Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 19921 til 19940 af 153440
  • matematik

    Forumindlæg
    er der nogen der kan hjælpe mig med at løse opgaven jeg kunne ikke finde ud af det. En person ønsker at opspare i alt 50.000 kr. han vil hver termin indbetale det samme beløb på en konto i alt 15 gange. a) bestem b, når renten er 5% b) bestem dernæst b, når renten er 2.5%
  • Geometri (trekanter)

    Forumindlæg
    har noget jeg ikk forstår.. :S håber i kan hjælpe.. :) spørgsmålet lyder: Brug skalafaktoren mellem ensvinklede trekanter til at vise, at man kan bruge definitionerne i alle retvinklede trekanter.. det fatter jeg slet ikk noget af.. :S
  • Dobbeltsum - rigtig?

    Forumindlæg
    Er dette resultat rigtig? se http://peecee.dk/?id=19583
  • stamfunktion

    Forumindlæg
    Er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende opgave: Grafen for funktionen f har tangentligningen y+2x=5. Bestem en forskrift for f, når f'(x)=2x-4. Resultatet er oplyst i min matematikbog, men jeg forstår ikke, hvordan resultatet kan give f(x)=x^2-4x+6... På forhånd tak
  • hatser lidt

    Forumindlæg
    Heey, håber nogen vil hjælpe.. jeg skal beregne toppunktet for funktionen y= 2x^2 - 4x - 2,5 formel xT= -b/2a min beregning: xT= -4/2*2= -2 xT = 4*( -2)^2 + 4 *(-2)+2,5 toppunkt = (-2,10,5) det ser ikke rigtigt ud..hvad har jeg gjort forkert..??
  • kvote 2 - svar

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der ved hvornår kvote 2-ansøgere får svar? Har prøvet at slå det op på nettet men kunne ikke lige finde noget (sikkert mig der ikke har kigget godt nok). På forhånd tak
  • Svær ligning

    Forumindlæg
    Denne ligning volder mig lidt problemer: x^4-3x^2+2=0 Jeg skal også vide metoden, da den skal laves uden hjælpemidler.
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal snart til skriftlig matematikeksamen og er helt lost hvad angår funktioner. En opgave lyder: En funktion f er givet ved f(x)=1,8*cos(x)+4,3 Bestem størsteværdien og mindsteværdien for f Hvad skal jeg gøre ?? På forhånd tusinde tak! Mvh.
  • 2.gradspolynomie

    Forumindlæg
    Hej Skal bestemme rødderne i et 2.gradspolinomie og derefter faktoriserer det, hvordan gør jeg? skal diskriminantformlen bruges? f(x) = x^2-x-2.
  • Potens vækst

    Forumindlæg
    Hej Hvilken betydning har a for grafens udseende (og for funktionsværdierne) i en potensfunktion f(x)=b*x^a ??
  • Reducering

    Forumindlæg
    hvordan skal denne reduceres: (8*p*q^3)/(2*p*q) Tak på forhånd :))))
  • ligning

    Forumindlæg
    hej der står løs ligningen x^2-5x+4=0 er det sådan X^2-5x-4-4=0+4 6x^2=4
  • Potensfunktion - procentændring

    Forumindlæg
    Hey derude :) Kan det passe, at f(x) vokser med 74,9%, når x vokser med 15% i en potensfunktion, der har følgende regneforskrift: f(x)=25*x^4 Min fremgangs metode, er at finde fremskrivningsfaktoren for y eller f(x) på denne måde: fremskrivningsfaktor til y=1,15^4
  • Hjælp?

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: Løs hensyn til x:
  • Enhedscirkel

    Forumindlæg
    Jeg har aldrig fattet en enhedscirkel er der nogle der har en god forklaring på hvordan jeg kan fatte det i forhold til sin og cos og radianer?
  • Drivhuset

    Forumindlæg
    Er der nogle der har skrevet analysis om drivhuset? Hjælp mig.
  • havfruens sang

    Forumindlæg
    hej jeg skal til at skrive en eksam aflevring om havfruens sang,er der nogen der har skrevet det. eller må kigge på jeres stile, hvordan man laver den for, det er første gang jeg laver en. eller om man kan finde stile på forum. tak på forhånd
  • Sinus, cosinus og tangens - anvendelse indenfor trekantsberegning

    Forumindlæg
    Hvis vi kigger på enhedscirklen, så ved jeg at man på x-aksen har cosinus, på y-aksen sinus, men hvor er tangens? Og hvordan anvender man de tre begreber ved trekantsberegning?
  • Afstemning hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet at afstemme denne redox, men synes der er noget galt: Cu2O + Fe3+ -> 2 Cu2+ + Fe2+ Jeg fik det til at blive: Cu2O + Fe3+ + 3 H+ -> 2 Cu2+ + Fe2+ + H2O Men der er jo et H for meget på venstre side. Kan nogen se min fejl?
  • ligningerne burde være ens..

    Forumindlæg
    er der nogle der vil se på to udregninger jeg har lavet? de skulle gerne give det samme, men de gør det ikke helt..