. x2-x1√y2/y1. Jeg er usikker på hvad det der står til venstre for kvadratrodstegnet betyder? Tak for hjælpen :-) -
Hvordan regner man 8 * 6 1/8
ForumindlægHej alle... jeg har haft en opgave i min test hvor vi skulle regne 8 * 6 1/8 ud på papir, men vidste ikke hvordan. Har siddet og søget i 1 time nu men kan ikke finde noget svar. 1/8 er en brøk btw -
Haster!!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med dette spørgsmål: Forklar hvorfor man benytter forskellige navne for enheder selvom selve enheden er den samme eksempelvis Sievert og Gray som begge er J/kg og Hertz og Becquerel som begge er 1/s = s^-1 Please hjælp -
Polynomier:
ForumindlægHej til alle. Der er en opgave med polynomie. Ville nogen hjælpe med opgaven. Opgaven: P(x)=x3 +4x2+x-6 Vis, at x=1 er en løsning til P(x). Find de andre løsninger. Hvordan kan man finde de andre løsninger ??? -
Forståelig forklaring
ForumindlægHejsa. Jeg leder efter en forståelig forklaring til hvordan jeg kan skrive en graf hvis en person fx løber 1 km på 4 hvordan jeg så kan skrive den. Og forklare hvorfor man gør det og hvad man erstatter med hvad. -
Hvad betyder det her?-hjælp!!!
ForumindlægHvad betyder det her? Beskriv målestoksforholdet når 1 cm på et kort i virkeligheden er: a) 4000 cm b) 30 km c) 250 000 cm osv osv. Pleasse hjælpp -
Partielt afledte
ForumindlægFind den partielt afledte dz/dx af følgende funktion: 5xy^2+(z+1)^3*y-(2x)^2=x/z-ln(xyz)+3 Nogen der kan hjælpe? :-) -
Inhomogen D.L.
ForumindlægJeg har problemer med at løse opgave 2. x_3 = 3 jeg også prøvet hvor (3+1)it = (3+i)t istedet for 4it Men begge giver fejl ved tjek på maple -
Bestem f'(x), og gør ved hjælp heraf rede for, at f er voksende.
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^3+x-2 Jeg har differentieret den til f'(x)=3x^2+1 Hvordan gør man rede for, at f er voksende? -
Løs ligningssættet
Forumindlægx+y=1 2x-y=14 altså y=1x? og y=2x-14 1x=2x-14 14=1x x=14 er det korrekt udført? Eller har jeg misforstået noget -
Differentialligning (af den logistiske art)
ForumindlægHejsa. jeg har en opgave, som jeg pt. ikke kan se hvordan jeg skal udregne. Bestem de tre løsninger f, g og h til den logistiske ligning dy/dx=y*(2-y) Som opfylder, at f(0)=-2 g(2)=1 h(-1)=3. Nogen bud?
