Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 19881 til 19900 af 73461
-
Differentialligning
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilken type differentialligning nedstående er, og hvordan dens skal omskrives (jeg får i hvert fald ikke resultet, som facit giver, som er: y=-1 Opgave 636: Angiv den løsning til differentialligningen, hvis graf går gennem (x0, y0), når 2. dy/dx=y+1 og (xo,yo)=(12,-1) Jeg t... -
Trekanter
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med den første opgave? -
matrixmultiplikation
ForumindlægKan man multiplicere to matricer, hvis de har forskellige størrelser? -
SRP: Fuldstændig løsning til differentialligning
ForumindlægHej, jeg skal finde den fuldstændige løsning til ligningen: Jeg får den fuldstændige løsning til at være: , hvor Men er i tvivl om det er rigtigt. Er der nogen som kan hjælpe mig? -
AC/DC thunderstruck
Forumindlæghej jeg vil høre om der er nogen der kan lave thunderstruck guitar lyden med en MT-2 (metal zone 2)? -
løsning til differentialligning
ForumindlægBestem til differentialligningen dy/dx=(x+1)(y-1) den løsning hvis graf i det punkt der har førstekoordinat 1 har en tangent med hældningskoefficient 3 -
konstruktion af rhombe
ForumindlægJeg har rigtig meget svært ved geometri jeg skal konstruere en rhombe ABCD, hvori A = 60 grader og AD = 6 cm Jeg har prøvet alt og spurgt alle (også forældre) men de kan ikke hjælpe... Jeg ved self. godt hvad en rhombe er, men kan bare ikke finde ud af den opgave :(.. plzz hjælp mig . .... -
diff. liginger
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder: Bestem et andengradspolynomium, der er løsning til differentialligningen (dy/dx)=-y+3x2-10 Jeg har altså at f '(x) = -f(x)+3x2-10 hvordan løser jeg lige den? -
Stamfunktion gennem punkt
ForumindlægHej Jeg har fået opgaven: En funktion er givet ved f(x)=3e^x+4 Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet(0,2) Er der nogle, der kan hjælpe mig med at løse opgaven ? Tak -
Reducer
ForumindlægHvorn reducer dette stykke: (2a+3b)^2-3b(4a+2b)-(2a+b)(2a-b) -
bestem forskrift
Forumindlæghey alle sammen:) er lidt itvivl om denne opgave, håber i kan hjælpe mig : grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). bestem en forskrift for f(x)?? på forhånd TAK.. -
Bestem a på andengradsligningen..
ForumindlægHej, har lidt problemer med den her opg. Bestem a så andengradsligningen 0=ax^2 + 4x - 5 ( har netop en løsning) Hvis den kun har en løsning må det jo betyde er d= 0 ? og så skal man vel gøre brug af formelen d= b^2- 4ac? Help! :) -
geometri
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe med en geometri opgave? :s opgaven lyder således: en trekant har sidelængderne 1, x og y. det oplyses, at trekantens omkreds er 10 og at x > y. a) bestem x, når det oplysses at er retvinklet. -
Formelle konc.
ForumindlægHej..jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig med følgende opgaver: a) Beregn den formelle koncentration af H2SO4 i en 40 % w/w H2S04-opløsning (d= 1,30 g/mL; M= 98 g/mol) Hvordan kan jeg beregne dette når der ikke er noget volumen angivet? b) Beregn % w/v CaCl2 i en blanding af: 650 mL 10% w... -
bestemmelse af firkants areal!!
ForumindlægHejsa jeg har en firkant ABCD. - vinkelA: 125 grader - |AB|: 30 - |BC|: 40 - |CD|: 50 hvordan regner jeg arealet ud?? -
ligevægt-loven Y=Kc
ForumindlægHej. Vi fik engang i skolen fået fortalt lidt om formlen: Y=Kc hvor Kc er ligevægtskonstanten som udregnes igennem ligevægtsbrøken. Men hvad er Y så? Nogen i min klasse huskede den som ligevægtsbrøken, men det kan ikke helt passe da Kc og ligevægtsbrøken altid er ens. Men hvad er det så? -
andengradspolynomien
ForumindlægHJÆLP, ved ikke hvordan jeg gør.... -
Matematik question
ForumindlægHi alle sammen : ) Jeg har fået et spørgsmål i matematik som irritere mig, kan ngn hjælpe mig med den her ? I en retvinklet trekant er den ene katete 30 cm lang, og summen af de to andre siders længder er 80 cm, Beregn den eksakte værdi af disse siders længder ? : ) Tak -
Forkort brøker
ForumindlægDenne brøk skal forkortes mest mulig: 6a2bc2 / 15ab2c Håber der er en der kan hjælpe.. -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at skrive studieretningsopgave i biologi/hisorie. Har i nogle gode forslag? Mvh.
