Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 19921 til 19940 af 153440
-
matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at løse opgaven jeg kunne ikke finde ud af det. En person ønsker at opspare i alt 50.000 kr. han vil hver termin indbetale det samme beløb på en konto i alt 15 gange. a) bestem b, når renten er 5% b) bestem dernæst b, når renten er 2.5% -
Geometri (trekanter)
Forumindlæghar noget jeg ikk forstår.. :S håber i kan hjælpe.. :) spørgsmålet lyder: Brug skalafaktoren mellem ensvinklede trekanter til at vise, at man kan bruge definitionerne i alle retvinklede trekanter.. det fatter jeg slet ikk noget af.. :S -
Dobbeltsum - rigtig?
ForumindlægEr dette resultat rigtig? se http://peecee.dk/?id=19583 -
stamfunktion
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe mig med følgende opgave: Grafen for funktionen f har tangentligningen y+2x=5. Bestem en forskrift for f, når f'(x)=2x-4. Resultatet er oplyst i min matematikbog, men jeg forstår ikke, hvordan resultatet kan give f(x)=x^2-4x+6... På forhånd tak -
hatser lidt
ForumindlægHeey, håber nogen vil hjælpe.. jeg skal beregne toppunktet for funktionen y= 2x^2 - 4x - 2,5 formel xT= -b/2a min beregning: xT= -4/2*2= -2 xT = 4*( -2)^2 + 4 *(-2)+2,5 toppunkt = (-2,10,5) det ser ikke rigtigt ud..hvad har jeg gjort forkert..?? -
kvote 2 - svar
ForumindlægHej. Nogen der ved hvornår kvote 2-ansøgere får svar? Har prøvet at slå det op på nettet men kunne ikke lige finde noget (sikkert mig der ikke har kigget godt nok). På forhånd tak -
Svær ligning
ForumindlægDenne ligning volder mig lidt problemer: x^4-3x^2+2=0 Jeg skal også vide metoden, da den skal laves uden hjælpemidler. -
Funktioner
ForumindlægHej. jeg skal snart til skriftlig matematikeksamen og er helt lost hvad angår funktioner. En opgave lyder: En funktion f er givet ved f(x)=1,8*cos(x)+4,3 Bestem størsteværdien og mindsteværdien for f Hvad skal jeg gøre ?? På forhånd tusinde tak! Mvh. -
2.gradspolynomie
ForumindlægHej Skal bestemme rødderne i et 2.gradspolinomie og derefter faktoriserer det, hvordan gør jeg? skal diskriminantformlen bruges? f(x) = x^2-x-2. -
Potens vækst
ForumindlægHej Hvilken betydning har a for grafens udseende (og for funktionsværdierne) i en potensfunktion f(x)=b*x^a ?? -
Reducering
Forumindlæghvordan skal denne reduceres: (8*p*q^3)/(2*p*q) Tak på forhånd :)))) -
ligning
Forumindlæghej der står løs ligningen x^2-5x+4=0 er det sådan X^2-5x-4-4=0+4 6x^2=4 -
Potensfunktion - procentændring
ForumindlægHey derude :) Kan det passe, at f(x) vokser med 74,9%, når x vokser med 15% i en potensfunktion, der har følgende regneforskrift: f(x)=25*x^4 Min fremgangs metode, er at finde fremskrivningsfaktoren for y eller f(x) på denne måde: fremskrivningsfaktor til y=1,15^4 -
Hjælp?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave: Løs hensyn til x: -
Enhedscirkel
ForumindlægJeg har aldrig fattet en enhedscirkel er der nogle der har en god forklaring på hvordan jeg kan fatte det i forhold til sin og cos og radianer? -
Drivhuset
ForumindlægEr der nogle der har skrevet analysis om drivhuset? Hjælp mig. -
havfruens sang
Forumindlæghej jeg skal til at skrive en eksam aflevring om havfruens sang,er der nogen der har skrevet det. eller må kigge på jeres stile, hvordan man laver den for, det er første gang jeg laver en. eller om man kan finde stile på forum. tak på forhånd -
Sinus, cosinus og tangens - anvendelse indenfor trekantsberegning
ForumindlægHvis vi kigger på enhedscirklen, så ved jeg at man på x-aksen har cosinus, på y-aksen sinus, men hvor er tangens? Og hvordan anvender man de tre begreber ved trekantsberegning? -
Afstemning hjælp
ForumindlægJeg har prøvet at afstemme denne redox, men synes der er noget galt: Cu2O + Fe3+ -> 2 Cu2+ + Fe2+ Jeg fik det til at blive: Cu2O + Fe3+ + 3 H+ -> 2 Cu2+ + Fe2+ + H2O Men der er jo et H for meget på venstre side. Kan nogen se min fejl? -
ligningerne burde være ens..
Forumindlæger der nogle der vil se på to udregninger jeg har lavet? de skulle gerne give det samme, men de gør det ikke helt..
